Az Európa Parlament kedden elfogadott friss jelentése a jelenleginél még koherensebb fogyasztóvédelmi szabályozást indítványoz, és egy uniós fogyasztóvédelmi ombudsmani poszt bevezetésének lehetőségét is felveti.
Az EP friss jelentése az Európai
Bizottság 2007-2013 közötti időszakra vonatkozó közösségi fogyasztóügyi
politikai stratégiájára reagált. A szöveg szerint a fogyasztóvédelmi igények
jogszabállyal csak úgy teljesíthetők, ha a jogszabály jobb, egyszerűbb, és azt
a Bizottság valamennyi illetékes főigazgatóságának – egészségügy és
fogyasztóvédelem, igazságügy, szabadság és biztonság, belső piac és
szolgáltatások, valamint versenypolitika – bevonásával készítik elő.
A képviselők a fogyasztóvédelmi
vívmányok felülvizsgálata eredményeképp jobb és egyszerűbb jogszabályokat
szeretnének a fogyasztóvédelem területén.
Az EP intézkedéseket akar annak
érdekében, hogy az EU 27 kisebb, nemzeti piaca ténylegesen a világ legnagyobb
kiskereskedelmi piacává alakuljon. A képviselők szerint ehhez arra van szükség,
hogy a belső piacon mindenütt ugyanazokat az egyszerű szabályokat vehessék
alapul a polgárok, valamint a kis- és középvállalkozások (kkv-k), és ezáltal
ugyanolyan biztonságban érezhessék magukat, amikor az interneten vagy a sarki
boltban vásárolnak.
A jelentés üdvözli a Bizottság
arra való törekvéseit, hogy megerősítse a termékbiztonság terén nemzetközi
szinten – különösen a kínai, az amerikai és a japán hatóságokkal – folytatott
együttműködést.
Az EP megvizsgálná annak a
lehetőségét is, hogy egyes európai államok példáját követve az európai
ombudsman hivatalán belül is létrehozzanak egy külön európai fogyasztóvédelmi
ombudsmani tisztséget is.