Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Közgyűlés ismét on-line

2010. december 16. 8:58
Kedves Olvasóink! Megkezdjük a veszprémi önkormányzat decemberi közgyűlésének on-line, élő közvetítését.

8.30

Napirend előtti kérdést tett fel Forgóné Kelemen Judit:

Mikor lesz fedett buszváró az Aulich – Jutasi út kereszteződésében?
Az utazási feltételek javításához hozzátartozna, hogy fedett buszmegállóban várakozhassanak az utasok. Ez elvárható lenne. Kérte polgármester urat, hogy intézkedjen ebben a kérdésben.

Porga Gyula már egyeztetett Takács László képviselő úrral erről a problémáról. 110 fedett buszvárója van a városnak, évente 10 buszvárót telepít az Intermédia Kft. Az Aulich utcában 2011 nyarán történik ez meg.

 

Napirend előtti kérdést tett fel Forgóné Kelemen Judit:

Az általuk szervezett termelői piac 2010 szeptembere óta üzemel. December 18-án lesz a következő. A tevékenységből helypénz nem származik. A kérdés, hogy kaphatnak-e éves közterülethasználati engedélyt?

Porga Gyula válasza: az alkalmi térítésmentes közterülethasználati engedélyt eddig is megadták, a 2011-es évben megvizsgálják az éves engedély kiadásának lehetőségét. Ha a vizsgálat pozitív, akkor 2012-ben bevezethetik.

 

Gerstmár Ferenc képviselő kérdése:

Tervezi-e az önkormányzat a közgyűlések élő televíziós közvetítésének megteremtését? Ez mindannyiunk érdeke, és kívánatos lépés lenne. Javasolja, hogy vegyék figyelembe ezt az igényt a költségvetés

Porga Gyula: az ehhez szükséges forrást az önkormányzat nem tudja előteremteni. A közgyűlés nyilvánossága eddig is adott volt – internetes médiumok is igyekeznek élő tudósítást adni. Jövőre nem lesz élő közvetítés. De a Veszprém Tv-től mindenképpen árajánlatot fog kérni.

 

Némedi Lajos napirend előtti felszólalása:

20 éves lett a Kukkantó. Némedi Lajos elmondta, a műsor célja a kultúra ápolása, a tehetséges gyerekek bemutatása, az igényes gyermekkultúra átadása. A műsort több esetben is elismerték, például Helyi Érték Díjat nyert. Némedi Lajos méltatta a Kukkantó műsort.

 

Nagy Piroska napirend előtti felszólalása:

Az InterCity nem érinti Veszprémet – kéri a polgármestert, hogy tegyen lépéseket – akár Zalaegerszeggel összefogva – ennek a helyzetnek megváltoztatására.

Porga Gyula: A Máv Start Zrt.-t megkeresték már levélben, a választ továbbítani fogják a képviselőknek.

 

Mihalovics Péter napirend előtti felszólalása:

20 éves az önkormányzatiság
Két évtizeddel ezelőtt tartotta alakuló közgyűlését a veszprémi önkormányzat. A változás visszaadta a településeknek az önrendelkezés jogát. Egyértelmű, hogy az önkormányzatiság elve és gyakorlata az egyik legfontosabb, legelfogadottabb érték a társadalomban. Az országos és világszintű változások azonban az önkormányzati rendszer megújítását is feltételezik. A munka közös: az érdekek elválasztanak, az értékek összekötnek. Veszprém új lehetőségek és kihívások előtt áll -  csak együttes erővel érhetünk el sikert.

Katanics Sándor ügyrendi felszólalása:

Kedd délután 16 óráig kell benyújtani a napirend előtti interpellációkat. Mihalovics Péter interpellációja nem érkezett be. Kérdezi főjegyző asszonyt, hogy az SZMSZ-nek megfelelt-e a hozzászólás.

Porga Gyula jelezte, hogy kedden Mihalovics Péter bejelentette hozzászólási szándékát.

A főjegyző asszony elmondta, informatikai zavar lehetett, mert tudtak róla, de a napirendbe nem került be.

 

Hartmann Ferenc ügyrendi kérdése. Írásban tett fel kérdést a hulladékkezelési társulás vezetőjének javadalmazásáról.

Porga Gyula: nem ő képviseli a várost, a társulás elnökéhez forduljon kérdéssel.

Hartmann Ferenc elmondta fél választ kapott a polgármestertől. Választ kért a társulás projektvezetőjétől, aki elhárította a választ. Hartmann Ferenc továbbra is várja a választ az írásos kérdésére.
 

9.35

A mai közgyűlés első napirendi pontjában támogatta az IBM és a város közötti megállapodást. Az IBM nemzetközi nagyvállalat elindította ugyanis az „Élhetőbb Városok” című programját, amely keretében az önkormányzatok számára a feladataik stratégiai szintű tervezését és megvalósítását támogató szolgáltatásokat kínálnak. Ezen szolgáltatást az IBM saját fejlesztésű alkalmazásokon és módszereken keresztül tudja nyújtani.

A Veszprém számára lekínált lehetőség egy olyan gazdasági versenyképességi elemzés elkészítése, amelyben felmérésre és összevetésre kerülhet a város jelenlegi gazdasági helyzete és lehetséges (potenciális) teljesítőképessége hosszú távon. A stratégiai terv elkészítését az IBM a várossal közösen létrehozott munkacsoportban végezné el, amelyért nem vár ellenszolgáltatást, mert kísérleti jelleggel Veszprémben elsőként kerülne ilyen projekt végrehajtásra.


Hartmann Ferenc minden elismerését fejezi ki azoknak, akik részt vettek a projektben, de nehezményezte az előterjesztésben található magyartalan kifejezéseket.

Némedi Lajos kiemelte, hogy az ország kormánya, egy világvég, egy egyetem és egy önkormányzat köt megállapodást. Azaz rendkívüli eseményről van szó.

 

9.38

A 2. napirendi pont

A második napirendi pontban az önkormányzat 2010. I. – III. negyedévi gazdálkodásáról szóló beszámolót tárgyalta – és fogadta el – a közgyűlés.

Az önkormányzat és intézményei (hitel, valamint függő átfutó tételek és továbbadási bevételek nélkül) 18.786.859 eFt bevételt realizáltak, amely a módosított előirányzat 71,2 %-a. Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata és intézményei 2010. III. negyedévében 18.487.081 eFt (kiegyenlítő, függő, átfutó és finanszírozási műveletek valamint a továbbadási célú kiadások nélkül) kiadást regisztráltak, amely a módosított előirányzat 62,2%-a. Ezen belül a működési kiadások alakulása 74,51 %-os, a felhalmozási, felújítási kiadásoké 50,68 %-os.

9.40

3. napirendi pont

Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése 2010. szeptember 16-án módosította utoljára a 2010. évi költségvetési rendeletét. Az azóta eltelt időszak alatt bekövetkezett gazdasági események indokolják a költségvetés újabb módosítását. Lássuk, melyek a legfontosabb változások:

– A közgyűlés a város kiadási és bevételi főösszegét 432.482 eFt-tal megemelte.

Ezek után a közgyűlés elfogadta az átmeneti gazdálkodásról szóló rendeletet.

Az önkormányzat vörösiszap-katasztrófa sújtotta települések számára ellenszolgáltatás nélkül – 1.611.657 Ft értékben – Prevenar vakcina készletet adományozott. A vakcina alkalmas Devecser, Kolontár, Somlóvásárhely és Somlószőlős gyermeklakosságának pneumococcus baktérium elleni védelmére.

9.42

A következő téma az önkormányzat 2011. évi költségvetési koncepciója

Porga Gyula polgármester elmondta:

Az önkormányzat olyan folyamatokat és szerkezeti szintű átalakításokat kíván 2011-ben elindítani, amelyek a jövő évet követően fogják éreztetni a hatásukat, és jelentik egyrészről a bevételek növekedése, másrészről a kiadások csökkentése irányába tett intézkedések meghozatalát. A város vezetése középtávon már számít a nemzetgazdaság stabil növekedésének a beindulására, ami a helyi adóbevételekben is várhatóan tartósan pozitív folyamatokat indukál majd a 2012-es évet követően.

A kiadások csökkentésének lehetséges iránya:
– Az általános iskolák működésének átvilágítása 2010-ben megtörtént európai uniós források bevonásával. A gyorsjelentés arra is felhívta a figyelmet, hogy találhatók olyan konstrukciók, amelyek 100 millió Ft-os nagyságrendű megtakarításokat eredményezhetnek.
– A strukturális változások a megtakarítások maximalizálását célozzák, és egyik irányuk lehet az önkormányzati intézmények gazdasági, műszaki, létesítmény üzemeltetési feladatainak központi szervezetbe való összevonása és koncentrálása, a központosított irányítás és beszerzés bevezetése.
– A másik alapvető irány az intézményi működés feladatalapú finanszírozásának előkészítése. Az összevont irányítási modellt a feladat-finanszírozással párosulva 2012-től lehet bevezetni egy vagy több lépésben.

A bevételek növelésére vonatkozó lehetőségek iránya:
– Az előterjesztésben megfogalmazottak szerint elengedhetetlen a rövid távra szóló fejlesztési stratégia kidolgozása, amely kiszámíthatóbbá teszi az éves költségvetést.
– A jövőben az önkormányzat csak olyan projekt megvalósítására vállalkozhat, amely kedvezőbb működést, vagy közvetve, esetleg közvetlenül bevételt jelent a költségvetés számára. Így a turizmus és a gazdasági háttér-infrastruktúra fejlesztése kaphat nagyobb hangsúlyt a jövőben. Ebben a körben a város fejlesztené ipari területeit is.
– A helyi források növelése is indokolt, elsősorban az önkormányzati vagyon más szemléletű működtetésével – a cél a vagyon gyarapítása és a forgalomképes elemek lehető legnagyobb haszonnal történő üzemeltetése.

Az elmúlt években felvett, illetve hitelszerződésen alapuló kötelezettségvállalás állománya 2010. év végére meghaladja a 8,5 milliárd forintot. A magas hitelállományon belül különösen a likvid hitel állománya – 3 milliárd forint – aggasztó, hiszen meghaladja az adósságállomány 35 %-át.

Hartmann Ferenc: jövőre a 6%-kal kevesebb jut az önkormányzatoknak a központi költségvetésből. Kockázatos ez, Veszprémnek pedig különösen kockázatos. Ez a koncepció kettős: egyrészt ez a beismerés koncepciója – az elmúlt négy év hibáinak beismerése. A legriasztóbb 8,5 milliárd forint adóssága van a városnak, ez a költségvetésének 40 %-a. 3 milliárd forint működési hitel. A helyzet

Örül viszont annak, hogy a polgármester felelősségteljesen nyilatkozott a jövőről. Ennek ellenére több koncepciótlan kijelentést, pontot talált a tervezetben. Csak a kiadási és a bevételi főösszegeket ismerték meg a képviselők, így nem lehet hatékony együttműködő munkát végezni.

Némedi Lajos alpolgármester:
A jövő évi koncepció a vágyak és a lehetőségek leírása, ezután következik a konkrét tervezés. Alapvetően két nagy feladat: az igények és lehetőségek összevetése, és az új folyamatok beindítása. Összefogást kér, mert csak így lehet fejleszteni a várost.

Gerstmár Ferenc:
December 3-án lehetett először a város honlapján megtalálni. Már aznap tartott az LMP egy sajtótájékoztatót. Gertsmár Ferenc meg fogalmazta, hogy úgy tűnik: az önkormányzat az LMP kottájából játszik. Ilyen a Költségvetési Tanács létrehozása, de az is, hogy csak olyan projektbe lehet belevágni, amely a jövőben megtérül, hasznot hoz a városnak. Aggályosnak tartja, hogy a számadatokból nem látszik, miként lehet előrelátóan tervezni.
Ajándékként a képviselő egy csomag újrahasznosított papírt adott át, hogy ilyet használjon a városháza a jövőben.

Katanics Sándor:
Kérése: ne csak a főösszegeket, hanem a mögöttük lévő számokat is kapják meg. Kéri továbbá, a képviselők kapjanak egy kimutatást arról, hogy az önkormányzat és cégei reklámcélokra hova és mennyit költöttek el. Harmadik kérése: az oktatási intézmények átvilágításának számadatait szeretné megismerni.

Brányi Mária alpolgármester:
Megítélése szerint Veszprém érdekes fejlődési skálát futott be. Sokszor nem használta ki a lehetőségeket. Abban bízik, hogy ez a tendencia megváltozik, az országos fejlesztéseket kihasználva fejlődni fog Veszprém. Ilyen lehet a 8-as út fejlesztése, és a vasút állami fejlesztése. E kettő gazdaságilag nagyon fontos lesz. De a városnak is kapcsolódni kell ehhez, az ipari befektetéseket elő kell segíteni.

Mihalovics Péter frakcióvezető úr:
Nem tisztességes dolog 8 év politikai ámokfutását számon kérni 6 hónap kormányzása után. Paradigmaváltás történt az országos politikában és a gazdaságpolitikában. Az elmúlt 8 év ellehetetlenítette az ország lakosságát. Az elmúlt 6 hónapban a kormány a válságadókat nem a lakosságra vetette ki. A kormány célja a foglalkoztatottság megemelése, és ha ezek a célok megvalósulnak, akkor fokozatosan lehet egyre több pénzt fordítani az önkormányzatokra.

Mihalovics Péter elmondta: az önkormányzatok 48 milliárd forinttal többet kapnak a központi költségvetésből, mint tavaly.
A 42%-kal emeli a kormány az üzemeltetési normatívát.
Gerstmár Ferenc hozzászólására reagálva elmondta – örül annak, hogy az LMP jónak látja a helyi költségvetési tervezetet. Mihalovics Péter burkolt bóknak vette, hogy a Fidesz az LMP kottájából játszik.

Baumgartner Lajos hozzászólása:
Hartmann Ferenc talán elfelejtette, hogy mekkora romhalmazt hagyott maga után az MSZP kormány, milyen lehetetlen helyzetbe hozta az önkormányzatokat. Erről is kellett volna beszélni.

Forgóné Kelemen Judit:
Az intézmények fenntartása nagy összeg. Kéri Mihalovics Pétert és a polgármestert, a normatívák tételében próbáljanak lépni, hogy a jövő évi költségvetésben ebben a kérdésben változás történhessen.

Hartmann Ferenc azt mondta: a paradigmaváltás a demokrácia szintjét is érinti.

Mihalovics Péter:
Hartmann Ferenc most a demokráciát védi. A parlament felhatalmazást kapott, egy politikai erő beváltja az ígéreteit, amikor kormányra került. Az emberek erre vártak, nem furcsállják. Az MSZP-s politikusok nem védték a demokráciát, amikor szemeket lőttek ki, amikor kiderült, hogy a korábbi miniszterelnök állandóan hazudott.

Katanics Sándor:
Ne vitassa el annak a jogát, hogy féltsék a demokráciát – bármikor válaszol, de nem itt, mert most a költségvetést vitatják, és nem országos politikai kérdésekről kell parttalan vitát folytatni.

Porga Gyula:
Kéri, hogy a költségvetési koncepcióról vitázzanak, azaz maradjanak a témánál.

Gerstmár Ferenc:
Csak annyit akar javasolni: lehet más a politika.

 

10.40

Porga Gyula összegzett:
Örül, hogy a parttalan vita mellett azért voltak előrevivő ötletek is. A koncepciónak az irányt kell meghatározni. Ez az előterjesztés megfelel a feladatának.

Az önkormányzat elkötelezte magát a Költségvetési Tanács létrehozásában, és elfogadta a költségvetési koncepciót.

 

10.47

Az ötödik napirendi pont az SZMSZ módosítása

Katanics Sándor hozzászólása:
Vannak olyan módosítási javaslatok, amelyeket az MSZP javasolt. De nem örül, hogy tovább bővíti az önkormányzat a költségeit: a külső tanácsadók buszbérletét és internet hozzáférését érti ez alatt.

Hartmann Ferenc hozzászólása:
Reméli, hogy a sajtó tájékoztatja a bizottsági alelnökök személyéről a nyilvánosságot.

Czaun János felszólalása:
Egy demokráciában a sajtó arról számol be, amiről akar.

 

Az ötödik napirendi pontban a testület módosította az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatát, valamint megszavazta a bizottsági alelnököket:

1. Közbeszerzési Bizottság
Takács László (FIDESZ-KDNP)

2. Közjóléti Bizottság
Siklódi Levente (FIDESZ-KDNP)

3. Oktatási, Ifjúsági és Sport Bizottság
Forgóné Kelemen Judit Andrea (JOBBIK)

4. Pénzügyi és Költségvetési Bizottság
Czaun János (FIDESZ-KDNP)

5. Tulajdonosi Bizottság
Stigelmaier Józsefné (FIDESZ-KDNP)

6. Városstratégiai és Városmarketing Bizottság
Gerstmár Ferenc (LMP)

7. Ügyrendi és Igazgatási Bizottság
Óvádi Péter (FIDESZ-KDNP)

10.49

A hatodik napirendi pontban a bizottsági feladatköröket és az átruházott hatásköröket szabályozó önkormányzati rendeletek módosították, mivel az átalakult bizottsági struktúra miatt elengedhetetlen volt a változtatás.

11.02

A következő napirendi pontokban az önkormányzat a pénztárcánkat érintő kérdésekben dönt: az ivóvíz és a szennyvízelvezetés, a helyi járatos autóbusz közlekedés, a kéményseprés díjairól.

Az új árak az alábbiak lesznek:

Lakossági ivóvíz szolgáltatási díj: 248,9 Ft/m3 + ÁFA
Közületi ivóvíz szolgáltatási díj: 280,1 Ft/m3 + ÁFA
Lakossági szennyvízcsatorna szolgáltatási díj: 325,4 Ft/m3 + ÁFA
Közületi szennyvízcsatorna szolgáltatási díj: 343,3 Ft/m3 + ÁFA

Ezek a díjtételek a lakossági fogyasztók esetében 10%-os (ivóvíz) és 14%-os (szennyvíz), a közületi fogyasztók esetében 19%-os (ivóvíz) és 18%-os (szennyvíz) emelkedést jelentenek.

 

A menetjegyárak az alábbiak szerint alakulnak:
a.) menetjegy
a.a.)elővételben 220,- Ft
a.b.) autóbuszon vásárolva 290,- Ft
b.) napijegy 1.070,- Ft
c.) egyvonalas bérlet
c.a.)havi bérlet 4.850,- Ft
c.b.) fél havi bérlet 3.200,- Ft
d.) összvonalas bérlet
d.a.) havi bérlet 6.050,- Ft
d.b.) fél havi bérlet 3.400,- Ft
d.c.) negyedéves bérlet 17.000,- Ft
e.) felmutatós bérlet 18.000,- Ft
f.) tanuló és nyugdíjas bérlet
f.a.) havi bérlet 2.100,- Ft
f.b.) fél havi bérlet 1.300,- Ft
f.c.) negyedéves bérlet 5.800,- Ft

 

Az önkormányzat elfogadta rendeletében, hogy a kéményseprés és temetkezés díjai az inflációt figyelembe véve 2011-ben átlagosan 4,5%-kal nőnek.

 

11.20

11. napirendi pont:

Veszprém tagja az Észak-balatoni Térség Regionális Települési Szilárd Hulladék Kezelési Önkormányzati Társulásnak, így városunk is belép a települési szilárd hulladék-gazdálkodási rendszerbe. A Királyszentistváni Hulladékkezelő Központba kerülő hulladék nagy részét újrahasznosítják, ám természetbarát új technológia bevezetése miatt a lakossági „szemétdíjak” emelkedni fognak 2011-ben.

Némedi Lajos előterjesztő felszólalása:
Áldozatot kell hoznunk: fogyasztunk, és hulladékot termelünk. A jelenlegi hulladéklerakás nem tartható, a Királyszentistváni Hulladékkezelő Központban viszont biztonságos lehet a hulladékfeldolgozás és tárolás. Ezért viszont áldozatot kell hozni, lényegesen több pénzt kell fizetni a hulladékkezelésért.

Czaun János hozzászólása:
Olyan díjat fogadunk el, amely a rendszer működtetéséhez szükséges. A díjak magasnak tűnnek, ez számos helyen problémát vethet fel, de az új hulladékgazdálkodás bevezetéséhez ehhez szükség van.

Baumgartner Lajos:
Új fejezethez ért a hulladékkezelés. Számolni kell azzal, hogy a veszprémi hulladéklerakó 2012-ig használható, utána ott nem lesz lehetőség a hulladék tárolására. Fontos lenne a szelektív hulladékgyűjtés hatékonyabb elvégzésére. Veszprémben a tervek szerint 120 új szelektív hulladékgyűjtő sziget fog épülni, ebből 60 már megvalósult.

Gerstmár Ferenc:
25 év haladékot kapott Veszprém. Arra kell törekednünk, hogy kevesebb hulladékunk legyen. Jó, hogy kéttényezős díjra tér át Veszprém és a társulás. Az alapdíj mindenkire vonatkozik, az ürítési díjból az fizet többet, aki több hulladékot termel, de azt nem támogható, hogy a 60 literes, kisebb edényt használókra nagyobb áremelést vonatkozik.

Nagy Piroska hozzászólásában kifejtette, hogy támogatja a javaslatot.

Katanics Sándor:
Arra kéri Baumgartner Lajost, hogy az adatokat, díjakat minél hamarabb hozzák nyilvánosságra. Sokan kétségbeejtő helyzetbe kerülnek, nem tudja, hogyan lehetne rajtuk segíteni. A hulladékgyűjtő szigetek megújulnak, szükség is van rá, mert áldatlan állapotok vannak sok esetben a szigetek körül.

Forgóné Kelemen Judit:
Valóban áldozatot kell vállalni, de egyoldalúra sikerült. Azoknak is ki kell venniük arányosan a részüket az áldozatokból, akik generálják. A helyben működő áruházláncokat be kellene vonni az áremelésekbe, arányosan vegyék ki részüket ebből.

 

 A polgármester úr szünetet rendelt el. A szünet 13.30-ig tart.

 

13.33

A közgyűlés a 11. napirend megtárgyalásával folytatódik.

Némedi Lajos alpolgármester hozzászólása:
Hartmann Ferenc azt mondta, hogy két év viszonylatában 80%-os lesz az áremelés. De ez nem igaz, mert az új díjak csak 2011 közepétől lépnek érvénybe, így időarányosan kisebb arányú az áremelés.

Most éppen polémia folyik a szentgáli terület kérdéséről, ahol végül nem valósult meg a hulladékkezelő. Pattog a labda Czaun János, Katanics Sándor és Hartmann Ferenc között. A vita arról szól, hogy 320 millió forint közpénz ment el a szentgáli projektre.

Porga Gyula igyekszik visszaterelni a vitát az eredeti témához.

Gerstmár Ferenc hozzászólásában kifejtette, sajnálja, hogy nem szakmai alapon folyik a vita, hanem politikai adok-kapok zajlik.

 

A közgyűlés szavaz a "szemétdíjakról":

A díjak emelkedésének mértéke:
A jelenleg érvényes bruttó közszolgáltatási díjak (rekultivációs díjjal együtt):
120 literes edény:25.545 Ft/év
80 literes edény: 19.435 Ft/év
60 literes edény: 14.365 Ft/év

A 2011-es bruttó közszolgáltatási díjak (rekultivációs díjat tartalmazza):
120 literes edény: 35.890 Ft/év
80 literes edény: 28.715 Ft/év
60 literes edény: 25.130 Ft/év

A testület elfogadta a települési szilárd hulladék kezelésével kapcsolatos önkormányzati rendelet módosítását.

13.46

12. napirendi pont

A közgyűlés döntött a 2011-es helyi iparűzési adó mértékéről. Állandó jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetén az adó mértéke az adóalap 2 %-a. Ideiglenes jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetén az adó mértéke a tevékenységvégzés után naptári naponként 5000 forint.

Mentes az adó megfizetése alól az a vállalkozó, akinek a helyi adóról szóló törvény 39/C. § (2) bekezdése szerint számított vállalkozási szintű adóalapja nem haladja meg az 1,5 millió forintot.

 
A 13. napirendi pontban a közgyűlés a város vagyongazdálkodásával foglalkozott, és több helyen módosította a vagyongazdálkodással foglalkozó önkormányzati rendeletet. A legfontosabb változások:

– A vagyongazdálkodási irányelvekről a közgyűlés általában október hónapban, de az általános önkormányzati választások évében hónap meghatározása nélkül, a költségvetési koncepciót megelőzően dönt.

– A Veszprémi Turisztikai Non-profit Kft. profiljába beleillik a városmarketing stratégia elkészítése és folyamatos fejlesztése, így erre vonatkozóan az önkormányzat kizárólagos jogot biztosít a kft. részére.

– A „Kolostorok és kertek a veszprémi Vár tövében” turisztikai fejlesztés átadását követően gondoskodni kell annak komplex – turisztikai és műszaki célú – fenntartásáról. Erre vonatkozóan a Kittenberger Kálmán Növény- és Vadaspark Szolgáltató Kiemelten Közhasznú Non-profit Kft. kap kizárólagos jogosultságot az önkormányzattól.

13.50

14–15. napirendi pont

A közgyűlés a Pro Veszprém Városfejlesztési és Befektetés Ösztönző Kft. ügyvezető igazgatójának Rajmon Viktort nevezte ki.

A közgyűlés ezek után meghosszabbította Szegedi László kinevezését. Szegedi László 2013. december 31-ig továbbra is a Veszprém Városi Televízió és Lapkiadó Kft. ügyvezető igazgatója.

14.00

A 17. napirendi pont:
Tájékoztató a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács 2010. évi tevékenységéről

Temesvári Balázs ügyvezető igazgató úr pár kiegészítést tett a tanács tagjainak változásáról és a szervezeti felépítésről.

Mihalovics Péter felszólalása:
Gratulált Temesvári Balázsnak a kinevezéshez, és köszöni a kiváló előterjesztést, amiből egyértelművé vált mindenki számára a tanács működése. Mihalovics Péter frakcióvezető azt kérdezte, hogy az ügynökség élén lezajlott több, egymás utáni vezetői változás kihatott-e a pályázatok sikeressége? Ha igen, ki ezért a felelős? Összeférhetetlenséget tapasztalt-e az NFÜ-nél?
(Mihalovics Péter utolsó kérdésében talán Hartmann Ferenc esetére utalhatott.)

Brányi Mária:
Nem volt egyértelmű sikertörténet a fejlesztési ügynökség elmúlt 4 éve. Mikorra várható, hogy erkölcsileg is rehabilitálódik az ügynökség?

Baumgartner Lajos:
Történt-e belső vizsgálat az NFÜ elmúlt négy éves munkájával, tevékenységével kapcsolatban?

Temesvári Balázs válasza:
2010 februárjában a tanács megvált a vezetőjétől. Pillanatnyilag is munkaügyi per folyik. Büntetőfeljelentéseket tett a tanács – ezek folyamatban vannak. A korábbi irányítási stílus hátráltatta az ügymenet előrehaladását, ám az új NFÜ más szemléletet követ. Amikor elfoglalta a vezetői posztot, átvilágítást kezdeményezett az ügynökségnél.

A jogi átvilágítás jelenleg is zajlik, de a munka még az elején tart, az viszont egészen bizonyos, hogy egy társaság tagja nem lehet egyben a társaság felügyelőbizottságának is tagja.

A gazdasági átvilágítás befejeződött. Ez alapján elmondható, hogy pazarló volt a gazdálkodás. Olyan beszerzések és szakértői díjazások történtek az elmúlt 4 évben, amelyek megnehezítették és megnehezítik a szervezet működését. Amint a jogi és gazdasági átvilágítási vizsgálatok befejeződnek, az NFÜ megteszi a szükséges lépéseket.

A közgyűlés elfogadta a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács 2010. évi tevékenységéről szóló előterjesztést.

14.05

18. napirendi pont

A közgyűlés módosította a Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Pro Veszprém Kft. között megkötött város-rehabilitációs szerződést, ennek oka a projekt megvalósítási szakaszba érkezése. Emiatt a szerződést ismételten meg kell hosszabbítani a megvalósítás idejére, illetve a társaság és a Polgármesteri Hivatal közötti munkamegosztási és felelősségi viszonyokat is újra kell szabályozni.

14.08

19. napirendi pont
A „Horgony” Pszichiátriai Betegekért Kiemelten Közhasznú Alapítvány elnöke, Dr. Balczár Lajos a pszichiátriai betegek nappali ellátó intézményének létrehozásához működési engedély kiadása iránti kérelmet nyújtott be Veszprém jegyzőjéhez – a működési engedély kiadása jelenleg folyamatban van. Az önkormányzat a saját fenntartású szociális intézményhálózatán belül a pszichiátriai betegek nappali ellátását nem tudja biztosítani. A pszichiátriai betegek nappali ellátásával kapcsolatos feladatokat az alapítvány fenntartásában működő „Horgony” Pszichiátriai Betegek Nappali Klubja látja el Veszprém területén.

A pszichiátriai betegek nappali intézménye a saját otthonukban élő, tizennyolcadik életévüket betöltött, fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelést nem igénylő pszichiátriai betegek, illetve szenvedélybetegek részére biztosít lehetőséget a napközbeni tartózkodásra, társas kapcsolatokra, valamint az alapvető higiéniai szükségleteik kielégítésére, továbbá igény szerint megszervezi az ellátottak napközbeni étkeztetését.

Költségvetési többletkiadást nem jelent az ellátási szerződés megkötése az önkormányzatnak, mert az állami normatíva és az alapítvány bevételei fedezik az intézmény működési kiadásait.

A feladat elvégzéséhez a közgyűlés engedélyezte a Veszprémi Kistérség Többcélú Társulása Egyesített Szociális Intézmény számára a Veszprém, Hóvirág u. 14. alatti ingatlan használati szerződésének megkötését. A szerződés határozatlan időre szól.

 14.20

A 20. napirendi pont
Az önkormányzat 2011. év I. félévi munkaterve

Gerstmár Ferenc kérte, hogy az I. félévi munkaterve kerüljön be a közösségi közlekedés felülvizsgálata, a kerékpárút rendszerének, fejlesztésének felülvizsgálata és a termelői piac feltételrendszerének kialakítása, felülvizsgálata.

A közgyűlés nem támogatta a kezdeményezést, és ezen indítványok nélkül fogadta el a 2011. év I. félévi munkatervét. A munkaterv elsősorban azokat a javaslatokat tartalmazza, amelyeket a jogszabályi és a helyi önkormányzati rendeletek alapján a közgyűlésnek meg kell tárgyalnia.

14.25

21. napirendi pont:

A közgyűlés elfogadta, hogy a veszprémi intézmények villamosenergia és földgázenergia ellátására az önkormányzat új közbeszerzési pályázatot írjon ki, és hogy az eredményes közbeszerzések esetén az új szolgáltatóval a szerződéseket megkösse.

14.30

22. napirendi pont

A köztisztviselők jogállásáról szóló törvény tartalmazza a köztisztviselők munkateljesítménye értékelésének rendszerét. Ennek értelmében a közgyűlés meghatározta, hogy a Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóság milyen teljesítménykövetelmények alapján működik. Változás az eddigi rendszerhez képest, hogy a közgyűlés a kiemelt célokat 2011–2014 évre vonatkozóan állapította meg, az eseti konkrét célkitűzéseket pedig egy évre.

 14.32

A 23. napirendi pont az önkormányzat 2011. évi vagyongazdálkodási irányelveinek meghatározását és elfogadását tartalmazta.

A legfontosabb alapelvek:
– szükséges a gazdálkodás teljes folyamatának átvilágítása, azok piaci viszonyokhoz történő igazítása
– az ipar megtelepülési feltételeinek megteremtése
– a 8-as számú főközlekedési út Székesfehérvár felé eső szakasza mellett található területet, az Északi Iparterületet, a Déli Intézményterületet, a 82-es számú főközlekedési út, a 8-as számú főközlekedési út, valamint a Veszprém-Kádárta által közrezárt területet, valamint a kádártai iparterületet vonzó befektetési célponttá kell alakítani
– fejleszteni kell az ingatlanvagyont nyilvántartó rendszert, az ingatlanokat működtethetőségük alapján kell kategorizálni
– a létesítménygazdálkodás esetében a komplex üzemeltetésre kell törekedni

A határozati javaslatot a közgyűlés elfogadta.

 14.34

A 24. napirendi pontban az önkormányzat a tulajdonát képező 2181/7 hrsz-ú és 2181/8 hrsz-ú 1623 (Kistó utcában található) ingatlanok besorolását korlátozott forgalomképességűvé változtatta. Az ingatlanok a jövőben anyagtermékeket tároló telephelyek lesznek.

14.35

Porga Gyula egyéb elfoglaltsága miatt távozott, a közgyűlés levezetője a továbbiakban Némedi Lajos alpolgármester.

A 16. napirendi pontra tért vissza a közgyűlés.

A Pannon TISZK Veszprém Szakképzés-Szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságot Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Pannon Egyetem hozta létre 2008 novemberében. A társaság ügyvezetője 2010. július 1-eje óta Schalbert István, akinek megbízatása 2010. december 31-én lejár.

A közgyűlés Sági István autógépész üzemmérnököt, tanárt javasolja a Pannon Egyetemmel egyetértésben a kft. ügyvezető igazgatói posztjára. Az új ügyvezető személyéről a kft. taggyűlése dönt.

14.38

A 25. és a 26. napirendi pont az ingatlanértékesítésekről szólt:

A „VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság nyílt pályázaton 250 000 000 Ft-ért elnyerte a Külső-Kádártai út 5. (Veszprém Aréna parkolójának) tulajdonosi jogát. A közgyűlés jóváhagyta a határozatot.

Hartmann Ferenc nem ért egyet a Külső-Kádártai út 5. értékesítésével.

A novemberi közgyűlés már tárgyalta (http://vehir.hu/helyi_hirek/2010-11-11/kozgyules_online.html) a Veszprémtej mögötti terület eladását, most pedig döntöttek a képviselők: a Veszprémtej mögötti 8200 m2 terület az Unilever Magyarország Kft. tulajdonába került 53 300 000 Ft-ért.

14.40

27. napirendi pont

Az iskolatej akcióban 2010-ben részt vett az önkormányzat. Az akció 2011. évre való meghosszabbításáról még nem jelent meg jogszabály. Az iskolatejet átlagosan naponta 2800–2900 tanuló veszi igénybe, ami az általános iskolai tanuló létszámnak 71 %-a. Az önkormányzat 2011-ban is részt kíván venni az iskolatej akcióban, és ehhez a közgyűlés a 2011. évi költségvetés terhére 24.500 eFt-ot biztosít. Az összeghez várhatóan 4000–5000 eFt állami támogatás igényelhető.

14.41

28. napirendi pont

A Báthory István Általános Iskola referenciaintézménnyé szeretne válni, ennek feltétele, hogy a nevelési-oktatási intézmény eredményesen vegyen részt a minősítési eljáráson. Az eljáráshoz szükséges többek között a fenntartói nyilatkozat kiadása. Ezért a közgyűlés felhatalmazta Porga Gyula polgármestert a referenciaintézmény minősítéséhez szükséges fenntartói támogatás aláírására. Fontos megjegyezni, hogy a minősített referenciaintézményi cím elnyerése a fenntartóra többletterhet nem ró.

 14.45

29. napirendi pont

Az önkormányzat 1997-ben hozzájárult ahhoz, hogy a Veszprémi Vagyonhasznosító és Befektetési Rt. az önkormányzat tulajdonjogának változatlanul hagyása mellett megkapja a veszprémi vásárcsarnok hasznosításának jogát.

A vásárcsarnokban és körülötte végzett beruházáson felül a hasznosítási jogért 150 millió Ft+ ÁFA ellenértéket határozott meg a szerződés, a hasznosítási jog lejáratának dátuma pedig 2012. december 31. Az évek során a 150 millió forinton felül további 233 643 409 forintos költséggel újult meg a piac és vásárcsarnok, és a mellette lévő parkoló terület.

A Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. – a Veszprém Rt. jogutódjaként – a jövőben újabb beruházásban kiépíti a vásárcsarnok légkondicionálását, amelynek költsége az előzetes költségbecslés szerint nettó 80 millió Ft. Továbbá vállalja, hogy kidolgozza a hasznosítási programot, amely kiterjed az épület és környezetének állapotjavítására, és a piac és vásárcsarnok megközelítési, parkolási problémáinak megoldására is.

Ennek értelmében a VKSZ Zrt. 2021. január 31-ig megkapja a vásárcsarnok hasznosításának jogát.

14.46

A 30. napirendi pontban a közgyűlés a szociális és gyermekjóléti intézmények érdekképviseleti fórumába delegált új tagokat:

– Az Egyesített Bölcsődei Intézmény keretein belül működő érdekképviseleti fórum tagja Gerstmár Ferenc önkormányzati képviselő.
– Az „Éltes Mátyás” Fogyatékosok Nappali Intézménye és Gondozóháza székhelyén működő érdekképviseleti fórum tagja Stigelmaier Józsefné önkormányzati képviselő.
– A Családsegítő Szolgálat, Gyermekjóléti Központ és Családok Átmeneti Otthona intézmény keretein belül működő érdekképviseleti fórum tagja Siklódi Levente önkormányzati képviselő.

14.47

A 31. napirendi pont témája a háziorvosi sürgősségi betegellátás ügyeleti díjának módosítása, a feladatellátási, közreműködői szerződések felülvizsgálata.

Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata az egészségügyi alapellátásról a helyi önkormányzatokról szóló törvény alapján köteles gondoskodni. Ennek megfelelően fenntartja a VMJV Egészségügyi Alapellátási Intézményt, amely koordinálja a háziorvosi szolgálatokat (felnőtt háziorvosok, házi gyermekorvosok és fogorvosok), szervezi a védőnői szolgálatot, az iskola-egészségügyi ellátást és az alapellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátást. A felnőtt háziorvosokkal, házi gyermekorvosokkal és fogorvosokkal létrejött megállapodások több mint 90 %-a hatályát veszti 2010. december 31-vel, ezért az önkormányzat megújította a megállapodást.

A legfontosabb díjtételek:
– a központi ügyeletben sürgősségi betegellátásban közreműködő orvosok ügyeleti díja 2011. január 1-től 2011. december 31-ig: 3.600 Ft/óra,
– a fogorvosi asszisztens óradíja változatlanul: 1.300 Ft.

 14.48

A 32. napirendi pontban az Egészségügyi Alapellátási Intézmény tulajdonában lévő fogászati röntgengépre kijelölt ellátási területet módosította a közgyűlés.

14.49

A 33. napirendi pontban a közgyűlés felhatalmazta a városi főépítészt, hogy a Céhház u. 32. szám alatti ingatlant töröljék a helyi védettségi listából.

 15.27

 34. napirendi pont
A Gyulaffy László Általános Iskola kárelhárítása

A rátóti a Gyulaffy László Általános Iskola épületében a magas talajvízszint komoly károkat okozott. Ennek megoldására és kezelésére az önkormányzat képviselőtestülete előzetesen kötelezettséget vállalna, hogy biztosítja a fedezetet kárelhárításra – 6 millió 500 ezer Ft értékben.

Brányi Mária:
Kérdezi, hogy a vizsgálat csak az épület beázásával, vagy a rátóti terület komplex vízrajzi problémáival fog foglalkozni?

Schmidt István irodavezető válasza:
Tágabb területet fog érinteni a vizsgálat, komplexen kell kezelni ezt a kérdést, mert komoly problémát okoz a csapadékvíz és a talajvíz Gyulafirátóton.

Czaun János:
Veszprém legmélyebben fekvő pontja, nagy vízgyűjtő területtel. A sok csapadék miatt komoly probléma alakult ki. Vészhelyzetet kellett elhárítani, amikor helyreállították a csapadékvíz-elvezető árkokat. Rég elfeledett források indultak újra. Tavasszal az iskolásokat nem lehetett elengedni, mert az iskola előtt hömpölygött a víz. Czaun János arra kéri a közgyűlést, hogy fogadja el az előterjesztést, mert súlyos a helyzet, meg kell oldani.

Katanics Sándor:
Átfogóan kell kezelni e kérdést, komplex koncepció készüljön, tervszerűen évekre előre gondolva kell megoldani ezt a problémát. Ezt a költségvetés meghatározásánál vegyék figyelembe.

Brányi Mária:
Nem városrészi kérdés, a Séd mellett mindenhol megjelenik ez a probléma, átfogóan kell kezelni.

Vogl Mónika gyulafirátóti lakos szólt hozzá a napirendhez:
A család pincéjét elárasztotta a víz, a penész virít lépcsőházban, a falból folyik a víz, négy szivattyú dolgozik náluk. Arra kéri az önkormányzatot, hogy ha lehet, akkor a probléma megoldását ne csak az iskolára korlátozza, hanem komplexen erre a területre. Szeretne a gyermekeinek élhető teret biztosítani, de ehhez kell az önkormányzat segítsége.

Schmidt István irodavezető:
Vogl Mónika valós problémáról beszélt. A felszíni csapadékvíz elvezetésében történtek előrelépések: csapadékvíz-elvezető árkok létesültek. A rétegvizeket közterület alatt kellene összegyűjteni és elvezetni. Hogy hogyan, ezt az elkészülő szakmai anyag, lezajló vizsgálat fogja meghatározni. Ezzel részben lehet megoldani a problémát. A magántulajdont a tulajdonosnak kell védenie – ebben segíteni csak a rétegvizek jövőbeni összegyűjtése és elvezetése fog.

Czaun János:
A régi rátótiak nem építettek pincét, 20 éve kezdődött a pincék építése. Rátóton nincs értelme pincét építeni. Most a jól leszigetelt pincék is kezdenek megtelni vízzel. Egy megoldást lát: a lakosok felelősek az előttük lévő árokért, illetve az árkok javítása szükséges. Természetesen ez globálisabb probléma.

Schmidt István irodavezető:
Ha a vizsgálat eredményeként azonnali beavatkozásra kerül sor, akkor a közbeszerzési pályázatot meg lehet kurtítani.

Az önkormányzat támogatta a 6 millió 500 ezer Ft megítélését a kármentesítésre.

15.43

Elkövetkezett a 35. napirendi pont

Baumgartner Lajos a Veszprém és Térsége szennyvízelvezetési és kezelési projekt 2. ütemének veszprémi megvalósításáról, azaz a veszprémi csatornázásáról számolt be. A csatorna- és ivóvíz-rekonstrukciókkal, építésekkel kapcsolatos munkák több mint hetven utcát érintettek a városban.

A kivitelezésre rendelkezésre álló rövid időtartam és esetenk&

Szaksz Balázs
további cikkek
Kik lehettek valójában a napkeleti és bölcsek és tényleg hárman voltak? Egyáltalán nem biztos közélet Kik lehettek valójában a napkeleti és bölcsek és tényleg hárman voltak? Egyáltalán nem biztos Bár nem is gondolnánk, de a Biblia egyik legrejtélyesebb története a napkeleti bölcsek látogatása a gyermek Jézusnál. A betlehemi jászol mellett térdelő három alak képe annyira beleivódott a kultúránkba, hogy szinte fel sem tűnik, mennyire kevés konkrétumot őriztek meg róluk a történetírás legkorábbi forrásai. Ha lehántjuk a történetről az évszázadok alatt rárakódott népi kegyességet és a művészeti ábrázolások romantikáját, egy olyan ókori történet bontakozik ki előttünk, amely a Perzsa Birodalom papságától a babilóniai csillagászokon át egészen a nabateus karavánutakig vezet. ma 0:11 Steinbach József: Jézus képes mindenféle életvihar közepette is csendességet teremteni közélet Steinbach József: Jézus képes mindenféle életvihar közepette is csendességet teremteni Az a Jézus, aki az első karácsonyon megszületett, képes mindenféle lehetetlen, emberileg tehetetlennek tűnő életvihar közepette is nagy csendességet teremteni - mondta Steinbach József református püspök karácsony napján Balatonalmádiban. tegnap 20:41 XIV. Leó pápa: megváltozna a világ, ha segítenénk a gyengéknek és az elnyomottaknak XIV. Leó pápa XIV. Leó pápa: megváltozna a világ, ha segítenénk a gyengéknek és az elnyomottaknak Ha mindegyikünk átérezné a másik szenvedését, szolidáris lenne a gyengébbekkel és az elnyomottakkal, a világ megváltozna - jelentette ki XIV. Leó pápa karácsonyi üzenetében, amelyet a Szent Péter-bazilika központi lodzsájáról mondott csütörtök délben. tegnap 20:23

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.