Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Elektronikusan fizethetjük a vízdíjat

2010. december 6. 5:00
A csapvíz keménységéről és az elektronikus fizetési lehetőségekről tartottak sajtótájékoztatót a Bakonykarszt Zrt.-nél.

A Bakonykarszt Víz- és Csatornamű Zrt. 121 településen üzemeltet ivóvízellátó rendszert. Üzemeltetési területükhöz 103 vízbeszerző létesítmény tartozik. Az ivóvíz állapotát folyamatosan ellenőrzik, ennek ellenére sokszor lehet hallani, hogy kemény a víz. A Bakonykarszt ezért 2011-től olyan hírlevelet is küld fogyasztóinak, amelyben a vízminőséggel kapcsolatos tudnivalókat is feltünteti.

Az elmúlt időszakban divatba jöttek a víztisztító készülékek, melyeket egyre több háztartásnak akarnak eladni. Ezek felesleges használatáról számolt be december 2-i sajtótájékoztatón Kugler Gyula vezérigazgató. Ezt elektrolízises kísérlettel bizonyította be Radics Attila műszaki vezető, aki kímélő ásványvizet, csapvizet és desztillált vizet használt.

– Vízbázisaink 82 százaléka kiváló minőségű karsztvíz, e vízbázisokból víztisztítás nélkül közvetlenül az ivóvízhálózatra juttatjuk el a vizet – számolt be róla Soósné Harsányi Sarolta üzemviteli osztályvezető. – A szolgáltatott ivóvíz karsztvíz jellegéből adódóan társaságunk működési területének nagy részén kemény a víz. Akkor mondjuk, hogy kemény a víz, ha sok kalciumot és magnéziumot tartalmaz. Mind a kettő nélkülözhetetlen vitamin. A desztillált vízben ezek nem találhatók meg, így nem jó, ha ilyen jellegű vizet fogyasztunk.

A Bakonykarszt Zrt. ennek ellenére elismeri, hogy a víz keménysége okozhat problémát bizonyos háztartási gépeknél a vízkövesedés miatt. Mégis úgy vélik, hogy víztisztítási technológia kiépítése a vízellátó rendszernél nem szükséges, azt a felhasználás helyén, helyileg érdemes kezelni. A víz-szerelvényboltokban kapható házi vízlágyító berendezések beépítését javasolják, amelyek beszerzési lehetőségéről néhány példát feltüntetnek a honlapjukon (www.bakonykarsztrt.hu).

Ezt követően Fazekas Csaba gazdasági igazgató számolt be az elektronikus számlázás lehetőségéről. A rendszer egy internetes honlapon keresztül teszi elérhetővé a számlákat. Azért vezetik be ezt a lehetőséget, mert fogyasztói igény volt rá. Költséghatékonyságot remélnek tőle, hiszen a cégnek nem kell a postai költségeket kifizetni. Ezt az új módszer 2011-ben szeretnék bevezetni, jelenleg folynak a szoftverek átalakításai.

A tömeges elterjedésben bízva új akciót is meghirdettek: azok a fogyasztók, akik számláik elektronikus kézbesítése mellett döntenek, nyereménysorsoláson vesznek részt. Akik ebbe a fogyasztói körbe tartoznak, azok között 2011 decemberében három laptopot sorsolnak ki.

A számlázás mellett a Bakonykarszt Zrt. arról is beszámolt, hogy a gazdasági válság a fogyasztóik fizetési hajlandóságát és lehetőségeit is negatív irányba befolyásolta. Jelenleg közel 300 millió forintnyi kintlévőségük van. A tartozást felhalmozó fogyasztókat először elmaradt befizetésükről a következő számla közlemény rovatában szólítják fel, majd egyedi felszólítást küldenek nyolc napos fizetési határidővel. Ha még ekkor sem tud valaki fizetni, akkor vízkorlátozó golyóscsapot építenek be.

Az elmaradások hatékony beszedése érdekében egy szerelőpárost állítottak munkába, akiknek az ivóvíz vételezési lehetőségeinek a korlátozása lesz a feladata. Ők építik be a már említett golyóscsapot is. Amennyiben a tulajdonos lehetetlenné teszi az ingatlanba történő bejutást, a korlátozást árokásó gép segítségével a gerincvezetéken végzik el.

Kugler Gyula azonban szeretné megnyugtatni a fogyasztókat, hogy amennyiben valaki fizetésképtelenné válik, részletekben is rendezheti tartozását, valamint megpróbálják felvenni az érintett önkormányzattal is a kapcsolatot.

Janni Anikó

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.