Takács János szerkesztőségünknek elmondta, már 3-4 nappal a verseny előtt kiutaztak a helyszínre, de csak péntektől lehetett bejárni a pályát. Mivel Magyarországon a legtöbb helyen agyagos – földes pálya van ezért számukra egy viszonylag nehéz versenynek számított ez a Norvégiában megrendezett Európa bajnokság, ahol nagy szint különbségekkel és sziklás tereppel kellett szembenézniük a versenyzőknek.
Megtudtuk azt is, hogy Magyarországon év közepén 3-4 hetente vannak ehhez hasonló versenyek. János 2006 óta triálozik, de általában öccsével szokott indulni. A mostani vezető, Molnár Zoltán, aki mellett navigátorként szuperált, 2004 óta űzi ezt a versenysportot. Zoltán a triál mellett motocrossban is versenyzik. A triál verseny lényege, hogy az autóval nehezen járható pályán felállított kapuk között úgy haladjanak át a versenyzők, hogy a lehető legkevesebb hibapontot szerezzenek. Hibapont jár, ha hozzáérnek a kaput képző bármelyik oszlophoz, vagy kitörik azt, de hibapontot kapnak akkor is, ha tolatásra kényszerülnek. Pályánként három kapun kell átjutniuk, az a versenyző nyer, akinek a futam végén a legkevesebb hibapontja van.
A Molnár – Takács páros standard kategóriában indult, ami annyit jelent, hogy a gyári autó motorját, illetve rugóit lehetett jobbra cserélniük. Szombaton még a 3. helyen álltak, két osztrák autós vezetett előttük, azonban vasárnap a magyarok jóval kevesebbet hibáztak, így első helyen végeztek. Ezt a szép eredményt egy speciálisan épített Suzuki Samurai gépkocsival érték el. Ezen a futamon 40 autó ért célba, többen technikai okok miatt a verseny feladására kényszerültek.
Ebben az idényben még két versenyük van hátra. A következőt augusztus 16-17-én Csömörön, míg az utolsó szeptember 13-14-én Zalahápon rendezik meg. A fantasztikusnak bizonyuló navigátor elárulta azt is, hogy természetesen mindkettejüknek van szakmája, munkahelye, ahol dolgoznak, és szabadidejükben fejlesztgetik autójukat. Amikor közeleg a hétvége, csak a versenyen jár az eszük, hiszen ez nem csak fizikai, hanem technikai sport is, agyban is lezajlik minden, muszáj agyban nagyon odafigyelni mindenre.
Érdemes még tudni, hogy a két évvel ezelőtti Európa bajnokságot Veszprémtől nem messze, Hajmáskéren rendezték meg.
A többi magyar induló:
A veszprémfajszi Eigner Mihály, aki a Magyar Euro Triál Team vezetője, szintén egy Suzuki Samuraijal versenyzett, viszonte teljesen egyedül, navigátor nélkül. Ő az Original kategóriában 3. helyet szerezte meg.
A győri Kónya János, és navigátora, Oross Tamás ugyanebben az Original ketegóriában Suzuki Jimny-jükkel az 5. helyen végzett. Bár első nap még vezettek, másnapra több hiba jutott, de ez az eredmény is rendkívül becsülendő.
Krucsó Zoltán és Aranyi Péter egy Gaz69-es gépkocsival 10. helyen végzett Modified kategóriában.
Szintén ebben a kategóriában indult a Kollár László – Ottling Tamás páros. Ők Mahindra CJ 340 – es autójukkal 16-ként értek célba.
Kocsi Attila és Zsom Lajos egy ennél még nehezebb, Pro Modified kategóriában indultak, és végül Mercedes 290GA gépkocsijukkal hetedik helyen zárták az Európa bajnokságot.
Magyar Szilárd és Borbély Balázs ugyanebben a kategóriában 11. helyet szerezték meg Suzuki Vitara G –jükkel.
A legnehezebb, Proto kategóriában is indultak magyarok. A teljesen speciálisan épített Szkarabeusz autóban Boros Csaba és Kovács József versenyzett, 18. helyen végeztek.