Egy társadalom fejlettségét leginkább az tükrözi, miként törődik a fiatal generációval, mely a jövőt teremti meg hazánkban és szerte a világon – hangsúlyozta Polgády Imre megyei alelnök, a Kozmutza Flóra iskola nyertes pályázati ünnepségén, augusztus 27-én.
Dörnyeiné Barabás Éva igazgató köszöntője után az alelnök hozzátette: a világ fejlett országai már régóta azon is mérik egy társadalom, egy nemzet fejlettségét, hogy miként törődik azokkal az embertársaival, akik valamilyen tekintetben különböznek a többségtől. Veszprém megye önkormányzata – noha 20 éve nem látott nehézségek közepette működik - ma is szívügyének tekinti intézményeit. Mindamellett, hogy kiemelten kezeljük a takarékos működést, nem zárunk be iskolákat, és jut pénz fejlesztésre is.
- A Szélrózsa elnevezésű uniós pályázaton az önkormányzat összesen 117 millió forintot nyert a fenntartásában levő oktatási intézményei fejlesztésére. Az említett összegből 22,4 millió forint pályázati pénz jutott a Kozmutza Flóra általános iskolának. Az intézményben 150 értelmileg akadályozott gyermek tanul 16 tanulócsoportban, 37 pedagógus irányításával. Az iskolában az immár sikeres pályázat elkészítésén hét pedagógus dolgozott, kiemelt köszönet illeti munkájukat! A programban hat tanulócsoportban összesen 51 tanuló, tehát az iskola diákjainak harmada vett részt.
-A megye büszkén tekint a Kozmutza Flóra iskolára, amelynek meghatározó szerepe, elismerést érdemlő eredménye van az értelmileg akadályozott apróságok nevelésében, oktatásában. Az itteni munka szerepe, súlya úgy gondolom korunkban különösen lényeges és felértékelődött, hiszen a társadalomnak nagy szüksége van ezekre a fiatalokra is, akik hasznos tagjai a társadalomnak és minden bizonnyal sok területen tudnak érvényesülni a munkaerőpiacon. Ezt számos példa már bebizonyította –hangsúlyozta Polgárdy Imre megyei alelnök.
A köszöntők után Gombor Tamásné, a pályázati program szakmai vezetője és Bartal Mária gyógypedagógus ismertette a feladatokat. Síkné dr. Lányi Cecília és Vági Lilla az innováció szerepéről, a képességfejlesztésről beszélt a középsúlyos értelmi sérült tanulók körében.
