Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Egyetemi évértékelő

2010. július 14. 4:10 // Forrás: Pannon Egyetem
Dr. Rédey Ákos, a Pannon Egyetem rektora sajtótájékoztató keretében ismertette az intézmény 2009/2010-es tanév eredményeit kedden.

A Pannon Egyetem gazdasági tevékenységéről tartott beszámolójában a rektor kifejtette, hogy az egyre apadó állami támogatások mellett az intézmény sikeresen növelte bevételét az elmúlt évekhez képest. Az állami támogatásból, valamint a kutatás-fejlesztés és innovációs tevékenységből származó bevételek mellett továbbra is szükség van pályázati forrásokra. A minőségi oktatás jelenleg is magas színvonalának tovább emeléséhez, illetve az intézmény által nyújtott szolgáltatások erősítéséhez, bővítéséhez a Pannon Egyetem az elmúlt években olyan uniós pályázati tevékenységet folytatott, amely az intézmény fejlesztési stratégiáját követve egymásra épülő pályázatokon keresztül biztosította mind az infrastruktúra, mind pedig az arra épülő kutatás, fejlesztés, innováció, oktatás tevékenységek fejlesztését.

A 2009/2010 tanévben a Pannon Egyetem hallgatói létszáma meghaladta a tízezret. A legnagyobb létszámban (4764 fő) a Gazdaságtudományi Kar által kínált szakokon tanulhattak a hallgatók, ezt követte a Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar 1813 hallgatóval. A Műszaki Informatikai Karon 1218-an, a Mérnöki Karon 1093-an, a Georgikon Karon pedig 1064-en részesültek képzésben. Az elmúlt évek tendenciája azt mutatja – tette hozzá a rektor –, hogy a végzett hallgatók létszáma folyamatosan nőtt. A 2009/2010-es tanévben a végzettek száma 2116 volt – és egyre többen végeznek keresztfélévben is. Alap- és mesterszakokon a 2010 júniusában végzettek száma 1153 volt. Az idei diplomaátadókon 39 PhD hallgatót avattak az egyetemen.

Az Erasmus mobilitási program az Európai Bizottság egyik legsikeresebb programja, amely az egész életen át tartó tanulási programot segíti elő. Kezdetben mindössze néhány hallgató utazhatott külföldre Erasmus ösztöndíjasként. Az elmúlt tanévek során ez a szám egyre emelkedett, köszönhetően a kétoldalú szerződések számának emelkedésének, valamint az elnyert támogatások növekedésének. Ez a folyamat jelzi a hallgatók bővülő érdeklődését a külföldön végzett tanulmányok iránt.

Az Erasmus program segítségével évről évre több hallgató vesz részt külföldi részképzésben, illetve egyre több külföldi hallgatót fogad az intézmény; elsősorban Finnországból, Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Spanyolországból és Portugáliából. Ezenkívül több partner-intézménnyel ápol szoros kapcsolatot az egyetem Ausztriában, Belgiumban, Bulgáriában, az Egyesült Királyságban, Görögországban, Hollandiában, Lengyelországban, Lettországban, Litvániában, Romániában, Svédországban, Szlovéniában, Szlovákiában, valamint Törökországban.

A minőségi oktatásért tett erőfeszítéseinek és a régió fejlesztésében betöltött kiemelkedő szerepének elismeréseként 2009-ben a Pannon Egyetem elnyerte a Királyi Régióért Díjat. 2010-ben pedig Dr. Rédey Ákos, a Pannon Egyetem rektora a Parlamentben vehette át a Kiváló Egyetem miniszteri elismerést. A 2010-es év campus honlapjának közönségdíját az egyetem hallgatói által szerkesztett Egyetemünk magazin www.egyetemunk.com portálja nyerte. A Magyar Felsőoktatási Hírügynökség tavaly harmadszor díjazta az Educatio felsőoktatási szakkiállításon a legötletesebb, leginnovatívabb, legextrémebb, legegységesebb standokat, a legötletesebb ajándéktárgyat osztó kiállítót, illetve különdíjat is adott. Ilyen különdíjat kapott a Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kara (PE MIK), amely háromdimenziós képet készített a kiállítás látogatóiról. A Diplomán Túl 2010 Díjat idén elsőként a Pannon Egyetem kapta, mert az intézményen belül működő Karrier Iroda tudta legjobban bemutatni az Educatio szakkiállításon a leendő hallgatók számára, hogy mi történik majd velük az oklevél megszerzése után, milyen lehetőségeik lesznek a munkaerő-piacon.

Dr. Kristóf János rektorhelyettes elmondta, hogy nagy figyelmet kapott a nyelvvizsga szerepe. Kihangsúlyozta, hogy ez nem az egyetem felelőssége, sőt azon vannak, hogy segítsék a hallgatókat. Szerencsére a Pannon Egyetem helyzete ebben az országos helyzetnél jobb. Az lenne a legmegfelelőbb, ha már az érettséginél megszerezhető lenne a nyelvvizsga – mondta.

Ódor Eszter

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.