Szerencsére a keresőoptimalizálás hosszú távon rengeteget tud ezen segíteni, hiszen ez az alapja weboldalunk organikus forgalmának növelésére. Ezt persze nem könnyű házilag megoldani, de egy professzionális SEO szolgáltatás igénybevételével már gyerekjáték lesz a folyamat.
Kezdjük az elején: mi az a SEO?
A SEO egy angol kifejezés, a Search Engine Optimization rövidítése, ami keresőoptimalizálást jelent. Ez egy összetett folyamatot jelent, melynek során speciális technikákkal javítják a weboldalad láthatóságát a keresőmotorok szemében.
A jobb láthatóság sok előnyt hozhat, ugyanis így a Google egyre előrébb és előrébb fogja megjeleníteni a weblapodat bizonyos keresőszavakra. A jobb helyezés pedig egyenlő a növekvő organikus látogatószámmal, ez pedig egyenes út a több vásárlás, megrendelés felé.
A keresőoptimalizálás költséghatékony módszer a vevőszerzésre
A SEO által egy nagyon stabil, és költségtakarékos megoldást kaphatsz az állandó webforgalom kérdésére. Míg a fizetett hirdetések csak addig működnek, ameddig költöd rá a pénzt, addig a SEO csak addig igényli az erőteljesebb anyagi ráfordítást, amíg meg nem szerzed a jó helyezéseket.
Ha megvan a kívánt pozíció, akkor minimális ráfordítással és odafigyeléssel fenntarthatod mindezt, így a PPC megoldásoknál jóval olcsóbban érkezhetnek hozzád a látogatók hosszú távon.
Ezek a SEO legfontosabb elemei
Mint említettük, a jó Google helyezések megszerzése összetett folyamat, melyhez számos folyamat elvégzése szükséges. Az alábbiakban felsoroljuk a leglényegesebb elemeket.
- Technikai beállítások: a szakemberek kielemzik a weboldalad, és javasolatokat adnak a honlapbeállítások optimalizálására.
- Belső linkek kiépítése: a keresőoptimalizálásban nagy szerepe van a belső linkeknek. Ezek elhelyezéséről is átfogó információt kaphatsz a profi SEO szolgáltatások által.
- Analitikai eszközök telepítése: a statisztikák elengedhetetlenek az eredmények méréséhez, így a Search Console és Google Analytics bekötése is a folyamat része.
- Kulcsszókutatás: ennek részeként segítenek meghatározni, milyen kulcsszavakat érdemes használnod a weboldaladon a jó helyezések és forgalomnövelés érdekében.
- Konkurenciaelemzés: a hatékony stratégia felállításához a versenytársak vizsgálata elengedhetetlen.
- Linképítés: a belső linkek mellett a külső hivatkozások is rengeteget számítanak. A szakemberek ezek kiépítésében is segítséget tudnak nyújtani.
Minél hamarabb belefogsz, annál előbb lesz eredmény
A SEO egy hosszú távú folyamat, mely nem 2 nap alatt hoz majd eredményt, viszont nagyobb távlatban mindenképpen óriási hasznod lehet belőle.
Érdemes minél előbb belefogni, hiszen el kell kezdeni ahhoz, hogy jöjjenek az eredmények. Hidd el, utólag nagyon hálás leszel magadnak, hogy nem halogattad az indulást!