A bejelentő egy energiaszolgáltató logójával ellátott e-mailt kapott, amelyben arról értesítették, hogy több mint nyolcvanezer forint túlfizetése van. A visszatérítés indításához megadtak egy linket, amelyre a sértett rákattintott, és egy hivatalosnak tűnő oldalon megadta a bankkártyaadatait. Később viszont nem a túlfizetés érkezett meg a számlára, hanem arról kapta sorra az üzeneteket, hogy a számlájáról kártyás vásárlásokkal ismeretlenek költöttek. Mire a férfi letiltotta a fizetőeszközt, a csalók már nyolc jogosulatlan tranzakcióval több mint másfél millió forinttal károsították meg – számolt be az esetről honlapján a rendőrség.
Az elkövetők gyakran valamilyen nagy ügyfélkörű szolgáltató – pl. közmű-, telekommunikációs, kábelszolgáltató, csomagküldő vagy futárszolgálat – nevében keresik fel áldozataikat. A hivatalosnak látszó üzenetekben olyan linkeket használnak fel, amelyek a banki oldalhoz megtévesztésig hasonlító adathalász weboldalra irányítják át a sértettet. Legyen különösen éber, ha egy szolgáltató e-mailben, telefonon vagy SMS-ben bizalmas információkat, banki adatokat, azonosítókat kér, vagy azonnali fizetésre szólít fel! Bankszámlaadatait, banki azonosítóit se adja meg automatikusan! Ellenőrizze a szolgáltató hivatalos csatornáin, hogy valóban ő küldte-e a levelet, és annak tartalma valós-e!
Ha úgy érzi, hogy csalás áldozatává vált, illetéktelenekhez kerültek a jelszavai, azonosítói, hívja telefonon a számlavezető bankját, továbbá tegyen bejelentést a rendőrségen! – hívta fel a figyelmet a rendőrség.