Ráadásul szerdán kezdik a Budapest út „átvágását”. A 3 milliárd forintos uniós pályázatnak hála, megújul a város csapadék- és szennyvízelvezetése, sőt részben a vízvezeték-hálózat is. A városban, 70 utcában folynak „ásatások”, 29 kilométer hosszan: van, ahol a teljes útburkolatot fel kell bontani, itt szétválasztják a korábban egy vezetékben futó szennyvizet és csapadékvizet.
Ott is szétválasztják a szennyvíz- és csapadékcsatornákat, ahol ezek eddig, közös vezetékben futottak, a régi rossz állapotú szennyvízcsatornákat felújítják, a bontással érintett útszakaszon, ahol szükséges, az ivóvízhálózatot is kicserélik.
A lakosság türelmét kérték már két hónapja is a kivitelezők, azóta kész labirintussá alakult át a város. Debreczenyi János polgármester szerint az állapotok tűrhetetlenek, hiszen a „városnak léteznie kell” – mondta ezt, a kivitelező Swietelsky Magyarország Kft. vezető munkatársaival, folytatott tárgyaláson, a minap.

- Az idei rendkívüli esőzések jelentősen megnehezítették a munkát. Átázott talajra, esőben nem lehet csatornát vagy vízvezetéket építeni – magyarázkodott Sulák Vince, a projektet irányító munkaszervezet vezetője. Emiatt, határidő hosszabbítást kezdeményezett, amelyre a támogatás finanszírozójától ez ideig nem érkezett válasz. A határidő módosítás elfogadása esetén a kivitelezés befejezési határideje szeptember végére módosulhat.
A munka nagy részén már túl vannak, állítják, a neheze csak ezután jön: a Budapest út átvágása ugyanis minden eddiginél nagyobb munka lesz. A – várhatóan – szerdán, 20 munkanapra tervezett ásást, a Kossuth iskolánál, közel 14 méter szélességben kezdik. Jó hír, hogy megmarad a kétirányú forgalom, kevésbé, hogy nem tudják biztosan, mi vár rájuk, vélhetően sziklás talajban, öt méter mélyre kell majd leásniuk.

Péterné Rózsa Mária, a társulás elnöke, derűlátó, bár elismerte, a munka, valójában nagy nehézségeket okoz a város életében, s türelmet kér a polgároktól.
Kovács Zoltán, a városfejlesztési iroda csoportvezetőjének véleménye szerint, már az első pillanattól elcsúszott minden, wzéer az egész város „munkaterületek halmaza”.
Csitári Károly, a Swietelsky Magyarország Kft. építésvezetője, úgy reagált, a városban lehet közlekedni, igaz, eléggé leterhelt a hálózat. „Lehetetlen úgy dolgozni, hogy minden városlakó elégedett legyen, és tökéletes legyen a forgalom” – szögezte le.


