A Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács célja a pályázattal a színvonalas közoktatás rendszerének alapját képező infrastruktúra fejlesztése, létrehozása volt - kezdte Pál Béla, elnök - A régió jövőjében kulcsfontosságú a fenntartható közoktatás, az esélyegyenlőség területén való fejlődés és a hátrányos helyzetű gyerekek oktatási körülményeinek javítása. A támogatás 10%-os önrészt kíván, a 90%-a pedig vissza nem térítendő Európai Uniós forrás. A beérkező pályázatok összesen 38 milliárdot igényeltek, emiatt úgy döntöttünk, hogy az eredetileg tervezett 5.7 milliárdos keretet 8 milliárd fölé emeljük, hogy több lehetőséget biztosíthassunk. Az igénylők között főként általános iskolák, óvódák, bölcsödék és gyógypedagógiai intézmények voltak. Előnyben részesítettük a több tagintézménnyel rendelkező szervezeteket, az energiatakarékos, akadálymentesítő fejlesztéseket illetve a többfunkciós egységek, továbbá a szabadidős tevékenységeket és a tanunlást segítő bel- és külterek létrehozását. A pályázat kétfordulós, az elsőn túljutott intézmények feladata a következő 6 hónapban a részletes tervek kidolgozása, a megvalósíthatósági tanulmányok elkészíttetése, a kivitelezési engedélyek beszerzése és az önrész igazolása. Ezt követi a szerződéskötés és a kivitelezés, mely várhatóan 2009-2010-ben ér véget.
A Kozmutza Flóra iskola fejlesztése nem újkeletű project - tette hozzá Lasztovicza Jenő, a megyei közgyűlés elnöke - 2003 óta azon vagyunk, hogy a zsúfoltságot csökkentsük, mely a gici tagintézmény bezárásával tovább növekedett. A tervezett épületnek köszönhetően szervesebb, kényelmesebb közegben tanulhatnak a gyerekek, oktathatnak a tanárok.
A Kozmutza Flóra Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Kollégium 1986-ban épült, a középsúlyos értelmi sérültek számára - ismertette az itt folyó munkát Dörnyeiné Barabás Éva igazgató - Megyei feladatokat látunk el, ezért működik itt kollégium is. Az utóbbi években nem a megyében élő értelmi sérültek, hanem feladataink száma növekedett, ezért a jelenlegi zsúfolt helyzet. A közoktatási törvény változásait követve közeledünk a többségi oktatáshoz, ez vezetett a készségfejlesztői és szakiskolai oktatás indulásához, illetve az autista csoport és kollégium létrehozásához. Az integrációs igény egyre erősebb, így olyan sérültekkel, halmozottan hátrányos helyzetűekkel is foglalkozunk, akik később a többségi oktatásban folytatják útjukat. A támogatás által megfelelő hátteret hozhatunk létre mindehhez, a tartalmi fejlesztéseket pedig további pályázatokból -főként a TÁMOP (Társadalmi Megújulás Operatív Program) keretében- szeretnénk megoldani. A '80-as évek végén körülbelül 80, jelenleg 145 gyerek tanul az intézményben. Mivel az infrastruktúra azóta nem bővült, nincsen megfelelő közösségi tér, és a kollégiumi szobák sem felelnek meg az előírásoknak. Ezen tudunk változtatni a tervezett fejlesztésekkel.