A megjelenteket dr. Udvardy György veszprémi érsek-metropolita köszöntötte. Rámutatott, hogy a résztvevők jelenléte a közös felelősségvállalást fejezi ki, amely a főiskola ügye mögött áll. Kiemelte, hogy az egyre növekvő hallgatói létszám széles körű együttműködést igényel annak érdekében, hogy a képzés szakmailag és tudományosan is megalapozott legyen. Szólt arról is, milyen örömteli az összefogás, mellyel a helyi intézmények szakmai segítséget tudnak nyújtani a hallgatók számára. Az érsek a közösség egységét és bölcsesség ajándékát kívánta, az elsőéveseknek pedig bátorságot az előttük álló úthoz.
Hegyi László, a Kulturális és Innovációs Minisztérium főtanácsadója egy személyes élményt felidézve párhuzamot vont a sávelhagyásra figyelmeztető jelzés és az intézmény küldetése között: a főiskola képzései abban segítenek, hogy az élet útját kereső embereket helyes irányba tereljék. Hangsúlyozta, hogy óriási szükség van az ápolás és betegellátás szakra, amely most indul el először a főiskolán.
Dr. Vanó Renáta, az Oktatási Hivatal felsőoktatási elnökhelyettese beszédében kiemelte, hogy a magyar felsőoktatás az idei évben soha nem látott számokat produkált, és külön hangsúlyozta Veszprém mindkét felsőoktatási intézményének – a Pannon Egyetemnek és a Veszprémi Érseki Főiskolának – eredményeit. A főiskola dinamikus fejlődéséről szólva rámutatott: három év alatt több mint kétszeresére, az előző tanévhez képest pedig mintegy másfélszeresére nőtt a felvett hallgatók száma.
Az elsőévesekhez szólva arra emlékeztette őket, hogy nem csupán szakot és intézményt, hanem hivatást választottak, amelyben gyógyítani, tanítani és támogatni fognak másokat. Arra is biztatta a hallgatókat, hogy éljenek a közösségi élet lehetőségeivel, még akkor is, ha család és munka mellett vállalják a tanulást.
Ezt követően dr. Tábori Ferenc, a Veszprém Vármegyei Önkormányzat alelnöke lépett a mikrofonhoz. Beszédében a tanévnyitó ünnepélyes pillanatát hangsúlyozta, amely életre szóló tapasztalatokat ígér. A Szentírás szavait idézve arra emlékeztette a hallgatókat, hogy mindennek megvan a maga ideje: most a kibontakozás ideje érkezett el. Rámutatott, hogy a hivatás különböző területein – legyen szó az emberi élet törékeny pillanataiban való helytállásról vagy a társadalom peremén élők segítéséről – közös küldetésben osztoznak, amely erőt adhat még a fáradtság idején is.
Halmay Gábor, Veszprém Megyei Jogú Város képviselőjeként osztotta meg gondolatait. Bódi Mária Magdolna boldoggá avatását és történetének tanulságait idézte fel, hangsúlyozva, hogy alakja mostantól kísérheti a közösség útját. Rámutatott: az elsőévesek nemcsak tudást, hanem hivatást is magukra vesznek, amely a város számára felbecsülhetetlen érték. Hozzátette, a társadalom egyre inkább igényli, hogy a szakértők elhivatottsággal végezzék munkájukat, és reményét fejezte ki, hogy a főiskolai évek meghatározóak lesznek a hallgatók egész életében.
Dr. Czinkotay Frigyes, a Veszprém Vármegyei Csolnoky Ferenc Kórház főigazgatója szintén köszöntötte a résztvevőket. Mérföldkőnek nevezte, hogy a főiskola és a kórház szoros együttműködésében elindulhat az ápolás és betegellátás szak. Ez új lehetőséget és kihívást is jelent, amely az egészségügyi dolgozók számára nagy segítséget nyújt. Kiemelte: a főiskoláról olyan szakemberek kerülnek ki, akik nemcsak szakmailag felkészültek, hanem empatikus, keresztény értékrendű emberek is. Hangsúlyozta, hogy a pedagógia, hittudomány és szociális képzések szintén elengedhetetlenek, hiszen a tudás és a hit itt kéz a kézben jár.
Az ünnepi beszédet dr. Sebestyén József, a főiskola rektora mondta. Felidézte az intézmény történetét, jogelődjét, valamint a stratégiai célokat, amelyek között 2020-ban megfogalmazódott az egészségügyi képzések elindítása. Az Oktatási Hivatal engedélyével idén indulhatott el az ápolás és betegellátás szak, amelyet a rektor történelmi jelentőségűnek nevezett a veszprémi felsőoktatásban.
Köszönetet mondott dr. Czinkotay Frigyes főigazgatónak, aki a kezdetektől támogatta az ügyet. Rámutatott, hogy katolikus főiskolaként az intézmény keresztény antropológiai szemléletben képeznek szakembereket, erősítve a katolikus karaktert az egészségügyben is. Beszédében hangsúlyozta: 536 hallgató jelentkezett a főiskolára, közülük 283-an most kezdik meg tanulmányaikat. A hit és értelem kapcsolata alapvető érték, amely a főiskolát meghatározza. Végül arra emlékeztetett, hogy a 21. században 11 katolikus felsőoktatási intézmény szolgálja a magyar nemzetet az anyaországban és a határon túl, közös küldetéssel átadva olyan emberképet és szemléletet, amely társadalmi megbecsülést eredményez.





