Esélyegyenlőség az oktatásban címmel tartottak konferenciát a Pannon Tudományos Műhely programsorozat részeként. A Pannon Egyetem által szervezett műhelybeszélgetésre meghívott szakemberek többek között arra kerestek választ, hogy a fogyatékos személyeket, valamint a hátrányos helyzetű fiatalokat miként lehet bevonni az élethosszig tartó tanulásba.
Az esélyegyenlőség jogi garanciáiról Bernáth Ildikó, fogyatékosságügyi miniszteri biztos beszélt az érdeklődőknek. Elmondta, az országban jelenleg 600 ezer ember számít fogyatékkal élőnek, ezek közül 44 százalék mozgáskorlátozott. A fogyatékkal élők egyharmada még az általános iskolát sem fejezi be. Fontosnak tartja az aktív korú, de csökkent munkaképességű rokkant személyek visszahelyezését a munkaerőpiacra, ami csak folyamatos továbbképzéssel érhető el. A miniszteri biztos a tudatos társadalmi szemléletformálás jelentőségét is hangsúlyozta a fogyatékkal élők és a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok mielőbbi elfogadása, illetve befogadása érdekében.
Szauer István, az oktatási és sport iroda vezetője ismertette, hogy az esélyegyenlőség miként valósul meg a veszprémi közoktatásban. Kiemelte, a város és az oktatási intézmények egyaránt fontosnak tartják a fizikai és info-kommunikációs akadálymentesítést, de rámutatott a sajátos nevelési igényű gyermekek integrált oktatásának fontosságára is, ezzel együtt méltatta a különféle tehetséggondozó programok jelentőségét. Szauer István úgy fogalmazott, a társadalmi szemléletformálásban nagy felelősség hárul a pedagógusok áldozatos munkájára.
A XXI. századi tanári szerepek és kompetenciák fontosságára, újdonságaira koncentrált előadásában Fogarasi István, a Pannon Egyetem adjunktusa, kiemelve a tanárok és a diákok közti együttműködés jelentőségét. Elhangzott, célként kell kitűzni, hogy a fogyatékkal élő embertársaink minél újabb módszerek segítségével tudjanak tanulni és vizsgázni. Erre jelenthet megoldást az úgynevezett e-learning program, amely az elektronikus, internetes úton történő tanulást foglalja magába.
A Pannon Egyetem Műhely fő célja a megyei középiskolai oktatók és a Pannon Egyetem közti kapcsolat erősítése. A koncepció szerint a rövid felvezető előadásokat kötetlen kerekasztal-beszélgetés követi. Olyan témaköröket választanak, amelyek szorosan kapcsolódnak az oktatáshoz, de mellette közvetlenül, vagy közvetett módon befolyásolják a régió munkaerőpiacát, gazdaságát is. A következő alkalommal az idegennyelv oktatásával foglalkoznak, márciusban arra keresik a választ, hogyan fonódik össze a középiskolai oktatás az egyetemi nyelvtanulással.