Székesfehérvár és Veszprém között a hiányzó szakaszok megépítésével és a meglévők felújításával teljes lehet a két város közötti kétszer két sávos kapcsolat, aminek nyomán gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés a 8-as főúton.
A főút jelentős szakaszain, a meglévő egy sávos forgalmi kapacitás már korábban kimerült, a települési átkelési (belterületi) szakaszokon pedig jelentős környezeti gondokat okoznak.
A 8-as út Székesfehérvár és Veszprém közötti szakaszán négy útszakasz van előkészítési szakaszban: megépül a Székesfehérvárt elkerülő út III. része, a Várpalotát elkerülő út, amely a hosszú idő óta növekvő átmenő forgalomtól szabadítaná meg a várost és nagyon jelentősen gyorsítaná a főút forgalmát. Felújítják továbbá az országos főutat Várpalota és Veszprém között, ahol számos balesetveszélyes csomópont és a rendkívül elhasznált burkolat nehezíti a közlekedést.
A Várpalotát elkerülő mintegy 8 kilométer hosszú útszakasz immár csaknem húsz éve húzódó építésének tervei elkészültek. Az engedélyeztetési eljárást azonban felfüggesztették, mivel a nyomvonal érinti a várpalotai szeméttelep területét, és a Környezetvédelmi Hatóság csak azután járul hozzá a beruházáshoz, miután a szemétlerakó rekultivációs terve elkészül.
Szintén folyamatban van Várpalota területrendezési tervének módosítása, amihez ugyancsak szükséges a Környezetvédelmi Hatóság előírásainak átvezetése. Mindezek ismeretében a NIF szerint az építési engedély kiadása az idei év végéig megtörténhet.
A Várpalota és Veszprém közötti kétszer két sávos, kettős záróvonallal ellátott szakaszt a jelenlegi nyomvonalon szélesítik. A munkálatok során több különszintű csomópontot alakítanak ki (Öskű, Hajmáskér), valamint különszintűvé építik át a veszprémi körgyűrű almádi és füredi csomópontját is.
A projektelemek jelenleg tervezés és engedélyezés alatt vannak, ezután kezdődhet a területszerzés és a megelőző régészeti feltárás, ezeknek együttes időigénye legalább másfél év. Az érintett szakaszokra kétlépcsős környezetvédelmi engedélyeztetés szükséges, ami jelentős időt igényel. A jelenlegi ütemezés szerint a területszerzésnek jövőre le kell zajlania, ennek gyorsaságától függően 2012 végén, 2013 elején kezdődhet a munka.
Az 8. számú főút fejlesztése Székesfehérvártól Veszprémig a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében, európai uniós társfinanszírozással valósul meg.

