Bár a szélcsend miatt nehéz volt a rajt, de nekünk a kevesebb szél is elégnek bizonyult és úgy érzem jó időt futottunk, - mondta a Vehírnek Litkey. Négy olyan kaliberű hajó indult, mint a Brokernet, közülük a most már nyolcszoros kékszalag-bajnok a Principessát érezte legerősebb ellenfélnek. Ez egy viszonylag fiatal, 1992-es hajó. Jó esélyekkel indultak, de a fiataloknak azért még tanulniuk kell, mondta Litkey. Egyébként a keszthelyi fordulót ők is megsínylették, itt vesztettek időt. Ettől függetlenül elsőként fordultak. Ekkor már biztosan látszott, megvédik címüket.
Szintén esélyesnek tartották Láng Róbertet, aki egy egészen különleges hajóval, egy RC-44-el végott neki a 40. Kékszalagnak. A hazánkban egyedülálló, mindössze 700-800 kilós hajót a Forma-1 versenyautóihoz hasonlítják. Az AC osztály 40 lábas mása. Az RC-44 keskeny formája miatt szél ellen, lapos feneke miatt meg bőszélben kiváló. Russel Coutts és Andrej Justin, két profi vitorlázó tervezte, ötvözve benne mindazt, ami az AC osztályú hajók előnye. A rendkívüli képességekkel bíró hajó mégis kevésnek bizonyult a rutinnal szemben. Láng Róberték a hatodik helyen értek célba. Hajósnak és hajónak még össze kell szoknia. Később viszont komoly ellenfelet jelenthet Litkeynek.
A díjakat, illetve magát a Kékszalagot Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Starub Elek, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke adták át a balatonfüredi mólón. A különböző szakosztályok kupáit a kormányosok Bóka Istvántól, Balatonfüred polgármesterétől vették át.
A 40. Kékszalag sorrendje:
1. Brokernet-Uniqa - Litkey Farkas
2. Raffica - Király Zsolt
3. Telebox - Gerhard Müller
4. Principessa - Rauschenberger Miklós
A regatta csúcsa tehát idén sem dőlt meg. A Kékszalag rekordját továbbra is a Nemere II. cirkáló tartja 10 óra 40 perccel.