Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Fogyatékkal, egyenrangúan

2011. február 16. 5:00
A fogyatékkal élők egyharmada még az általános iskolát sem fejezi be – hangzott el egy napokban tartott konferencián a Pannon Egyetemen.

Esélyegyenlőség az oktatásban címmel tartottak konferenciát a Pannon Tudományos Műhely programsorozat részeként. A Pannon Egyetem által szervezett műhelybeszélgetésre meghívott szakemberek többek között arra kerestek választ, hogy a fogyatékos személyeket, valamint a hátrányos helyzetű fiatalokat miként lehet bevonni az élethosszig tartó tanulásba.

Az esélyegyenlőség jogi garanciáiról Bernáth Ildikó, fogyatékosságügyi miniszteri biztos beszélt az érdeklődőknek. Elmondta, az országban jelenleg 600 ezer ember számít fogyatékkal élőnek, ezek közül 44 százalék mozgáskorlátozott. A fogyatékkal élők egyharmada még az általános iskolát sem fejezi be. Fontosnak tartja az aktív korú, de csökkent munkaképességű rokkant személyek visszahelyezését a munkaerőpiacra, ami csak folyamatos továbbképzéssel érhető el. A miniszteri biztos a tudatos társadalmi szemléletformálás jelentőségét is hangsúlyozta a fogyatékkal élők és a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok mielőbbi elfogadása, illetve befogadása érdekében.

Szauer István, az oktatási és sport iroda vezetője ismertette, hogy az esélyegyenlőség miként valósul meg a veszprémi közoktatásban. Kiemelte, a város és az oktatási intézmények egyaránt fontosnak tartják a fizikai és info-kommunikációs akadálymentesítést, de rámutatott a sajátos nevelési igényű gyermekek integrált oktatásának fontosságára is, ezzel együtt méltatta a különféle tehetséggondozó programok jelentőségét. Szauer István úgy fogalmazott, a társadalmi szemléletformálásban nagy felelősség hárul a pedagógusok áldozatos munkájára.

A XXI. századi tanári szerepek és kompetenciák fontosságára, újdonságaira koncentrált előadásában Fogarasi István, a Pannon Egyetem adjunktusa, kiemelve a tanárok és a diákok közti együttműködés jelentőségét. Elhangzott, célként kell kitűzni, hogy a fogyatékkal élő embertársaink minél újabb módszerek segítségével tudjanak tanulni és vizsgázni. Erre jelenthet megoldást az úgynevezett e-learning program, amely az elektronikus, internetes úton történő tanulást foglalja magába.

A Pannon Egyetem Műhely fő célja a megyei középiskolai oktatók és a Pannon Egyetem közti kapcsolat erősítése. A koncepció szerint a rövid felvezető előadásokat kötetlen kerekasztal-beszélgetés követi. Olyan témaköröket választanak, amelyek szorosan kapcsolódnak az oktatáshoz, de mellette közvetlenül, vagy közvetett módon befolyásolják a régió munkaerőpiacát, gazdaságát is. A következő alkalommal az idegennyelv oktatásával foglalkoznak, márciusban arra keresik a választ, hogyan fonódik össze a középiskolai oktatás az egyetemi nyelvtanulással.

Cseh Zoltán
további cikkek
Középpontban a környezeti nevelés Pannon Egyetem Középpontban a környezeti nevelés A Pannon Egyetemen 2022 óta fut a Tématerületi Kiválósági Program 2021 keretében a Nemzeti Kutatások alprogram, amely a környezettudatos életmóddal kapcsolatos társadalmi és nyelvi attitűdök vizsgálatát veszi górcső alá online szövegek és kérdőíves felmérések alapján. A projekt 2025 végéig tart. 2024. december 19. 18:19 Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Újabb lépést tett a magyar oktatási rendszer a digitalizáció felé: immár negyedik alkalommal osztottak ki számítástechnikai eszközöket az iskolások számára kormányzati támogatásból. A program keretében országszerte 125 ezer laptopot kaptak az 5. és 9. évfolyamos tanulók, amelyek tabletként is funkcionálnak. A diákoknak csupán igényelniük kellett a gépeket, és mindenki, aki jelentkezett, meg is kapta az eszközt. 2024. november 28. 12:20 Mestereket avattak az Iparkamarában közélet Mestereket avattak az Iparkamarában Huszonégyen vehették át mesterlevelüket kedd délelőtt a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara rendezvénytermében. 2024. november 26. 14:29 125 éves a herendi iskola közélet 125 éves a herendi iskola Fennállásának 125. évfordulóját és az új épület felavatásának félévszázados jubileumát ünnepelte pénteken a Herendi Német Nemzetiségi Általános Iskola. 2024. november 16. 14:51

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.