Tízből kilenc árubemutatót szervező cégnél talált szabálytalanságokat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, a cégek közül minden ötödik az APEH vizsgálatain is megbukott - ismerteti a csütörtöki Magyar Nemzet.
A cégek jelentős árengedménnyel, változatos termékekkel, szórakoztató programokkal csalogatják termékbemutatóikra a gyanútlan nyugdíjasokat, hogy azután számla és garancia nélküli bóvlit sózzanak a nyakukba - írja a napilap. Fülöp Zsuzsanna a fogyasztóvédelmi hatóság szóvivője elmondta, hogy az utazásokkal egybekötött termékbemutatókon értékesítő cégek tevékenységével folyamatosan problémák vannak, ezért 2008 óta évente átlagosan száz alkalommal ellenőrzik ezeket a cégeket.
Az esetek döntő többségében (2008-ban nyolcvannyolc, 2009-ben nyolcvannégy százalékban) találtak valamilyen szabálytalanságot. Az idei évtől az APEH célkeresztjébe is bekerültek az ilyen cégek. A próbavásárlások során az APEH-ellenőrök minden ötödik esetben találtak hiányosságokat.