Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Hazaért az Európabajnok páros / Off-road Eb Norvégiában, magyar bajnokkal

2008. július 30. 18:30
Öt kategóriában vághattak neki a sziklás terepnek Norvégiában Európa legjobbjai. A két napos versengés szép magyar sikereket hozott.
Tegnap éjjel ért haza Norvégiából az Off-road Európa bajnok Molnár Zoltán – Takács János páros. Szombat reggel 8 órától vasárnap 17.00 óráig tartott az öt kategóriás, a több, mint 150 autót számláló verseny. Európa szerte rendeznek Euro Triál Bajnokságokat, melyeket egységes szabályokkal bonyolítanak le. Országonként csak a legjobbaknak van lehetőségük részt venni ilyen rangos eseményen. Magyarországot 7 autó képviselte, amelyből mindegyik sikeresen célba ért, sőt kiváló eredményeket értek el.

Takács János
szerkesztőségünknek elmondta, már 3-4 nappal a verseny előtt kiutaztak a helyszínre, de csak péntektől lehetett bejárni a pályát. Mivel Magyarországon a legtöbb helyen agyagos – földes pálya van ezért számukra egy viszonylag nehéz versenynek számított ez a Norvégiában megrendezett Európa bajnokság, ahol nagy szint különbségekkel és sziklás tereppel kellett szembenézniük a versenyzőknek.


Megtudtuk azt is, hogy Magyarországon év közepén 3-4 hetente vannak ehhez hasonló versenyek. János 2006 óta triálozik, de általában öccsével szokott indulni. A mostani vezető, Molnár Zoltán, aki mellett navigátorként szuperált, 2004 óta űzi ezt a versenysportot. Zoltán a triál mellett motocrossban is versenyzik. A triál verseny lényege, hogy az autóval nehezen járható pályán felállított kapuk között úgy haladjanak át a versenyzők, hogy a lehető legkevesebb hibapontot szerezzenek. Hibapont jár, ha hozzáérnek a kaput képző bármelyik oszlophoz, vagy kitörik azt, de hibapontot kapnak akkor is, ha tolatásra kényszerülnek. Pályánként három kapun kell átjutniuk, az a versenyző nyer, akinek a futam végén a legkevesebb hibapontja van.

A Molnár – Takács páros standard kategóriában indult, ami annyit jelent, hogy a gyári autó motorját, illetve rugóit lehetett jobbra cserélniük. Szombaton még a 3. helyen álltak, két osztrák autós vezetett előttük, azonban vasárnap a magyarok jóval kevesebbet hibáztak, így első helyen végeztek. Ezt a szép eredményt egy speciálisan épített Suzuki Samurai gépkocsival érték el. Ezen a futamon 40 autó ért célba, többen technikai okok miatt a verseny feladására kényszerültek.

Ebben az idényben még két versenyük van hátra. A következőt augusztus 16-17-én Csömörön, míg az utolsó szeptember 13-14-én Zalahápon rendezik meg. A fantasztikusnak bizonyuló navigátor elárulta azt is, hogy természetesen mindkettejüknek van szakmája, munkahelye, ahol dolgoznak, és szabadidejükben fejlesztgetik autójukat. Amikor közeleg a hétvége, csak a versenyen jár az eszük, hiszen ez nem csak fizikai, hanem technikai sport is, agyban is lezajlik minden, muszáj agyban nagyon odafigyelni mindenre.

Érdemes még tudni, hogy a két évvel ezelőtti Európa bajnokságot Veszprémtől nem messze, Hajmáskéren rendezték meg.

A többi magyar induló:

A veszprémfajszi Eigner Mihály, aki a Magyar Euro Triál Team vezetője, szintén egy Suzuki Samuraijal versenyzett, viszonte teljesen egyedül, navigátor nélkül. Ő az Original kategóriában 3. helyet szerezte meg.

A győri Kónya János, és navigátora, Oross Tamás ugyanebben az Original ketegóriában Suzuki Jimny-jükkel az 5. helyen végzett. Bár első nap még vezettek, másnapra több hiba jutott, de ez az eredmény is rendkívül becsülendő.

Krucsó Zoltán és Aranyi Péter egy Gaz69-es gépkocsival 10. helyen végzett Modified kategóriában.

Szintén ebben a kategóriában indult a Kollár László – Ottling Tamás páros. Ők Mahindra CJ 340 – es autójukkal 16-ként értek célba.

Kocsi Attila és Zsom Lajos egy ennél még nehezebb, Pro Modified kategóriában indultak, és végül Mercedes 290GA gépkocsijukkal hetedik helyen zárták az Európa bajnokságot.

Magyar Szilárd és Borbély Balázs ugyanebben a kategóriában 11. helyet szerezték meg Suzuki Vitara G –jükkel.

A legnehezebb, Proto kategóriában is indultak magyarok. A teljesen speciálisan épített Szkarabeusz autóban Boros Csaba és Kovács József versenyzett, 18. helyen végeztek.

Kintli Tímea
további cikkek
1O4A0496 (1)
1O4A0496 (1)
1O4A0496 (1)
Rendhagyó tárlatvezetés egy olyan művész kiállításán, aki még a Balaton által partra mosott tárgyakból is alkotást készített Rendhagyó tárlatvezetéssel búcsúzott a Kabóca Bábszínház Györgydeák György kiállításától, aminek az utóbbi időben otthonául szolgált, mintegy érdekes kulturális koktélt keverve a bábszínművészet és a képzőművészet között. A 2008-ban elhunyt művész alkotásai és grafikáiról Porga Gyula, Veszprém polgármestere beszélt, pontosabban művészettörténeti elemzés helyett sokkal inkább a személyes kapcsolatáról Györgydeák Györggyel, történeteken keresztül. ma 21:55
handball-6148752_1280
handball-6148752_1280
handball-6148752_1280
Férfi kézilabda junior-vb: a magyar válogatott pont nélkül jutott a középdöntőbe A magyar férfi junior kézilabda-válogatott pont nélkül jutott a középdöntőbe a korosztályos világbajnokságon, mivel 22-21-re kikapott Ausztriától szombaton, a csoportkör utolsó fordulójában. ma 18:23
Pesthy Márton -PES_4711 -20250620
Pesthy Márton -PES_4711 -20250620
Pesthy Márton -PES_4711 -20250620
Halott pénzzel pénteken elstartolt a 2025-ös Gyárkert Marsalkó Dávidék koncertjével elindult a 2025-ös Gyárkert. Egészen szeptemberig egymást váltják a hazai zenei szcéna legnagyobb nevei a veszprémi színpadon. ma 16:01

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.