A 017-es Nohab mozdonyból, nyolc személy-, illetve egy vagy két étkezőkocsiból álló vonat szeptember 9-én, péntek reggel 5.45-kor indul a Nyugati pályaudvarról, és 11-én, vasárnap este érkezik vissza a fővárosba.
Az útvonal az egykori Budapest-Sárospatak-Munkács-Lavocsne vasúti fővonal egy részét követi Bátyú állomásig. A vonat először Sárospatakon, majd a felvidéki Királyhelmec közelében található Perbenyik állomáson áll meg, és Ágcsernyőnél lép át Kárpátaljára. A csapi ünnepség után a Nohab elé ukrán Szergej kerül, és Kárpátalja még létező normál nyomtávú pályáján Beregszász felé indul. Az utazás résztvevőinek a Beregszász környéki falvakban biztosítanak szállást. Másnap az érdeklődők megtekinthetik Beregszászt és Nagybereget, valamint autóbusszal ellátogatnak Csetfalvára, Benére, Mezőváriba és Tiszacsomára. A napot ünnepi vacsora és táncház zárja a beregszászi II. Rákóczi Ferenc Főiskolán.
Vasárnap a rövid nagyszőlősi megálló után továbbutaznak Nevetlenfaluba, ahol műsorral és helyi termékek vásárával várják a látogatókat. Az ukrán-román határ átlépése után Szatmárnémetiben állnak meg, délután Érmihályfalva az utolsó megálló - közölte a szervező az MTI-vel.
Az egykori magyar vasútvonalak elhelyezkedése sokfelé meghatározó volt a trianoni határok meghúzásánál. Így kerültek a határ magyar lakta túloldalára közel négyszáz kilométer hosszúságban a Kárpátalja Expressz által bejárt szakaszok is. Kárpátalján ma már széles nyomtávú a vasút, de létezik normál nyomtávú pálya is. Hosszú évtizedeken át a határok szétválasztották az itt élő nemzeteket. Ezeken a vasútvonalakon hatvanhat év után 2010-ben közlekedett először ismét magyar vonat, az út Magyarországon, Ukrajnán és Románián át vezetett.
Az Info13 Közhasznú Egyesület és a MÁV Nosztalgia Kft. által indított expressz idén Szlovákián is keresztülhalad.