A napokban egy 68 éves veszprémi lakos lett csalás áldozata, akit a reggeli órákban hívtak fel azzal, hogy a folyószámláján veszélyben van a pénze. A hívó egy bank biztonsági alkalmazottjának adta ki magát és azt a történetet adta elő, hogy a férfi számláján gyanús tranzakciót rögzítettek. A segítő szándékot színlelő csaló rávette a férfit, hogy telepítse készülékére az AnyDesk programot, aki ennek eleget is tett. A program valójában egy távoli hozzáférést biztosító alkalmazás volt. Miután ez megtörtént kérte, hogy a sértettet lépjen be netbankjába és ellenőrizze folyószámláját. Az elkövető így hozzájutott minden szükséges bizalmas banki információhoz és közel 3 millió forint értékben utalásokat tudott végrehajtani a sértett számlájáról. A Veszprémi Rendőrkapitányság nagyobb értékre elkövetett csalás bűntett miatt indított eljárást.
- A rendőrség azt tanácsolja, hogyha bankja nevében gyanús tranzakciókra hivatkozva telefonon keresik, minden esetben szakítsa meg a hívást, és ezután személyesen, vagy a pénzintézet által megadott telefonszámon keresztül visszahívással győződjön meg annak valóságtartalmáról!
- Ne adja meg bankkártya vagy online banki adatait és ne küldjön másolatot okmányairól!
- Ne töltsön le semmilyen programot a telefonos ügyintéző javaslatára!
Az online térben elkövetett bűncselekmények megelőzéséről a www.kiberpajzs.hu oldalon szerezhet további hasznos információkat.