Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. április 20. Konrád, Tivadar
Veszprém
7°C
2024. április 20. Konrád, Tivadar
Veszprém
7°C

Rekordszámú részvétel a 40. Kékszalag Bajnokságon / Gyenge szélben futottak ki a hajók Balatonfüredről

2008. július 18. 15:04
578 hajó vágott neki pénteken reggel 9 órakor, hogy megkerülje a Balatont. Kontinensünk legrégebbi és legnagyobb vitorlásversenyén a résztvevőknek a már hagyománnyá vált útvonalon 160 kilométert kell megtenniük. A hajózok szélcsendben futottak ki Balatonfüredről, Balatonkenesén, Siófokon, a tihanyi szoroson, végül Keszthelyen keresztül Balatonfüredre is érkeznek majd. Az időjárási előrejelzések szerint lassú versenyre számíthatunk, így az már biztos, hogy nem dől meg a rekord, amelyet 1955 óta a Nemere II. cirkáló tart 10 óra 40 perccel.

A 2008-as regatta különlegességét az adja, hogy az idei szabályok értelmében indulhattak a legkorszerűbb, könnyű építésű, trapézos vitorlások, vagyis a Liberák is, amit a sportág Forma-1-es járműveinek tartanak. Közülük a Soponyai Géza kormányozta Media Contact-Avatar, illetve a Litkey Farkas vezette Brokernet Uniqa rajtolt a legjobban. Igyekeztek a part mentén előrejutni, de nem sokkal az indulás után szinte teljesen elállt a szél.


A legesélyesebb induló idén is Litkey Farkas, aki 2001-2007 között még mindig győzött.  Az eddigi ugyan nem hivatalos, de Balaton kerülő rekord is az ő nevéhez fűződik. Hajójával ugyan is egy alkalommal 9 óra 25 perc alatt kerülte körbe a tavat. Az idén még két egység is Libera típusú hajóval indult.


Litkey bízik a győzelemben

A Kékszalag másik úgymond ásza az RC 44 típusú árbócos. A Adriatic Challenge névre keresztelt RC44-es fedélzetén, Láng Róbert és legénysége, vágott neki a Balatonnak. (Az RC44 egy 44 láb hosszú, könnyű és jól manőverezhető one desgin hajó. Az egyik legkönnyebb és legmodernebb vitorláshajó, amelyet osztályversenyekre használnak, több mint negyven év versenyzési és hajózási tapasztalatát is magában foglalja. A háromszoros Amerika Kupa-győztes Russell Coutts az ismert hajótervező mérnökkel, Andrej Justinnel közösen alkotta meg a „tengerek egyik királynőjét”.) De nagy esélyesként tartják még számon a Király Zsolt, Soponyai Géza és Rauschenberger Miklós által kormányzott Liberákat is.


Láng Róbert a különleges RC44-el indult


RC44-esek "tengeri bevetésen"

A tavaly bevezetett újítást követve néhány hajón ismét hírességek kapnak helyet, így például Fábry Sándor, Fenyő Iván, Laky Zsuzsa, Keleti Andrea. Ha valakinek a gyenge szél ellenére sikerülne megdöntenie a Nemere II. rekordját, az a „Kékszalag rekordtartója” címet is hazaviheti. A cél azonban idén is a balatoni hajósok legirigyeltebb kitüntetése, a kékszalag. Az abszolút győztes a „2008 évi Kékszalag” viselője egyben a T-Mobile Nagydíjat, a kupát is elnyeri. A számok tükrében rekordok dőltek az idei évben. Az 578 induló a tavalyi 511 fős részvételi csúcsot 67 versenyzővel múlta felül. De ha a hajók értékét tekintjük, akkor is szép kerek számot kapunk. Ebben a pár napban ugyanis körülbelül 2 milliárd forint érték úszik a tavon. A bajnokság költségvetése egyébként a ráépült fesztivállal, kiegészítő programokkal 50 millió forint, - tudtuk meg Kerekes Kázmértól, a Magyar Vitorlás Szövetség titkárától. A jubileumi verseny és a vele párhuzamosan zajló rendezvények a füredi mólónál egészen vasárnapig tartanak. Vasárnap déli tizenkét órakor pedig hivatalosan is eredményt hirdetnek és átadják a díjakat.


 

Füssy Angéla

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.