Senki nem született szövegírónak, de a szakma gyorsan tanulható. Ha elsajátítasz néhány alapvető trükköt, előbb-utóbb a kisujjadban lesz az írás művészete. Ez nem azt jelenti, hogy holnapra te is mindent tudni fogsz, de néhány hónap alatt bele fogsz jönni! Kutakodj, inspirálódj a világhálón, a stílusod kialakításában sokat fog segíteni!
Azért is jó, ha kicsit mélyebbre ásod magad a tartalomgyártásban, és a közösségi média kezelésben, mert az online jelenlét napjainkban kifejezetten fontos. Ha nem vagy ott a weben, nem kezeled aktívan a külböző felületeket, hátrányban leszel a versenytársaiddal szemben. Írhatsz posztokat, híreket, hírleveleket akár, de jó ha megnézed azt is, mi fán terem a blogolás!
Miért blog?
A blog nem más, mint egyfajta internetes napló a weboldaladon vagy egy külön webhelyen. Ide tudsz olyan hosszabb tartalmakat írni, amelyek nem férnek már bele például egy FB posztba vagy egy rövid hírbe. SEO szempontjából kifejezetten érdemes használni.
Ha nincs rá időd vagy úgy érzed, ezt nem neked találták ki, kérj segítséget! Például Marketinges Erikának és csapatának egyik szakterülete a közösségi média kezelés, melynek része a tartalomgyártás is. Ők egy full service marketing ügynökség, akikhez a webfejlesztéstől a szövegíráson át a keresőptimalizálásig bármivel fordulhatsz.
A blogolás alapjai
Mindenek előtt a téma lesz az első helyen, vagyis az, hogy miről írj! Fontos, hogy kapcsolódjon a szolgáltatásaidhoz vagy a termékeidhez! Honnan meríts ötletet? Jöhet magadtól, a netről, a Google Analyticsből vagy akár versenytársaktól. De kérhetsz tippeket az olvasóidtól, követőidtől is.
Legyen az írásod izgalmas, kreatív és informatív! A cím is akkor lesz jó, ha figyelemfelkeltő és érdekes. Tagold a szöveget, hogy áttekinthetővé és könnyen olvashatóvá váljon! Ennek részei a bevezetés, a 2-3 bekezdés alcímekkel ellátva és az összegzés. 3000 karakter a blog ideális hosszúsága, de lehet kicsit rövidebb is, ha már kifogytál a témából.
Kulcsszavak, linkek, vizuális elemek
Egy jó blog kulcsszavakra épít: itt törekedni kell a megfelelő használatra mennyiségileg és minőségileg is. Például szerepeljenek a címben, a szöveg első bekezdésében és az alcímekben, de jó ha ott vannak magában a szövegtörzsben is.
Használj legalább 2-3 releváns linket, helyezd el ezeket a blogban! Figyelj arra, hogy ne egymás után, hanem szétosztva a tartalom egészében! Ügyelj a képi világra, illetve a videók és a gifek használatára! Ne legyen belőlük túl sok, de ha jó helyen szerepelteted ezeket, segíthet a figyelem felkeltésében.
Ha eddig eljutottál, akkor már majdnem kész is vagy. Ezután már csak egy jó összegzést kell írnod és egyfajta cselekvésre buzdítást megfogalmaznod. Egy “call to action” (CTA) gomb segíthet abban, hogy a leendő ügyfeled, vásárlód könnyen eltaláljon hozzád. Ha pedig az egészet egy kapcsolati linkkel zárod, akkor egyenes az út az első egyeztetéshez!