Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

A magyarok kedvenc online szórakozási lehetőségei

2024. július 22. 10:09

Az elmúlt 4-5 év során jelentős fejlődésen ment át az internet elérhetősége. Megjelentek az első 5G hálózatok, egyre többen használnak okostelefonokat és folyamatosan növekszik az online térben elérhető szolgáltatások száma is, amilyenek a streaming csatornák, vagy a kaszinó oldalak magyar játékosoknak. Ma már egyre több az olyan szolgáltatás, platform, amelyek hasonló módon érhetők el telefonról is, mint asztali számítógépről. Ennek megfelelően a magyar lakosság internetes szokásai is folyamatosan változnak, amelyről az alábbiakban esik szó bővebben.

Egy átfogó elemzés arra mutatott rá, hogy a magyar felhasználók körében erőteljesen szorul vissza az asztali számítógépek, vagy laptopok használata, természetesen a mobilok javára. A magyar internetezők jelenleg  egy nagyjából hat és félmilliós populációt képeznek. Közülük 39% mondta azt, hogy számítógépen keresztül internetezik, ezzel szemben 84% a mobil mellett tette le a voksát.

Nyilván van átfedés a kettő között, olyanok akik mindkét opciót használják, ennek ellenére látható a domináns trend. Nem meglepő hogy a mobil-számítógép arány a 15 és 39 év közötti korosztály esetében billen el a leginkább a telefonok irányába. Itt ez az arány kilencszeres. A 40-49 éves réteg esetében négyszeres arányról van szó, efelett pedig nagyjából fele-fele a két eszköz használata.

Illusztráció: Frank Reppold from PixabayIllusztráció: Frank Reppold from Pixabay

A dominánsok: Google, Facebook, YouTube

A három leginkább látogatott weboldal a magyarok körében a Google, a Facebook és a YouTube. Ez a három forrás messze kimagaslik akár külföldi, akár más magyar oldalakkal összehasonlítva. A magyar weboldalak a kattintások 29,1%-át teszik ki.

Ha a szórakozási lehetőségek kerülnek górcső alá, abszolút első helyen állnak a közösségi oldalak. A felmérés szerint a magyar netezők 76,6%-a tölti idejét valamelyik közösségi média honlapján, vagy annak mobilos appjában. Az átlag magyar internetező napi két órát tölt ezeken a felületeken.

A legnépszerűbbek, talán nem meglepő módon a Messenger és a Facebook. Az előbbit három és fél millióan használják, az utóbbit több mint négymillió magyar netező nyitja meg nap mint nap. A harmadik helyre a TikTok került, aminek az átlagos felhasználói ideje a magyarok körében napi egy óra és hét perc.

A streaming csatornák

Az évtized elején a magyar piacon is erőteljesen megjelenő online streaming csatornák jelentős mértékben alakították át a magyarok online szórakozási szokásait. Ugyanakkor elmondható, hogy a hagyományos tévézésre is kihatással voltak, noha az is tartja még magát.

A felnőtt magyar internet felhasználóknak hozzávetőleg a 40%-a rendelkezik legalább egy ilyen előfizetéssel. Ennek a populációnak a 49%-a mondta azt, hogy napi egy-két órát tölt ilyen szórakozással, 36% már 2-3 órát jelölt meg, a megkérdezettek 5%-a pedig négy óránál is többet nézi naponta az ilyen csatornákat.

Érdekes adat az is, hogy a magyar streaming-előfizetők 44%-ának van kettő, vagy három előfizetése, 27% azok aránya, akik négy ilyen szolgáltató műsorára is előfizetnek, illetve 29%-nak csak egy ilyen előfizetése van.

Talán a legérdekesebb kérdés, hogy melyik szolgáltató a legnépszerűbb a magyarok körében. Ezen a téren nincsenek nagyobb meglepetések, továbbra is kimagaslóan a Netflix vezeti ezt a listát. Mögöttük dobogós még az HBO Max és a Disney+.

Videójátékok

A videójátékok már az internetes korszak előtt is népszerűek voltak az utóbbi időszakban pedig, főleg az olyan innovációknak köszönhetően, amilyenek az e-sportok, mondhatni, hogy szárnyalnak. A legfrissebb felmérés szerint ez Magyarországról is elmondható, ahol nagyjából 3,5 milliós az a populáció, akik szoktak videójátékozni.

Ez a szám gazdasági felfutást is eredményez, ugyanis a videójátékok piaca a tavalyi évben elérte a százmilliárd dolláros forgalmat. Történt ez annak ellenére, hogy a többség inkább az ingyenes mobilos játékokat veszi igénybe, nem költ erre a szórakozási lehetőségre.

A felmérés szerint 31% azok aránya, akik vásárolnak is videójátékokat, 29% hajlandó pénzt adni valamilyen kiegészítő eszközre, mig a játékon belüli költés aránya 21%.

Érdemes ezen belül közelebbről megvizsgálni a felfutóban lévő e-sportokat. Laikusok számára álljon itt, hogy ez a fogalom olyan videójátékokat jelent, amelyek hasonlóan a fizikai térben játszott sportokra, a különbség annyi, hogy itt a mérkőzések a virtuális térben zajlanak.

Ez az iparág az elmúlt 7-8 évben komoly felfutást produkált. Éppen ezért, a játékosokat sem úgy kell elképzelni, mint “kockákat”, sokkal inkább, mint a hivatásos sportolókat. Sok esetben közös szálláson élnek és napi több órát töltenek gyakorlással.

A tendencia nem kerülte el Magyarországot sem. A már említett 3,5 milliós játékos közösségből 810 ezer körül van azok száma, akik e-sport jellegű játékokat játszanak.

Egyébként, a játékok esetében a domináns platform az asztali számítógép, vagy a laptop, de a konzolok használata is növekedést mutat. Az okostelefonon is játszható játékok száma folyamatosan növekszik, de egyelőre még nem veszélyezteti a másik két platform hegemóniáját.

Online kaszinók

Nem maradhatnak ki a felsorolásból az online szerencsejáték platformok sem, már csak azért sem, mert nagyon sok magyar játékos van, akik kisebb nagyobb rendszerességgel látogatják ezeket az oldalakat.

A felmérések alapján azon magyarok száma, akik ezeken az oldalakon játszanak, 300 ezer körül van, az évtized végére pedig elérheti a 400 ezres számot. Persze, ők a rendszeres játékosok, azok, akik időnként pörgetnek meg egy virtuális rulettkereket, vagy játszanak egy party blackjacket, sokkal nagyobb.

A magyar piacon jellemzően a külföldi oldalak a legnépszerűbbek, amelyek ennek megfelelően igyekeznek a magyar játékosok igényeit is figyelembe venni. Az ilyen platformok rendszerint magyar nyelvű felhasználói felülettel és ügyfélszolgálattal rendelkeznek, elfogadnak forintos befizetéseket is és gyakran vannak a magyar játékosoknak szóló külön promócióik is.

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.