A hagyományos kultúrákban a nevelés része volt, hogy a gyerekek megismerjék a közösség világképét, szokásait, rítusait – köztük az élet és halál természetes körforgását is. Napjainkban azonban a halál témájával a gyermekek gyakran előkészület nélkül szembesülnek, minták és kapaszkodók nélkül. Az óvodai és iskolai közegben ritkán esik szó erről a tabunak számító kérdésről, pedig a megismerés és a nyílt párbeszéd prevenciós szerepet is betölthetne: segítheti a természetes viszonyulás kialakítását, valamint a veszteségek és a gyász feldolgozását.
A csoportfoglalkozásokat Révész Renáta Liliána pszichológus, gyásztanácsadó, meseterapeuta és gyermekpszichodráma-vezető tartotta. A szakember saját terápiás tapasztalatai és esettanulmányai mentén mutatta be, hogyan lehet a mesék és játékos gyakorlatok segítségével a gyermekekkel és fiatalokkal a veszteség, gyász vagy krízishelyzet témáját feldolgozni. A résztvevők gyakorlati példákat kaptak arra, miként támogathatják a gyerekeket és tinédzsereket óvodai, iskolai vagy egyéni helyzetekben.
A workshop célja az volt, hogy a pedagógiai szakszolgálat szakemberei olyan módszertani eszköztárral gazdagodjanak, amely segítséget nyújt számukra a gyerekek lelki támogatásában – különösen a veszteség, gyász és krízishelyzetek feldolgozásában.