Mit jelent az online marketing?
Minden olyan tevékenységet, amelyekkel az interneten keresztül közvetítünk üzeneteket a célközönségünk felé. Napjainkban már szinte mindenki a “neten él”, ezért óriási lehetőségektől esnénk el, ha nem aknáznánk ki az internetes marketingben rejlő potenciált. Röviden tehát az online marketing eszközökkel tudunk értékes forgalmat irányítani a weboldalunkra.
Milyen eszközök és hogyan segíthetnek több ügyfelet szerezni?
Keresőoptimalizálás (SEO)
A keresőoptimalizálás célja, hogy a Google és egyéb keresőmotorok nem fizetett, azaz organikus találati listájában minél előnyösebb helyezésekre tegyünk szert. Ennek érdekében konkrét kulcsszavakat célozhatunk meg, hogy minél relevánsabb forgalmat generáljunk. Miután összeállítottuk a számunkra fontos kifejezések listáját, következhet a tartalomgyártás és a linképítés, illetve a SEO-val kapcsolatos további teendők.
TIPP: SEO képzés segítségével személyre szabottan sajátíthatjuk el a keresőoptimalizálás alapjait. A tréning után pedig akár önállóan is belevághatunk a munkába, hogy minél hamarabb felpörgessük a forgalmunkat.
PPC hirdetések
A PPC (Pay-per-click) hirdetések a kampány elkészítését követően azonnal látogatókat hoznak a weboldalunkra, viszont minden egyes kattintás után fizetnünk kell. Többek között a Google-ben és a Facebook-on, illetve az Instagram-on és TikTok-on is hirdethetünk. A közösségi médiában az elmúlt évek trendje alapján már szinte kizárólag hirdetésekkel növelhetjük a forgalmunkat.
Közösségi média marketing
Ugyan a social media platformokon a hatalmas “zaj” és információáradat miatt nem mindig könnyű megszólítani a közönségünket, de szórakoztató vagy edukatív tartalmakkal azért sikerülhet. Persze konkrétan a termékeinket vagy szolgáltatásainkat is hirdethetjük, viszont ezzel lényegesen kevesebb lájkot szerezhetünk, mintha a hagyományos, kevésbé reklámszagú tartalmakra fókuszálnánk.
E-mail marketing
Egy jól felépített hírlevél kampány még 2024-ben is rengeteget hozhat a konyhára. Rövid, de ütős és lényegre törő üzenetekkel a leadgenerálás jobban felpöröghet, mint valaha. Az e-mailek kézbesítését célszerű egy bevált hírlevélküldő rendszerrel automatizálni, továbbá a szövegírás előtt alaposan felmérni, hogy milyen témakörök iránt érdeklődnek a potenciális ügyfeleink.
Minden online marketing eszközt használni kell, vagy jobb 1-2 lehetőségre összpontosítani?
Ideális esetben az összes eszközt tanácsos bevetni, viszont ez jelentős erőforrást igényel. Ha nincs ekkora büdzsénk, akkor érdemes csupán néhány eszközbe fektetni, majd idővel újabbakat is kipróbálni. A keresőoptimalizálás (SEO) például a kisebb cégeknek is remek lehetőség, ugyanis nem szükséges óriási költségvetéssel számolni. Emellett párhuzamosan PPC hirdetésekbe is fektethetünk, így hosszú- és rövid távú marketing eszközöket is egyidejűleg alkalmazhatunk.
Tervezzük meg precízen a költségvetésünket, és osszuk el, hogy mire mennyit tudunk fordítani. Ha pedig nem vagyunk jártasak a SEO vagy a PPC világában, inkább bízzuk szakértőkre a feladatokat, hiszen amatőr kampányokkal csak a pénzünket fogjuk égetni. Akár saját marketing menedzsert is kereshetünk, aki kézben tartja a folyamatokat, és előre megbeszélt időközönként tartja a kapcsolatot az ügynökségekkel.
Ellenőrizzük havonta vagy még gyakrabban az elért eredményeket. Kérjünk riportot az összes marketingtevékenységről, hogy tűpontosan lássuk, mennyi forgalmat hoznak a befektetéseink. Fordítsunk többet a működő marketing eszközökbe, és költsünk kevesebbet az eredményeket alig szállító platformokra. Tervezzünk mindig legalább 6 hónappal előre, az eredmények elmaradása esetén pedig változtassunk mihamarabb a stratégiánkon.
Az online marketingben számos különböző eszközt használhatunk ügyfelek és vásárlók szerzésére. A legnépszerűbbek közé még mindig a keresőoptimalizálás és a PPC hirdetések tartoznak, de a profi hírlevél kampányok is kiválóan működhetnek. A legfontosabb, hogy szaktudás hiányában bízzuk valódi szakértőkre a marketinget, hiszen ellenkező esetben csak pénzt, időt és energiát fecsérlünk a saját kezűleg kivitelezett kampányokra. Gondoljuk végig alaposan, hogy mibe fektetünk, és ha nincs elég nagy büdzsénk, akkor egyelőre fókuszáljunk kizárólag a SEO-ra és a PPC-re.