Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Kaja, pia… marketing

2010. augusztus 23. 6:30 // Forrás: Pethő Imre
A sikeres turizmushoz Veszprémnek szüksége lenne a jó minőségű, magyaros vendéglátásra – hatékony marketingmunkával.

Már közhely, hogy Veszprém egyik kitörési pontja a turizmus, amely a város kulturális életére épül. Azonban hiába vannak országosan elismert fesztiváljaink (a Tánc Fesztiválja, az Utcazene fesztivál, az Ünnepi Játékok), hihetetlen szép belvárosunk a várral, messze földön is csodált állatkertünk, számtalan tárlatunk; ez mind kevés jó minőségű vendéglátás nélkül.
Mert finom, speciális konyha, kiváló helyi italok nélkül ez nem az igazi. Hiszen inni, enni mindig kell!

Veszprémben is számtalan vendéglátóhely várja a bel- és külföldi turistákat. Vannak minőségi, elit éttermeink (pl. az Olíva, a Medici, a Betekints, a Chianti), mediterrán vendéglőink (a Piazza, az Elefánt, a Tűztorony), de igazi, hamisítatlan magyar kevés – talán a Nivegy és a Tapó a vár alatt. Erre a helyzetre mondhatjuk: valami van, de nem az igazi. Olyanra lenne szükségünk, ami hazánkra, Veszprémre jellemző, ami miatt idejönnek, ami miatt visszajönnek hozzánk.

Mindig Csehország, és azon belül Český Krumlov jut eszembe. Ebbe a hihetetlenül szép, történelmi városkába csak úgy özönlenek a turisták, akiket számtalan vendéglő vár. És itt ne hiperszuper éttermekre gondoljunk, hanem kiskocsmákra, középkori éttermekre, ahol 4–5 cseh étel, helyi sörök és becherovka várja a látogatókat, akik sokszor csak ezért térnek ide vissza. Sonka, knédli, sör, történelmi utcák – ennyi a titok.

Hangulatos utcákkal, várral mi is rendelkezünk. Ehhez kellene hangulatos vendéglőket, kocsmákat kitalálni a meglévők mellé. A várban számtalan olyan pincehelyiség van, ahol borozót lehetne kialakítani. Mert hiába vagyunk borvidékek közelében, nálunk a bor hiánycikk. Nem használjuk ki kellő mértékben – Füreden több helyen találkozhatunk borüzletekkel, borgalériákkal, nálunk nem. Pedig a balatoni, somlói, pannonhalmi borvidék itt van a közelben. A várba felsétálók biztos örömmel kóstolnának finom, tüzes helyi borokat zsíros kenyérrel, kolbásszal, szalonnával, babgulyással.

Hiányoznak a teraszok – amelyek Pécsen és külföldön minden városkában ellepik az utcákat, tereket. Nálunk is megjelentek persze az utóbbi időkben, de nem használjuk ki az összes lehetőséget. Ott van például az Óváros tér. Három étterem, aztán kész. A tér közepe üres.

Szükség lenne olcsóbb szállásokra. Szlovákiában, Csehországban a szállodák, panziók mellett számtalan alacsonyabb árkategóriájú szoba, apartman várja a turistákat. A vár alatt elterülő történelmi utcákban biztos örömmel vennének ki szobákat egy-egy éjszakára az idelátogatók.

Kétségtelen, hogy a vendéglátáshoz vendég kell, fizetőképes kereslet. Azonban ahhoz, hogy még többen jöjjenek hozzánk, elengedhetetlen a jó vendéglátás. Ördögi kör! Ehhez kétségtelenül vállalkozókra, befektetőkre van szükség. A város abban tudna segíteni, hogy szabályzókkal, alacsonyabb bérleti díjakkal és hatékony, turistákat vonzó marketinggel segíti a munkájukat.

Tehát a siker záloga: kaja, pia, marketing.

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.