Montrealban a festői pályán aszfaltoztak a futam előtti éjszakán, mivel az időmérők nagy tempóját nem bírta(?) a pálya, és sorban jelentek meg a repedezés jelei, ami nem biztos hogy hasznos egy olyan sportban, ahol a gumi és az aszfaltcsík közötti tapadás mértéke az egyik legfontosabb tényező. Nem méltó a pálya hagyományaihoz ezen cselekedetük, szerencsére a futam napján már nem volt ezzel probléma.
A rajtnál, valamint az első 15 körben szinte semmi redkívűli nem történt, utána viszont beindultak az események. Ehhez nem kellett más, mint egy mostanában szokásos safety-car-os körözgetés. Az előző futam hősének, Adrian Sutilnak a kocsiján ugyanis kigyulladtak a fékek, és nem igazán jó helyen tudott leparkolni a Gilles Villeneuve pályán a német. Ezt három kör alatt fel is fogta a versenybíróság, és beküldte a biztonsági autót, hogy visszafogja a mezőnyt. Maylander megdolgozik a pénzéért az elmúlt időszakban a Mercedes volánja mögött, ennek most közvetlenül a tíz másodperces előnyt elbukó, a versenyben vezető Lewis Hamilton örült a legkevésbé. Amint kinyílt a boxutca bejárata az első öt pilóta kivonatozott tankolni és üzemanyagott vételezni. Kifelé jövet azonban a kijárat még nem volt nyitva, a mezőnyt várták a zöldre kapcsolással, az itteni fejleményekről már tettünk említést. A futam előtti világbajnoki két éllovas kiesett, Nico Rosbergnek kisebb javításokra volt szüksége a Williams-ének első szárnyán.
Ha egy-két amerikai versenyhez hasonlóan pont járna azért, hogy valaki vezet a versenyben, akkor most még jobban jövedelmező futam lett volna pár kisebb csapatnak ez a nagydíj, ugyanis Heidfeld után Barrichello, Coulthard, Trulli és Glock is vezetett egy rövid ideig.
Miután helyre állt a rend, már csak Massa agresszivitása okozott izgalmakat, a visszafordítónál két autót előzött meg a Ferrarival egy szuszra, miután egy korábbi próbálkozásnál hibázott ugyanott. Glockot azonban már csak utolérni tudta, a futam vége már csak a túlélésről szólt mindenkinek.
A kanadai nagydíj végeredménye:
1. Robert Kubica BMW-Sauber 1:36:24.447
2. Nick Heidfeld (német, BMW-Sauber +16.495
3. David Coulthard Red Bull +23.352.
4. Timo Glock Toyota +42.627
5. Felipe Massa Ferrari +43.934
6. Jarno Trulli Toyota +47.775
7. Rubens Barrichello Honda +53.597
8. Sebastian Vettel Toro Rosso +54.120
9. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes +54.433
10. Nico Rosberg Williams +57.749
11. Jenson Button Honda +1:07.540.
12. Mark Webber Red Bull +1:11.229
13. Sébastien Bourdais Toro Rosso +1 kör
A világbajnokság állása hét futam után:
1. Robert Kubica 42 pont
2. Lewis Hamilton 38
3. Felipe Massa 38
4. Kimi Räikkönen 35
5. Nick Heidfeld 28
6. Heikki Kovalainen 15
7. Mark Webber 15
8. Jarno Trulli 12
9. Fernando Alonso 9
10. Nico Rosberg 8
11. Nakadzsima Kazuki 7
12. David Coulthard 6
13. Timo Glock 5
14. Sebastian Vettel 5
15. Rubens Barrichello 5
16. Jenson Button 3
17. Sébastien Bourdais 2
A konstruktőri világbajnokság állása hét futam után:
1. Ferrari 73 pont
2. BMW-Sauber 70
3. McLaren-Mercedes 53
4. Red Bull 21
5. Toyota 17
6. Williams 15
7. Renault 9
8. Honda 8
9. Toro Rosso 7
A következő futam június 20-án lesz a franciaországi Magny-Cours-ban.