Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. november 25. Katalin
Veszprém
9°C
2024. november 25. Katalin
Veszprém
9°C

Európa felkészül a személyi helikopterekre

2011. július 9. 18:19 // Forrás: sg.hu
Bár attól még igen messze vagyunk, hogy minden garázsban ott álldogáljon egy repülő autó, úgy tűnik az Európai Bizottság komolyan veszi ennek lehetőségét.

Mivel ezekhez a járművekhez viszonylag kevés repülési órával is megszerezhető lesz a jogosítvány, az EB már most aggódik, hogyan boldogul majd a tapasztalatlan pilóták serege a hirtelen az ölükbe hulló háromdimenziós szabadsággal. Vajon a légi „vasárnapi vezetők” milyen baleseteket okozhatnak?

A most elindult, 4,3 millió eurós kutatási tervezet, a MyCopter célja, hogy biztosítsa a "személyi repülő járművek” (PAV-k) automatikus, megfelelő elrendezésű "rajokban" történő repülését, a körülöttük haladó járművek érzékelésével. "Ma már nem az a kérdés, hogy vajon hozzájutunk-e, hanem az, hogy mikor jutunk hozzá a személyi repülő járművekhez" - mondta Heinrich Bülthoff, a tübingeni Max Planck Biológiai Kibernetikai Intézet tudósa, a projekt vezetője.

A cég reményei szerint jövőre gyártásba küldhetik a Transitiont, egy könnyűsúlyú, légcsavarral hajtott repülőgépet, ami a leszállás után összehajtogatva szárnyait ugyanúgy vezethető mint akármelyik személygépkocsi. A mini-repülőgépekhez szükséges technológiák rendkívül gyors ütemben forrják ki magukat - tette hozzá Bülthoff, köszönhetően a helikopter-drónoknál elért legutóbbi fejlesztéseknek.

A PAV-k nem lehetnek teljesen automatizáltak, a pilótának lehetőséget kell adni a rendszer felülbírálására, ahogy az autósok is időnként kénytelenek figyelmen kívül hagyni navigációs rendszerük utasításait, véli Bülthoff, aki azt is elmondta, hogy az autók leváltásához szükséges technika rendelkezésünkre áll. "Ennek elérhetővé tétele azonban már egy másik kérdés" - összegzett.
 

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.