Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Talma Mugello-ban megkezdte a felzárkózást / Végre összhang volt a versenyző és a motor között, ennek eredménye a második hely

2008. június 1. 14:10
Végig taktikusan versenyezve, hihetetlen izgalmas befutóval Talmácsi Gábor idei legjobb (és hiba nélküli) teljesítményével második helyen végzett az olasz nagydíj vasárnap délelőtti futamán. A verseny maga igazi 125kcm-es volt, ugyanis a helyezések nagyban függtek attól, hogy éppen ki tudott több szélárnyékot kihasználva felgyorsulni az igen hosszú, 1141 méteres célegyenesben. Egy-két bevállalósabb pilóta, mint az elején Iannone, vagy később Espargaro és Talmácsi képes volt a pálya egyéb részein is előzni, ezzel még izgalmasabbá téve a futamot, ami amúgy sem jelentett passzív pihenést még a TV-nézőknek sem.
Talma rajtja nagyon jól sikerült, ellenben a pole-ból induló Raffaele de Rosa-nak szörnyű emlékei lehetnek a lámpák elalvásáról, mivel ő is hasonlósan cselekedett a piros izzókhoz. Nagyjából el is szálltak a győzelmi reményei ezzel, mivel később sem tudott az edzéshez hasonló meggyőző köröket mutatni. Az első körök előzgetései után egy pilóta tudott a többieknél nagyobb iramot diktálni még vezető pozícióban is, ő az előző - számunkra szomorú végkifejletű - esős-futam győztese, Mike Di Meglio volt. Ebben a kategóriában azonban többet ér a bolyozás, mint a saját tempó. Ennek ugyan ellentmond, és pont ezért nagy szó, hogy a francia megdöntötte a tavalyi pályacsúcsot, mégpedig úgy, hogy teljesen egyedül ment az egész körben, nem használta senki "húzóerejét". A futam első felében Andrea Iannone igyekezett agresszivitásával örömet szerezni a honfitárs publikumnak, ez valószínűleg sikerült is, azonban húsz kört nem bírnak ki a gumik még a nyolcadliteresek között sem, ha határon fékez az ember. Kábé a futam feléig tudta az őrült tempót diktálni, utána kiszállt a győzelemre esélyes pilóták sorából. Hasonlóan cselekedett Stefan Bradl is, neki volt olyan szélárnyékozása, amikor hatodikként fordult rá a célegyenesre, az első kanyarba pedig már az első helyen kormányozta a fehér 17-es motort. Az ő motorja is elfogyott kábé féltávra azonban, a 10-12. körre kialakult egy relatív nyugalmi állapot az első hét versenyző között, rákészültek a végső összecsapásra. Közölük bárki nyerhetett, a közel azonos motorerők és pilóták versenyén előtérbe került a taktikai érzék, no meg persze a kockázatvállalás, ahogy az lenni szokott az utolsó körökben.

Bradley Smith két körrel a vége előtt hirtelen úgy gondolta, hogy eleget várt, hosszú hajrát nyit. Fel is jött az első helyre, Talmát ki is billentette tempójából, így a magyar fiú ötödikként kezdte az utolsó kört. Az ő hajrája rövidebb volt, mint a fiatal angolé, de jóval hatásosabb. Az utolsó kanyart kissé lemaradva, ám csak a kigyorsításra összpontosítva a harmadik helyen kezdte világbajnokunk, Pol Espargaro szélárnyékának köszönhetően pedig meg tudta előzni a spanyol Derbijét, nem sok hiányzott ahhoz sem, hogy ne Corsinak lengjen először a kockás zászló.

Az 125kcm-es olasz nagydíj végeredménye:
1     S. Corsi             ITA     Jack & Jones WRB         39'59.020
2     Talmácsi Gábor   HUN    Bancaja Aspar Team          + 0.019
3     P. Espargaro      SPA     Belson Derbi                     + 0.036
4     M. Di Meglio       FRA     Ajo Motorsport                 + 0.135
5     B. Smith            GBR     Polaris World                    + 0.178
6     S. Gadea            SPA     Bancaja Aspar Team         + 0.490
7     N. Terol             SPA     Jack & Jones WRB            + 0.832
8     S. Cortese          GER     Emmi - Caffe Latte            + 3.865
9     J. Olive               SPA     Belson Derbi                    + 3.928
10     S. Bradl             GER     Grizzly Gas Kiefer Racing     + 5.439
11     S. Bonsey          USA     Degraaf Grand Prix            + 10.244
12     A. Iannone         ITA     I.C. Team                        + 10.447
13     R. de Rosa          ITA     Onde 2000 KTM               + 18.366
14     S. Redding          GBR     Blusens Aprilia Junior         + 23.201
15     M. Ranseder        AUT     I.C. Team                      + 24.440
16     T. Nakagami        JPN      I.C. Team                      + 26.631
17     R. Krumennacher SWI     Red Bull KTM 125            + 30.629
18     E. Vazquez          SPA     Blusens Aprilia Junior        + 30.730
19     M. Marquez         SPA      Repsol KTM 125cc           + 33.868
20     L. Zanetti            ITA     ISPA KTM Aran                + 36.928

Az összetett állása
1     Simone CORSI     ITA     Jack & Jones WRB         87
2     Mike DI MEGLIO   FRA     Ajo Motorsport             87
3     Nicolas TEROL     SPA     Jack & Jones WRB         75
4     Joan OLIVE         SPA     Belson Derbi                 65
5     Stefan BRADL      GER     Grizzly Gas Kiefer Racing 64
6     Pol ESPARGARO   SPA     Belson Derbi                 55
7     TALMÁCSI Gábor  HUN     Bancaja Aspar Team      52
8     Andrea IANNONE  ITA     I.C. Team                     47
9     Bradley SMITH      GBR     Polaris World                 47
10     Sergio GADEA     SPA     Bancaja Aspar Team       42
11     Stevie BONSEY   USA     Degraaf Grand Prix         30
12     Sandro CORTESE GER     Emmi - Caffe Latte         30
13     Scott REDDING    GBR     Blusens Aprilia Junior      22
14     Raffaele DE ROSA ITA     Onde 2000 KTM            22
15     Danny WEBB       GBR     Degraaf Grand Prix         21

A következő futam június 6-án lesz Spanyolországban.
Bitera Roland

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.