Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Tudományos műhely az együttműködés jegyében

2011. szeptember 16. 11:32 // Forrás: Pannon Egyetem
A Pannon Egyetem a középiskolai tanárok továbbképzésére Pannon Tudományos Műhely címmel programot rendezett szeptember 15-én.

A rendezvény fő témája a középiskolai tehetséggondozás, pályaválasztás, karrierépítés, pszichológia volt, az egyetem szakembereinek és külső előadók tolmácsolásában hallhattak előadásokat az érdeklődők.

A tudományos műhely kiváló fórumot biztosított a középiskolai és egyetemi tanárok közötti tapasztalatcserére, a kölcsönös igények megfogalmazására, a széleskörű együttműködési lehetőségek megteremtésére. Együttműködő partnereknek tekinti a középiskolákat a Pannon Egyetem rektora, Dr. Friedler Ferenc. Nyitóbeszédében kiemelte, sok partner együttműködésével lehet hosszú távú értékteremtő tevékenységet folytatni. Hangsúlyozta a középiskolák és az egyetem közötti szakmai integráció szükségességét, a vertikális integrációt, mely hasznos folyamat, a konferencia is erre teremt alkalmat. A rektor elmondta, a tehetséggondozási tevékenységet kiemelten fontosnak tartja, a Pannon Egyetem egyedülálló tehetséggondozó rendszert alakított ki.

A nyitóelőadást dr. Mérő László matematikus, publicista, pszichológus tartotta. Hangsúlyozta, érzelmek nélkül nincsen értelem, ez fontos az oktatásban is. Az érzelmek segítik a gondolkodást, mondta, és állítását érdekes kísérletekkel szemléltette, valamint a hat alapérzelem bevonásával ismertette. Ezt követően dr. Pintér Ferenc a komplex matematikai tehetséggondozás modelljét mutatta be az egyetem Műszaki Informatikai Kara által működtetett Erdős Pál Matematikai Tehetséggondozó Iskola példáján keresztül. Kiemelte a természettudományos ismeretek fontosságát az oktatásban. Dr. Tóth Gergely, a Georgikon Kar docense a pályaválasztási mítoszokat, a középiskolások továbbtanulását befolyásoló tényezőket szemléltette. A sikeres szakmai életpálya megalapozásához a Gazdaságtudományi Kar számos képzést kínál, a szakemberré váláshoz szükséges tudásról és készségekről, elvárásokról tartott előadást dr. Szabó Lajos dékánhelyettes. A természettudományos alapismereteket az egyetemi követelmények tükrében dr. Németh Csaba egyetemi docens vizsgálta előadásában, majd a tehetségfejlesztés és alkotás lehetőségeit és módszereit Dr. Zsolnai Józsefné dr. Mátyási Mária osztotta meg az érdeklődőkkel. A pszichológiai segítségnyújtás iskolai lehetőségeit Babicz Lilla egyetemi pszichológus mutatta be a Pannon Egyetem példáján.

A program a TÁMOP-4.2.3-08/1-2009-0018 Tudományos eredmények disszeminációja és tehetséggondozás a minőségi képzésért a Pannon Egyetemen című projekt keretében valósult meg.

vehir.hu
további cikkek
Középpontban a környezeti nevelés Pannon Egyetem Középpontban a környezeti nevelés A Pannon Egyetemen 2022 óta fut a Tématerületi Kiválósági Program 2021 keretében a Nemzeti Kutatások alprogram, amely a környezettudatos életmóddal kapcsolatos társadalmi és nyelvi attitűdök vizsgálatát veszi górcső alá online szövegek és kérdőíves felmérések alapján. A projekt 2025 végéig tart. 2024. december 19. 18:19 Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Újabb lépést tett a magyar oktatási rendszer a digitalizáció felé: immár negyedik alkalommal osztottak ki számítástechnikai eszközöket az iskolások számára kormányzati támogatásból. A program keretében országszerte 125 ezer laptopot kaptak az 5. és 9. évfolyamos tanulók, amelyek tabletként is funkcionálnak. A diákoknak csupán igényelniük kellett a gépeket, és mindenki, aki jelentkezett, meg is kapta az eszközt. 2024. november 28. 12:20 Mestereket avattak az Iparkamarában közélet Mestereket avattak az Iparkamarában Huszonégyen vehették át mesterlevelüket kedd délelőtt a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara rendezvénytermében. 2024. november 26. 14:29 125 éves a herendi iskola közélet 125 éves a herendi iskola Fennállásának 125. évfordulóját és az új épület felavatásának félévszázados jubileumát ünnepelte pénteken a Herendi Német Nemzetiségi Általános Iskola. 2024. november 16. 14:51

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.