Első alkalommal rendezte meg a Pannon Egyetem MOL Ásványolaj- és Széntechnológiai Intézeti Tanszéke és a MOL Nyrt. közös információs napját Veszprémben. A hallgatók első kézből kaphattak információt a kurzusról, megismerhették a MOL elvárásait és a cég vezetői bepillantást nyerhettek az oktatási és kutató-fejlesztő munkába és a megújult tanszék működésébe, valamint laborlátogatáson vehettek részt szerdán.
Dr. Szalai István, a Mérnöki Kar dékánja köszöntőjében kiemelte, hogy a kar a vegyészmérnökképzés fellegvárává szeretne válni. A cél elérésében a MOL-nak meghatározó szerepe van, régóta példaértékű az együttműködés. A dékán hangsúlyozta: a mérnöki mesterképzések mögé az utánpótlás-nevelés céljával állt az olajtársaság, így kölcsönös előnyökön nyugvó kutatási együttműködés jött létre közöttük.
A rendezvényen részt vett Mosonyi György, a MOL Felügyelő Bizottságának elnöke, az egyetem öregdiákja. Az elnök elmondta, a MOL célja, hogy a lehető legjobb utánpótlás végezzen az egyetemen, az ehhez szükséges feltételeket pedig közösen teremtik meg. Hangsúlyozta az angol nyelvű oktatás fontosságát, mivel ebben az iparágban munkanyelv az angol, és a nemzetközi piacon csak így érvényesülhetnek a végzett hallgatók.
Thernesz Artur, a MOL fejlesztési igazgatója hangsúlyozta: a Pannon Egyetem MOL mesterkurzusán végzett hallgatók olyan kompetenciával rendelkeznek, amire a vállalatnak szüksége van. Éppen ezért az olajtársaság a képzéshez mind anyagi, mind szakmai támogatást biztosít.
A MOL Tanszéket dr. Hancsók Jenő intézeti tanszékvezető mutatta be. Előadásában kiemelte, hogy egy nemzetközi szintű oktatási egység és egy költséghatékony szervezet kialakítása a céljuk. A tanszékvezető elmondta, szeretnék minél előbb bevezetni az angol nyelvű oktatást, valamint egy „Kiválósági Központ” létrehozásán dolgoznak. Célul tűzték ki a hallgatói létszám növelését, a tanterv célirányos módosítását, az oktatói létszám stabilizálását, valamint az egyértelmű eredménykülönbség megteremtését a BSc és az MSc képzési fokozatok között.
A program második részében az együttműködésben részt vevő hallgatók, PhD hallgatók és fiatal oktatók ismertették eredményeiket. A rendezvény tanszéklátogatással és szakmai bemutatóval zárult.