Talma rajtja nagyon jól sikerült, ellenben a pole-ból induló Raffaele de Rosa-nak szörnyű emlékei lehetnek a lámpák elalvásáról, mivel ő is hasonlósan cselekedett a piros izzókhoz. Nagyjából el is szálltak a győzelmi reményei ezzel, mivel később sem tudott az edzéshez hasonló meggyőző köröket mutatni. Az első körök előzgetései után egy pilóta tudott a többieknél nagyobb iramot diktálni még vezető pozícióban is, ő az előző - számunkra szomorú végkifejletű - esős-futam győztese, Mike Di Meglio volt. Ebben a kategóriában azonban többet ér a bolyozás, mint a saját tempó. Ennek ugyan ellentmond, és pont ezért nagy szó, hogy a francia megdöntötte a tavalyi pályacsúcsot, mégpedig úgy, hogy teljesen egyedül ment az egész körben, nem használta senki "húzóerejét". A futam első felében Andrea Iannone igyekezett agresszivitásával örömet szerezni a honfitárs publikumnak, ez valószínűleg sikerült is, azonban húsz kört nem bírnak ki a gumik még a nyolcadliteresek között sem, ha határon fékez az ember. Kábé a futam feléig tudta az őrült tempót diktálni, utána kiszállt a győzelemre esélyes pilóták sorából. Hasonlóan cselekedett Stefan Bradl is, neki volt olyan szélárnyékozása, amikor hatodikként fordult rá a célegyenesre, az első kanyarba pedig már az első helyen kormányozta a fehér 17-es motort. Az ő motorja is elfogyott kábé féltávra azonban, a 10-12. körre kialakult egy relatív nyugalmi állapot az első hét versenyző között, rákészültek a végső összecsapásra. Közölük bárki nyerhetett, a közel azonos motorerők és pilóták versenyén előtérbe került a taktikai érzék, no meg persze a kockázatvállalás, ahogy az lenni szokott az utolsó körökben.
Bradley Smith két körrel a vége előtt hirtelen úgy gondolta, hogy eleget várt, hosszú hajrát nyit. Fel is jött az első helyre, Talmát ki is billentette tempójából, így a magyar fiú ötödikként kezdte az utolsó kört. Az ő hajrája rövidebb volt, mint a fiatal angolé, de jóval hatásosabb. Az utolsó kanyart kissé lemaradva, ám csak a kigyorsításra összpontosítva a harmadik helyen kezdte világbajnokunk, Pol Espargaro szélárnyékának köszönhetően pedig meg tudta előzni a spanyol Derbijét, nem sok hiányzott ahhoz sem, hogy ne Corsinak lengjen először a kockás zászló.
Az 125kcm-es olasz nagydíj végeredménye:
1 S. Corsi ITA Jack & Jones WRB 39'59.020
2 Talmácsi Gábor HUN Bancaja Aspar Team + 0.019
3 P. Espargaro SPA Belson Derbi + 0.036
4 M. Di Meglio FRA Ajo Motorsport + 0.135
5 B. Smith GBR Polaris World + 0.178
6 S. Gadea SPA Bancaja Aspar Team + 0.490
7 N. Terol SPA Jack & Jones WRB + 0.832
8 S. Cortese GER Emmi - Caffe Latte + 3.865
9 J. Olive SPA Belson Derbi + 3.928
10 S. Bradl GER Grizzly Gas Kiefer Racing + 5.439
11 S. Bonsey USA Degraaf Grand Prix + 10.244
12 A. Iannone ITA I.C. Team + 10.447
13 R. de Rosa ITA Onde 2000 KTM + 18.366
14 S. Redding GBR Blusens Aprilia Junior + 23.201
15 M. Ranseder AUT I.C. Team + 24.440
16 T. Nakagami JPN I.C. Team + 26.631
17 R. Krumennacher SWI Red Bull KTM 125 + 30.629
18 E. Vazquez SPA Blusens Aprilia Junior + 30.730
19 M. Marquez SPA Repsol KTM 125cc + 33.868
20 L. Zanetti ITA ISPA KTM Aran + 36.928
Az összetett állása
1 Simone CORSI ITA Jack & Jones WRB 87
2 Mike DI MEGLIO FRA Ajo Motorsport 87
3 Nicolas TEROL SPA Jack & Jones WRB 75
4 Joan OLIVE SPA Belson Derbi 65
5 Stefan BRADL GER Grizzly Gas Kiefer Racing 64
6 Pol ESPARGARO SPA Belson Derbi 55
7 TALMÁCSI Gábor HUN Bancaja Aspar Team 52
8 Andrea IANNONE ITA I.C. Team 47
9 Bradley SMITH GBR Polaris World 47
10 Sergio GADEA SPA Bancaja Aspar Team 42
11 Stevie BONSEY USA Degraaf Grand Prix 30
12 Sandro CORTESE GER Emmi - Caffe Latte 30
13 Scott REDDING GBR Blusens Aprilia Junior 22
14 Raffaele DE ROSA ITA Onde 2000 KTM 22
15 Danny WEBB GBR Degraaf Grand Prix 21
A következő futam június 6-án lesz Spanyolországban.