Van olyan bolt, ahol műanyag dobozba zárva teszik ki a polcokra a dezodorokat, vagy éppen a sajtokat. Egy másik üzletben a pezsgőt csak képen lehet látni, ha valaki tényleg meg szeretné vásárolni, akkor a kasszánál kell kérnie. A szalámikat, sajtokat, füstölt élelmiszereket, de valahol még a friss csirkehúst is pedig matricával látják el, ugyancsak a lopások elleni óvintézkedés jegyében a boltok.
Az áruházak folyamatosan figyelik, sőt statisztikát vezetnek a lopásokról, ezekből pedig kirajzolódik egy egyértelmű trend. Nagy-Peid Adrienn, a Tesco Magyarország külső kommunikációs menedzsere a mindmegette.hu-nak nyilatkozva elmondta, kétfajta tolvaj létezik, az, aki magának tulajdonítja el a termékeket, mert nem tudná kifizetni, valamint azok, akik továbbértékesítenék azokat.
A Penny konkrét számokat is tudott mondani a megkeresésre, eszerint a tavalyi évben 26,7%-kal nőtt a felderített lopások száma üzleteikben, az ellopott áruk értéke pedig 123,8%-kal volt magasabb, mint 2022-ben.
A tolvajok által kedvelt termékkör pedig rendkívül széles skálán mozog. A Tescónál például a hústermékeket teszik inkább a kabát belső zsebébe a bevásárlókocsi helyett, de népszerűek a tolvajok között a csemegetermékek, sajtok, édességek, de még ruhaneműk és barkácstermékek is. A Sparnál főleg az égetett szeszeket emelték ki, de lopásérzékenyek még a különböző vegyi áruk is. A Lidl prémium és márkatermékek csábítják főleg a tolvajokat, illetve is magas arányban szerepelnek az alkoholos italok.
Az üzletek igyekeznek folyamatosan reagálni a romló statisztikára. A már említett matricás megoldás mellett van olyan üzletlánc, ahol az önkiszolgáló kasszát csak a blokk lecsipogtatása után tudják elhagyni a vásárlók.