Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2025. április 2. Áron
2025. április 2. Áron

Tehetséggondozás, MI és módszertani kihívások az oktatásban

2025. március 30. 17:24
A digitális tudás, a mesterséges intelligencia (MI) térnyerése és az informatikai tehetséggondozás is középpontba került az Informatikai Oktatási Konferencián (IOK 2025), amelyet a Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kara és a HTTP Alapítvány közösen szervezett meg március 29-én, szombaton Veszprémben.

A konferencia köszöntőbeszédeiben Sisák Zoltán, a HTTP Alapítvány kuratóriumi elnöke, Dr. Süle Zoltán dékán és Csillag Zsolt kancellár hangsúlyozták: az informatikai képzések fejlődése és a technológiai korszakváltás közös gondolkodást és felelősségvállalást kíván meg az oktatásban. A házigazdák külön kiemelték a tehetséggondozás fontosságát és azt, hogy a Pannon Egyetem informatikus hallgatói az elmélet mellett a gyakorlatban is, sőt a világversenyek területén is kiemelkedően teljesítenek.

A konferencia fővédnöki szerepét Dr. Hankó Balázs, a Kulturális és Innovációs Minisztérium minisztere vállalta, aki ugyan elfoglaltsága miatt nem tudott személyesen részt venni az eseményen, de üzenetét és gondolatait Dr. Pálmai Gergely, a szakképzésért felelős helyettes államtitkár tolmácsolta. Pálmai előadásában az Európai Unió Tanácsának magyar elnöksége alatt elért oktatási és szakképzési eredményeket mutatta be, különösen hangsúlyozva az informatika és a távközlés szektorának jelentőségét. Mint elmondta, az informatika iránti érdeklődés rekordokat dönt a hazai technikumokban, az ágazat ma a legnépszerűbb a belépő tanulók körében. Az okleveles technikus képzések számának növekedése, az uniós viszonylatban is kiemelkedő pályakövetési rendszer és az MI oktatásba való integrálásának előkészítése mind azt szolgálják, hogy Magyarország versenyképes maradjon a digitális korszakban.

Dr. Abonyi János, a Pannon Egyetem rektora, „Új munkatársunk, a mesterséges intelligencia” címmel tartott előadásában arról beszélt, hogyan válik a mesterséges intelligencia eszközzé, és egyben együttműködő társsá az oktatásban, az adminisztrációban, az adatfeldolgozásban és a döntéshozatalban.

Mint fogalmazott: az MI nem helyettesíti, hanem kiegészíti az emberi munkát, és ha tudatosan építjük be az egyetemi szférába, valódi minőségi ugrást hozhat a felsőoktatásban.

A délelőtti program különleges színfoltja volt Detre Örs Hunor fizikus, csillagász, űrkutató előadása, aki saját pályaívét mutatta be a James Webb Űrteleszkóp fejlesztésében való részvételtől egészen a piko-szatellitek tervezéséig. Tudományos előadásával lenyűgözte a hallgatóságot, és inspirációt is nyújtott a fiatalok és oktatók számára.

A konferencia több szekcióban folytatódott, ahol a programozás oktatásának módszertani kérdései, a digitális taneszközök integrációja és az innovatív pedagógiai gyakorlatok kerültek terítékre. A résztvevők interaktív műhelymunkákon keresztül oszthatták meg egymással tapasztalataikat, ötleteiket.

Az IOK 2025 olyan szakmai fóruma volt a hazai informatikaoktatásnak, ami egyben ünnepe is annak a közösségnek, amely hisz abban: a digitális jövő kulcsa a felkészült tanárok és a kreatív, motivált diákok kezében van. A szervezők már most jelezték: a konferenciasorozat folytatódik, és a következő években is támogatni kívánják azokat az oktatási törekvéseket, amelyek valódi értéket teremtenek a magyar jövő számára.

vehir
vehir
vehir
vehir.hu
436789021_7814256448608371_2095157691579283907_n
436789021_7814256448608371_2095157691579283907_n
436789021_7814256448608371_2095157691579283907_n
Vámosi Patrik
további cikkek
IMG_20240426_142515_0037
IMG_20240426_142515_0037
IMG_20240426_142515_0037
Kik a balatoni emberek 2025-ben? Vajon kik alkotják a Balaton társadalmát? Létezik még ez a közösség a közel tízmillió magyarországi ember között, vagy csupán a turisztikai desztináció statisztikai elemei az itt élő emberek? Tényleg olyan sikeres ez a régió, ahogy sokan tartják? Szántó Balázs, a Pannon Egyetem mesteroktatója ezekre a ritkán feltett, mégis aktuális kérdésekre kereste a válaszokat az egyetemen szervezett Balaton konferencián. 2025. március 25. 16:00
E98A8253
E98A8253
E98A8253
Nádasdy Ádám: A tudomány az tudomány, nem fér bele a szenvedély Március 19-én a Pannon Egyetem Humántudományi Kar Germanisztikai és Fordítástudományi Intézet konferenciájának plenáris előadója Nádasdy Ádám volt. A nyelvész, költő, műfordító „Nyers vagy modern, formális vagy dinamikus?” című előadására igen sokan voltak kíváncsiak, utána pedig mi is feltehettük kérdéseinket. Beszélgettünk vele fordításról, arról, lehet-e egy nyelvi változás jó vagy rossz, de szóba került például a mesterséges intelligencia is. Villáminterjú. 2025. március 24. 21:41
egyetem, koszoruzas-10
egyetem, koszoruzas-10
egyetem, koszoruzas-10
Március 15-i megemlékezés a Pannon Egyetemen A Pannon Egyetem ünnepélyes megemlékezést tartott az 1848–49-es forradalom és szabadságharc tiszteletére, amelyen kiemelkedő szerepet kapott a reformkor öröksége és a márciusi ifjak szellemisége.  2025. március 14. 15:20
E98A6626
E98A6626
E98A6626
Rekordszámú jelentkező a Pannon Egyetem szakjaira Szerda délelőtt több témában is sajtótájékoztatót tartott a Pannon Egyetem, a ForrásTÉR közösségi helyiségben. Az intézmény többek között együttműködési megállapodást írt alá a Veszprémi Érseki Főiskolával, valamint a Magyar Könyvvizsgálói Kamarával. 2025. március 13. 11:59

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.