
Az ezredes hozzátette: nemcsak a motorosok, de az autósok és a gyalogosok számára is hasznos volt a fesztivál, s talán egy kicsit közelebb is került egymáshoz a sokszor ellenségeskedő tábor. Ezt erősítette meg Bankó Magda alezredes, a Veszprém MRFK Baleset-megelőzési Bizottság képviseletében. A közel hatszáz kitöltött és értékelt tesztlap bizonyítja, hogy az emberek érdeklődnek a biztonságos közlekedés iránt.
Bankó Magda szólt arról is, hogy a helyszínen több százan írták alá azt a chartát, amellyel a józan közlekedés mellett tették le voksukat a közlekedők.

Csizmadia
Gábor, a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság közrendvédelmi
osztályvezetője némi statisztikával is szolgált. Eszerint a fesztivál négy
napja alatt a területen egyetlen baleset sem történt, mindössze egy motort
tulajdonítottak el. A biztonságról a
négy nap alatt 210 rendőr (köztük a szomszédos megyékből „kölcsönkapott” egyenruhások),
35 motoros járőr gondoskodott. A Készenléti Rendőrség 12 munkatársa elsősorban
az éjszaka rendjére vigyázott.

A találkozók megálmodója, Dobai Attila főszervező is elégedetten szólt a hatóságok és csapata összehangolt munkájáról. Mindössze az időjárás kommunikációjával nem volt megelégedve, mert arról többen is úgy írtak a sajtóban, hogy a hírek hallatán többen is úgy gondolták, célszerűbb otthon maradni. Akik viszont vállalták a szelet és az első két napon szemerkélő esőt, minden bizonnyal nem bánták meg, hiszen a programok pergőek, színvonalasak voltak.
Dobai Attila visszaemlékezett a kilenc évvel ezelőtti kezdetekre, amikor kissé bátortalanul kopogtattak be a kapitányságra, ahol elmondták, hogy volt már a Balatonnál olyan motoros találkozó is, amely megkeserítette néhányak életét. Éppen ezért is keresték folyamatosan az együttműködés minden lehetséges formáját, s mára elmondhatja, hogy ez mintaértékű.

A motorosok – karöltve az Országos Baleset-megelőzési Bizottsággal – felvállaltak egy programot is a közlekedés biztonságáért. Ehhez csatlakozott a Veszprém megyei Baleset-megelőzési Bizottság is. A fesztiválon tesztekkel, szimulátorokkal, jó tanácsokkal várták a közlekedőket.
A találkozó igazán neuralgikus pontja a felvonulás. Erre csúcsidőben (ráadásul az időben párhuzamosan futó triatlon Eb-futam alatt, s ugyancsak a 71-es főúton) került sor, s valamennyi csatlakozó utat biztosítani kellett. A tízezernyi motoros mégis balesetmentesen tudta megtenni – a bámészkodók nem kis örömére – az Alsóörsről Füreden, Tihanyon és a római út kisebb településein (Aszófő, Arács, Lovas, Paloznak) átvezető felvonulását.
Dobai Attila azt is hangsúlyozta, hogy a rendőrség mellett saját embereik is vigyáztak a rendre, sőt: a táborhelyül szolgáló alsóörsi kemping nagy részét be is kamerázták, ezzel is megelőzve a lopásokat, rongálásokat.
A két érintett település (Alsóörs és Paloznak) polgármestere, Hebling Zsolt és Czeglédy Ákos véleménye szerint nagy eredmény, hogy sikerült balesetmentesen lebonyolítani a fesztivált, amely az ott élők és nyaralók számára emlékezetes élmény marad.
A szervezők már most elkezdték az előkészületi munkákat a jubileumi, 2009-es Harley-találkozóra, ahova másfél-kétszer annyi motorost várnak, mint idén. Dobai Attila elárulta, hogy az Euro Ride programra lisszaboni és brüsszeli starttal várják a Balatonhoz a kétkerekűeket és gazdáikat. Szeretnék, ha a 10. Harley-Davidson találkozóhoz uniós pénzeket is tudnának szerezni, s ehhez az esélyek meg is vannak. Az elképzelés szerint a találkozó egyik kiemelt célja a motorosok biztonsága lenne.

Az alsóörsi fesztivál legöregebb motorosa 75 éves, a legfiatalabb (természetesen csak a zárt szakaszon) 4 éves volt. A legtávolabbiak az amerikaiak voltak, s természetesen szép számmal akadtak hely- és környékbeliek is.
A motorosok örömet is szereztek kilencven SOS gyermekfalu-lakónak is. A gyerekek, akik Kőszegről érkeztek, a szervezők vendégei voltak, s a záró napon szinte mindent kipróbálhattak, s ajándékokat is kaptak.