A Ranodler-díjjal az önkormányzat a példamutató pedagógusokat ismeri el. A díjat Porga Gyula polgármester adta át, aki köszönetet mondott a pedagógusoknak a munkájukért – a polgármester rámutatott: a covid idején a szülők maguk is szembesültek vele, micsoda emberfeletti teljesítményt nyújtanak, mennyi munkával kell nap mint nap megküzdeniük a gyermekeink tanárainak.
Porga ugyanakkor hangsúlyozta: a pedagógusokat munkájuk mellett köszönet illeti azért is, amit a közösségért tesznek. Veszprémben olyan nevelésen, oktatáson, szocializáción mennek keresztül a fiatalok, ami aztán hozzájárul ahhoz, hogy a városban erős közösségek működjenek. De nem csak a látványos sikerekért vagyunk hálásak, hanem azért is, mert a nehézségekkel küzdő tanulóknak segítenek átlendülni a holtponton. És a polgármester szerint köszönet jár a hűségért is: manapság mindenhonnan azt halljuk, hogy cseréljük le, dobjuk el a tárgyainkat, kapcsolatainkat – ebben a közegben felértékelődik a hűség a hivatáshoz és a városhoz. A városvezető hozzátette: az önkormányzat ugyanezt a hűséget igyekszik viszonozni már 33 éve a Ranolder-díjak átadásával és azzal, hogy ráirányítják a figyelmet a példamutató pedagógusokra.
Az idén négyen vehették át a Ranolder-díjat.
Jelinkóné Hackl Hedvig pedagógusi és vezetői pályája elválaszthatatlanul összeforr a Gyulaffy Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola történetével. Olyan jelentős képviselője ő az intézmény létének, aki meghatározza az iskola német nemzetiségi arculatát, aki aktív részese volt a hagyományok kialakításának, és aki összekötő kapocsként képes volt a nemzetiségi tagozatot helyi és tágabb nemzetiségi létbe integrálni. Jelinkóné Hackl Hedvig német nyelvszakos tanár az 1995-ben létrejött német nemzetiségi tagozat vezető egyénisége volt az indulástól kezdve, majd 1998-tól a tagozat vezetőjeként dolgozott 2022 augusztusáig. Munkája nyomán a tagozat olyan színvonalas tevékenységet tudhat magáénak, amely nemcsak iskolánkban, hanem szakmai körökben is elismerést kapott. A hagyományápolás területén is nagyon sokat köszönhet neki az iskola, a városrész, sőt az országos szervezetek is. Ő volt a kezdeményezője a helyi nemzetiségi egyesület és az intézmény szoros együttműködésének. Jelinkóné Hackl Hedvig a nyelvtanításban is kiemelkedőt alkotott. Tanítványai évek múlva is bizalommal fordulnak hozzá, büszkék a keze alatt elsajátított nyelvi tudásra. Mindez nem lehetett volna ennyire eredményes, ha a módszertani tudása, gyermekszeretete, a német nyelv iránti elkötelezettsége, magával ragadó egyénisége nem alapozta meg mindezt. A tagozat munkáját alapos tervező munka előzi meg minden tanévben, amelyben jelentős szerepet vállal. Alaposság jellemzi folyamatos elemző tevékenységét is. Minden program megszervezésére ugyanolyan alapossággal készül fel. Javaslatait a további fejlődés és sikeres munka reménye motiválja. Igazi csapatjátékos, aki mindig a közösség érdekeit tartja a legfontosabbnak.
Németh Csilla Marianna első diplomáját vegyészmérnökként szerezte, majd 1987-ben Szombathelyen végzett magyar nyelv és irodalom szakon, melyet követően azonnal el is helyezkedett a Rózsa Úti Általános Iskolában, aminek azóta is tagja. Németh Csilla Marianna olyan pedagógus, aki odaadással, hozzáértéssel és szeretettel végzi munkáját. Szakmailag felkészült, hivatásában elkötelezett, maximálisan figyelembe veszi tanítványai életkori sajátosságait, egyéni adottságait és megkeresi azt az utat, amellyel a legtöbb sikerélményhez juttathatja a gyerekeket. Magyartanárként nagy hangsúlyt fektet arra, hogy tanítványai olyan alapokat kapjanak, amivel a sikeres felvételi után megállják helyüket a középiskolában. Diákjai a városi, megyei és országos tanulmányi versenyeken több ízben rangos helyezést értek el. Szakmailag felkészült, hivatásában elkötelezett pedagógus, aki nem elégszik meg a tananyag átadásával. Az oktatás mellett kiemelt feladatának tekinti a nevelést is. Empatikusan, igazságosan, maximális odafigyeléssel oldja meg a felmerülő problémákat. Osztályfőnökként kiemelt figyelmet fordított arra, hogy osztályából igazi közösséget kovácsoljon. Hosszú évekig munkaközösség-vezetőként fogta össze a humán területen tevékenykedő kollégák munkáját. Németh Csilla Marianna tisztelete és őszinte hozzáállása a gyerekek iránt nagyban segíti azt, ami a legfontosabb: megtalálhassák önmagukat ebben az életben és kibontakoztathassák képességeiket.
Pethő Imre az ELTE történelem-földrajz szakán, majd később történész szakon végzett. Ezt követően a Nyugat-Magyarországi Egyetemen mentortanár képzettséget szerzett. Tanítani visszatért abba az intézménybe, ahol középiskolai tanulmányait folytatta. Pethő Imre immáron 31. évét tölti a tanári pályán a Veszprémi Szakképzési Centrum Jendrassik-Venesz Technikumában. Született tanár, akiben semmi tanáros nincs. Kötetlen, közvetlen légkörben tanít, diákjait kollégáinak tekinti, akiktől sokat tanul. Ebben a közösségi, egymást is alakító munkában hisz. Megértésben, megerősítésben, amelynek segítségével a gyengébb képességű tanulók is magabiztosan érettségiznek le. Számára az a legfontosabb, hogy a diák, a szülők és az iskola egy platformon helyezkedjenek el, közösen dolgozzanak a diákok érdekében. Tanári világa diákközpontú, melyben nagy hangsúlyt fektet a szabadságra, az alkotói szabadságra, egymás határainak a megismerésére, tiszteletére. Oktatói pályafutása mellett évtizedek óta meghatározó alakja Veszprém média világának. Az Index Veszprém alapító főszerkesztője volt, továbbá dolgozott kommunikációs munkatársként a Pannon Várszínháznál, a Veszprémi Petőfi Színháznál, valamint a V-Busznál, és lapunk, a vehir.hu főszerkesztőjeként. Jelenleg is a Veszprém Portré netes magazin főszerkesztője. Az utóbbi esztendőkben a tanulási zavarokkal, beilleszkedési problémákkal küzdő fiatalok felé fordult és létrehozta számukra a Támogató Iskola projektet. Ennek szellemében közösségi teret, virágoskertet, graffitit hoztak létre a Jendrassik Technikumban, ahol a diákönkormányzattal is gyümölcsöző kapcsolatot építettek ki a projekt keretében.
Sándor Edit 1989-ben szerzett óvodapedagógus diplomát az Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskola Soproni Óvóképző Intézetében, ahol módszertani és gyakorlati ismereteit széleskörű elméleti tudással gazdagította. Az egri Eszterházy Károly Főiskola Egyéni bánásmódot igénylő gyermekek fejlesztőpedagógiája szakirányú képzésen 2003-ban sikeres szakvizsgát tett, majd 2012 decemberében újabb szakvizsgát szerzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közoktatási vezető és pedagógus-szakvizsga szakán. 2009 óta a Veszprémi Bóbita Körzeti Óvoda óvodapedagógusa, 2018 óta az intézmény igazgatója. Jó szervezőkészséggel rendelkező, innovatív, kitartó személyiség, aki minden tudásával azon van, hogy a Veszprémi Bóbita Körzeti Óvodában folyó szakmai munka minél magasabb színvonalon, az intézmény meglevő értékeire támaszkodva valósuljon meg. Fontosnak tartja a természeti környezet óvását, a környezettudatos életmódra nevelést, mely az intézmény pedagógiai programjában kiemelt helyet foglal el. Mindig csapatmunkában gondolkodik, s támogatja az újításokat, pályázati lehetőségeket. Irányítása alatt az intézmény elnyerte az Örökös Zöld Óvoda címet. Vezetői pályázatában szereplő „nyitottkapuk” programok megvalósulásával az óvoda népszerűsége, szakmai megítélése növekedett. Egy életre elkötelezte magát a szociális hátrányban lévő gyermekek felzárkóztatására és a gyermekvédelemmel összefüggő pedagógiai tevékenység mellett.
Ugyanezen a rendezvényen adta a Laczkó Dezső Pedagógus Nyugdíjas Klub a Dr. Borsi Lőrinc-emlékplakettet, amit Miló Ildikó vehetett át. 2018 óta vesz részt a klub munkájában, előadásokat tartott, programok szervezésében vett részt, vezeti a klub krónikáját. Irodalmi alkotásai országos folyóiratokban jelennek meg, képzőművészeti munkáival rendszeresen jelenik meg kiállításokon, pályázatokon. A Laczkó Dezső Pedagógus Nyugdíjas Klub ötvenéves jubileumi kiállításának megálmodója és szervezője. Sok írása jelent meg az erre az alkalomra készült kiadványban is.