Az iskolarendszerű speciális oktatás megszervezésének és beindításának
gondolatát az hívta életre, hogy a MOL az optimalizáló szakértelem
terén utánpótlásbeli gondokkal küzdött. Bár megpróbálták a vállalatnál
felhalmozott tudást egyéni úton, különböző tanfolyamokon továbbadni, a
kísérleteket hamar követte a felismerés, hogy az ismeretanyag kellően
alapos és mély, készségszintű elsajátítása csak nappali tagozatos
iskolai rendszerű oktatás keretében valósítható meg.
A Pannon
Egyetemmel együttműködésben így jött létre az egyéves nappali rendszerű
ellátási lánc-optimalizáló szakmérnöki képzés, melynek elvégzői az
olajiparban elterjedten alkalmazott optimalizálás szakértőivé válnak.
Az órákat a MOL szakemberei mellett a Műszaki Informatikai Kar
oktatógárdája adta.
A képzés angol nyelvű, magyar és külföldi
hallgatók részvételével. Az első évfolyam hallgatóit körülbelül hetven
olyan jelentkező közül választották ki, akik korábban már európai és
ázsiai egyetemeken vegyészmérnöki, informatikus mérnöki, pénzügyi,
közgazdasági vagy matematikai diplomát szereztek. A hallgatók számára -
mivel munkájukkal fel kellett hagyni a nappali képzés miatt - a
hátteret az biztosította, hogy alapfizetést vagy alapösztöndíjat kaptak
a MOL-tól, tanulmányi eredményük függvényében pedig teljesítményarányos
ösztöndíjat a Pannon Egyetemtől, valamint lakhatásukat is
biztosították. A tíz frissen végzett szakmérnök a MOL-nál folytatja
pályafutását.
Az egyetem és a cég további évfolyamok indítását
tervezi, emellett pedig közös kutatás-fejlesztési projekteken is
együttműködik.