A közösségi tervezési folyamat Navracsics Judit és Poór Zoltán docens kezdeményezésére indult el 2022-ben, az új óvópedagógus képzésben tanuló évfolyammal közösen, a Bevezetés a vizuális kultúrába tantárgy keretein belül, Cseh András DLA vezetésével. A funkció és használat közös meghatározása, valamint az ehhez kapcsolódó térkísérletek alapján a belsőépítészeti terveket a CAN Architects pro bono készítette el. A kiállítótér a vizuális kultúra, a természeti és épített környezeti nevelés kreatív alkotófolyamatait mutatja be.
Az eseményen Navracsics Judit, a HTK dékánja elmondta: a mostani az újítások első állomása, bízik benne, hogy a további munka is gördülékeny lesz. A hallgatói tér egyik célja, hogy a Pannon Egyetem hallgatinak illetve a külsős partnerek munkáit egyaránt kiállíthassák. Navracsics bízik benne, hogy később majd az egyetemmel együttműködésben álló óvodák, iskolák gyermekeinek a munkáinak is teret adhatnak, szorosabbra fűzve ezzel is a viszonyt az intézmény és a város, a régió között.
Cseh András építész, a Neveléstudományi Intézet docense is felszólalt. A nagy ablakban látható négy makett a szóban forgó tér lehetséges elképzeléseit ábrázolja. Az egyetem szépen fokozatosan újul meg, Cseh látja benne a tanulási terek további lehetőségét.
A kiállításnak három témája van: tér – tárgy – kép. A szóban forgó tárlat egy történeti képsorozat, egy választott történeti kép másolása, egy hazai és egy nemzetközi példából lehetett választani. A kreatív másolás közben világossá válik az alkotók számára, hogy miként lehet gyermekekkel megvalósítani a folyamatot, így nevelői, oktatói szerepek elsajátítására is sor került. A kiállítás további témája: a tanulási terek. Itt az alkotók arra a kérdésre válaszolnak műveikben, hogy a különböző korosztályoknak milyen térszükségleteik vannak, ami a fejlődésüket szolgálja, érzelmi és társas kompetenciákat megjelenítve.
A folyosóról leválasztott, fával keretezett világ igazi kuckós élményt nyújt a pihenni, olvasni vagy tanulni vágyó hallgatók számára.