Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Európai fogyasztóvédelmi ombudsman?

2008. május 29. 15:23
Az Európa Parlament kedden elfogadott friss jelentése a jelenleginél még koherensebb fogyasztóvédelmi szabályozást indítványoz, és egy uniós fogyasztóvédelmi ombudsmani poszt bevezetésének lehetőségét is felveti.
Az EP friss jelentése az Európai Bizottság 2007-2013 közötti időszakra vonatkozó közösségi fogyasztóügyi politikai stratégiájára reagált. A szöveg szerint a fogyasztóvédelmi igények jogszabállyal csak úgy teljesíthetők, ha a jogszabály jobb, egyszerűbb, és azt a Bizottság valamennyi illetékes főigazgatóságának – egészségügy és fogyasztóvédelem, igazságügy, szabadság és biztonság, belső piac és szolgáltatások, valamint versenypolitika – bevonásával készítik elő.
A képviselők a fogyasztóvédelmi vívmányok felülvizsgálata eredményeképp jobb és egyszerűbb jogszabályokat szeretnének a fogyasztóvédelem területén.
Az EP intézkedéseket akar annak érdekében, hogy az EU 27 kisebb, nemzeti piaca ténylegesen a világ legnagyobb kiskereskedelmi piacává alakuljon. A képviselők szerint ehhez arra van szükség, hogy a belső piacon mindenütt ugyanazokat az egyszerű szabályokat vehessék alapul a polgárok, valamint a kis- és középvállalkozások (kkv-k), és ezáltal ugyanolyan biztonságban érezhessék magukat, amikor az interneten vagy a sarki boltban vásárolnak.

A jelentés üdvözli a Bizottság arra való törekvéseit, hogy megerősítse a termékbiztonság terén nemzetközi szinten – különösen a kínai, az amerikai és a japán hatóságokkal – folytatott együttműködést.
Az EP megvizsgálná annak a lehetőségét is, hogy egyes európai államok példáját követve az európai ombudsman hivatalán belül is létrehozzanak egy külön európai fogyasztóvédelmi ombudsmani tisztséget is.

 

Zatkalik-Peresztegi Virág

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.