– A városvezetés szakított a megszokott gazdasági és kulturális alpolgármesteri felállással, hiszen Ön nem szimplán a gazdasági szektorért, hanem a városstratégiáért felelős alpolgármester. Mit jelent ez pontosan?
– Minden olyan területért én vagyok felelős, amely érinti a város jövőjét, a fejlesztéseket, ami a változással, fejlődéssel kapcsolatos. Tehát a pályázatok, a városmarketing, az imázs tartozik a városstratégiához. Ez a felállás szorosabb együttműködést igényel a másik alpolgármesterrel, illetőleg a polgármesterrel, mint az eddigi.

Brányi Mária
– A polgármester úr jelezte, hogy szakértőkkel fognak együtt dolgozni. Ezt a városstratégia estében hogyan képzeljük el?
– Négy területen tervezzük a jövőt. Oktatás, kultúra, turisztika és gazdaság. Figyelnünk kell a hagyományokra és az adottságainkra. Meg kell ismernünk partnereink elképzeléseit, terveit. Fel kell mérni a saját erőnket, forrásainkat. Ez rendkívül sokrétű munka, ezért én nem vagyok biztos benne, hogy állandó tanácsadói gárdával fogunk dolgozni. Elképzelhető, hogy egy-egy terület, téma kapcsán mindig más és más személyeket kérünk fel a feladatokra. Nagyon fontos számunkra az együtt gondolkodás, a közös munka, a partnerség. Ennek kell itt is érvényesülnie.
– Mint nő, milyen többletet tud a munkájához hozzátenni?
– Nőként bizonyára másként látok helyzeteket, másként közelítek egy-egy témához. Családban gondolkodom – egy projektnél is azt nézem, mi lesz vele később, a családokra hogyan hathat, milyen előnyét élvezhetik. Ez a fajta szemlélet lehet az a női plusz.
– Milyen konkrét feladatok állnak Ön előtt az elkövetkező napokban?
– A régi projektek: A Kolostorok és kertek, a viadukt felújítása, a belvárosi rehabilitáció, a városmarketing terv készítése folyik tovább. Aztán természetesen jönnek az újak. Nagyon fontos lenne a sokszínű városi kulturális élet segítése, fejlesztése. Várhatóan nem lesznek nagy anyagi forrásaink, ezért inkább a város szellemi erejére, tartalékaira kell építenünk.