Az M6-os autópálya M0-Érdi tető közötti
szakasza a Barackos úti csomópontnál csatlakozik az M0-s útgyűrűhöz. A NIF
ugyanakkor azt is tudatta, hogy az M6-os autópálya forgalomba helyezéséhez
szükséges az M0-s autóút 2x3 forgalmi sávos autópályává bővítése mintegy 2,6
kilométer hosszan. Az építés egy kilométerre vetített fajlagos költsége
megközelíti a 6 milliárd forintot, ami 4-5-szöröse egy átlagos síkvidéki
sztrádaszaksznak. Ennek oka, hogy nagyon sok, mintegy 29 műtárgyat, négy
csomópontot, kellett megépíteni, továbbá kármentesíteni kellett a korábbi
Metallochemia vegyi gyártelep területét, amelyen a gyorsforgalmi útszakasz
áthalad.
Építés közben: M0-M6-os csomópont Érdnél
Az Ófalui csomóponttól az M6 autópálya a 6 - 7. sz. főutak elkerülő szakaszának keleti oldalán párhuzamosan vezet tovább az Érdi tetőig, ahol az M6 – 6. és 7. főúti csomópont után csatlakozik a már elkészült Érdi tető - Dunaújváros szakaszhoz.
Az autópályatesten, valamint a csomóponti ágakon aszfalt pályaszerkezet, míg az M0 autóútnak a beruházás keretében kiépülő második pályája hézagaiban vasalt, 26 cm vastagságú beton pályaszerkezet épül. Az autópálya beruházás keretében a főpályán kívül közel 10 km hosszúságban épültek ki önkormányzati és mintegy 3 km hosszúságban országos közutak, melyek csatlakozásaiban 8 db körforgalmú csomópont létesült.
A beruházás keretében az autópálya, illetve az M0 forgalmából eredő zaj határérték alá csökkentésére zajárnyékoló falak épültek, összeses 17 200 m2.
A személygépkocsik számára (D1 járműkategória) díjmentesen használható új pályarészt az autósok az átadási ünnepséget követően, várhatóan 14 órától vehetik birtokba.