A Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság az alábbiakban tájékoztatja a személy – és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény hatálya alá tartozó tevékenységet végző személyeket, egyéni és társas vállalkozásokat a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység végzésére jogosító szakmai igazolvány és működési engedély érvényességének meghosszabbításával kapcsolatos eljárási rendről.
A személy- és vagyonvédelmi, valamint magánnyomozói tevékenység végzésére jogosító igazolvány és működési engedély (a továbbiakban együtt: engedély) kiadására irányuló kérelmek benyújtásakor a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvényben (a továbbiakban: SzVMt.), valamint a végrehajtására kiadott 22/2006. (IV. 25.) BM rendeletben (a továbbiakban: R.) foglalt kiadási feltételeket az ügyfélnek kell igazolnia.
A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) 33. § (5) bekezdése alapján az ügyintézési határidő a kérelemnek az eljárásra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz történő megérkezését követő napon kezdődik.
Amennyiben a kérelem hiányosan kerül benyújtásra úgy az ügyfelet minden esetben felszólítja a rendőrhatóság hiánypótlásra. A Ket. 37. § (3) bekezdése alapján a hiánypótlásra felszólítást 8 napon belül kell meghoznia a rendőrhatóságnak. Fontos, hogy a hiánypótlásra, illetve a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére irányuló felhívástól az annak teljesítéséig terjedő idő nem számít bele a 30 napos ügyintézési határidőbe.
A kérelmek és azok mellékletei átvételekor a rendőrhatóság átvételi elismervényt ad. Az átvételi elismervény az ügyintézési határidő számítása, valamint a hatóság által átvett mellékletek igazolására szolgál. Az átvételi elismervény az időközben esetlegesen lejárt engedély esetén a szakmai tevékenység jogszerű folytatására nem jogosít fel.
Az engedély cseréje (megújítása) okán benyújtott kérelem mellékleteként, az iskolai végzettséget és/vagy szakképzettséget igazoló okmány közjegyző által hitelesített másolatának csatolásától a rendőrhatóság eltekint, tekintettel arra, hogy az már az eljáró hatóság birtokában van.
Az OIT-tól a cselekvőképesség igazolást az ügyfélnek nem kell beszerezni, a cselekvőképesség fennállását az eljáró rendőrhatóság ellenőrzi a megfelelő nyilvántartásban.
Az engedély cseréjéhez (megújításához) az ügyfélnek kell beszereznie a hatósági bizonyítványt az un. „Adattovábbítás iránti kérőlap” segítségével. A kérőlap postán beszerezhető. Fontos, hogy a sárga szélű csíkkal ellátott borítékot kell beszerezni, az űrlapot nyomtatott nagy betűvel kell kitölteni, valamint szükséges az igazgatási szolgáltatási díj, 3.100.- forint megfizetése is. A kérőlapra fel kell ragasztani a 3100,- Ft igazgatási szolgáltatási díj befizetését igazoló csekk feladóvevényét és a kitöltött kérőlapot postai úton kell megküldeni a kiállításra jogosult szerv alábbi címére:
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala 1475 Budapest, Pf. 172.
A fenti kérőlappal az adat megkérését elegendő egyszer teljesíteni abban az esetben, ha párhuzamosan történik a szakmai igazolvány és egyéni vállalkozó esetében a működési engedély cseréje is.
Amennyiben a kérelmező az új igazolvány kiadására irányuló kérelmét úgy nyújtja be a rendőrhatósághoz, hogy amennyiben a meglévő engedély érvényessége az ügyintézés ideje alatt lejár, abban az esetben a kérelmező az új engedély átvételéig a tevékenységét jogszerűen nem végezheti.
Az új engedély átvételekor a régi engedélyt le kell adnia az ügyfélnek.
A rendőrség kéri Önöket, hogy az engedélyek cseréjét a régi engedély határidejének lejárata előtt legalább 60 nappal kezdeményezzék, ezáltal biztosítható a jogszerű, folyamatos munkavégzésük.
A működési engedélyekhez kapcsolódó nyilvántartó naplókat az új működési engedélyek kiadásakor a rendőrhatóság nem cseréli, a meglévő nyilvántartó naplóban az ismételt hitelesítést követően az adatok bejegyezhetők.
A kérelmek csoportos benyújtására lehetőség a továbbiakban is megmarad a korábbi gyakorlatnak megfelelően.
A Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság Igazgatásrendészeti Osztály munkatársai az illetékességi területükön működő (telephellyel rendelkező) vállalkozások meghatalmazott ügyintézőjétől átveszik a helyi szerveik (rendőrkapitányságok) hatáskörébe tartozó (az ott lakóhellyel rendelkező), a vállalkozás által foglalkoztatott természetes személyek igazolvány iránti kérelmeit, azok mellékleteit, valamint a kérelmezőnek a vállalkozás ügyintézője részére írásban adott eljárási képviseleti megbízását, majd az iratokat az eljárásra illetékes városi rendőrkapitányságnak továbbítják.
Javasoljuk, hogy a kérelmek átvételére - az ügyintézés zsúfoltságának elkerülése érdekében - ütemezetten, cégenként, a Rendőr-főkapitányság ügyintézőjével (Gaál Tibor r. századossal tel: 06 (88) 428-022/11-55) előre egyeztetett időpontban kerüljön sor.
A csoportos kérelmek benyújtása a csoportos átvételi elismervényhez csatoltan, rendőrkapitányságonkénti illetékesség szerinti bontásban történhet.
Igazgatási szolgáltatási díjak:
• Igazolvány csere esetén 6.900.- forint
• Működési engedély csere esetén 23.000.- forint
Lehetőség van számla igénylésére abban az esetben is, ha nem a kérelmező nevére, hanem pl. a munkáltatója nevére kér az ügyfél számlát az igazgatási szolgáltatási díj megfizetéséről. Ebben az esetben un. számlaigénylő lapot szíveskedjenek kitölteni és a kérelemmel együtt benyújtani a rendőrséghez.
A csoportos benyújtáshoz kapcsolódóan az igazgatási szolgáltatási díjak megfizetése személyenként külön-külön készpénz átutalási megbízáson a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság számlaszámára (sárga csekken) történhet.
Az esetleges kérelem elutasításáról a rendőrkapitányság határozatot hoz, melyet kizárólag a kérelmező ügyfél részére továbbít.
Az előállított igazolványokat a rendőrkapitányságokon személyesen vehetők át, illetve a vállalkozások képviselői részére listán kerülnek átadásra.
Szükség és lehetőség szerint a rendőrkapitányságokon, valamint a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság Igazgatásrendészeti Osztályán elkülönített ügyfélfogadás keretében is fogadjuk az ügyfeleket.
Kidolgozásra kerültek a kérelem űrlapok, valamint azok mellékletei. Valamennyi nyomtatvány letölthető a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara www.szvmszk.hu , valamint a rendőrség honlapjáról a www.police.hu/nyomtatvanyok oldalról.
Felhívjuk tisztelt figyelmüket, hogy az A/1. kérelem és mellékletei az igazolványok, a B/1. kérelem és mellékletei az egyéni vállalkozók működési engedélyének, a C/1. kérelem és mellékletei pedig a társas vállalkozások működési engedélyének cseréjéhez (megújításához) szükségesek.
A szükséges nyomtatványok, valamint a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság számlaszámára kiállított csekkek átvehetők az SZVMSZ Kamara Veszprém Megyei Szervezetének ügyfélfogadó helyiségében, valamint a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság Igazgatásrendészeti Osztályán, továbbá a rendőrkapitányságok igazgatásrendészeti osztályain is.
További kérdésével forduljon a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság Igazgatásrendészeti Osztálya ügyintézőjéhez (Gaál Tibor r. százados, tel: +36 (88) 428-022, 11-55 mellék, e-mail: gaalt@veszprem.police.hu)