Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Átadják az M6 autópálya M0 Érdi tetőt

2008. szeptember 23. 10:15 // Forrás: NIF
A délelőtti órákba átadják a forgalomnak az M6 autópálya M0 – Érdi tető közötti szakaszát. Az eredeti tervek szerint még a múlt év elején elkészült volna az útszakasz, de a sok közműkiváltás miatt módosítani kellett a határidőt. A 8,3 kilométeres autópálya szelvény kivitelezője a Vegyépszer Zrt, a beruházás összesen 47,4 millárd forintba került. A szallagot Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Szabó Pál közlekedési miniszter vágják át.

Az M6-os autópálya M0-Érdi tető közötti szakasza a Barackos úti csomópontnál csatlakozik az M0-s útgyűrűhöz. A NIF ugyanakkor azt is tudatta, hogy az M6-os autópálya forgalomba helyezéséhez szükséges az M0-s autóút 2x3 forgalmi sávos autópályává bővítése mintegy 2,6 kilométer hosszan. Az építés egy kilométerre vetített fajlagos költsége megközelíti a 6 milliárd forintot, ami 4-5-szöröse egy átlagos síkvidéki sztrádaszaksznak. Ennek oka, hogy nagyon sok, mintegy 29 műtárgyat, négy csomópontot, kellett megépíteni, továbbá kármentesíteni kellett a korábbi Metallochemia vegyi gyártelep területét, amelyen a gyorsforgalmi útszakasz áthalad.

 Építés közben:  M0-M6-os csomópont Érdnél

A telephelyet követően a Budapest - Székesfehérvár vasútvonal mentén iparterületi környezetben halad az autópálya, majd közös műtárggyal keresztezi a vasútvonalat és a Nagytétényi út korrekcióját, s Budapest - Érd közigazgatási határát elérve a 6. sz. főút fölött halad tovább.  Itt épült meg az M6 – 6. sz. főúti csomópont.  Érd területére átlépve a közműsávval párhuzamosan haladva éri el a nyomvonal Érd - Ófalu térségét, ahol a 6-7. sz. főutak jelenlegi elkerülő szakaszát elérve megépült az Ófalui csomópont, melynek feladata az Érd - Ófalu fejlesztési területének kiszolgálása.

Az Ófalui csomóponttól az M6 autópálya a 6 - 7. sz. főutak elkerülő szakaszának keleti oldalán párhuzamosan vezet tovább az Érdi tetőig, ahol az M6 – 6. és 7. főúti csomópont után csatlakozik a már elkészült Érdi tető - Dunaújváros szakaszhoz.

 

Az autópályatesten, valamint a csomóponti ágakon aszfalt pályaszerkezet, míg az M0 autóútnak a beruházás keretében kiépülő második pályája hézagaiban vasalt, 26 cm vastagságú beton pályaszerkezet épül. Az autópálya beruházás keretében a főpályán kívül közel 10 km hosszúságban épültek ki önkormányzati és mintegy 3 km hosszúságban országos közutak, melyek csatlakozásaiban 8 db körforgalmú csomópont létesült.

A beruházás keretében az autópálya, illetve az M0 forgalmából eredő zaj határérték alá csökkentésére zajárnyékoló falak épültek, összeses 17 200 m2.


A személygépkocsik számára (D1 járműkategória) díjmentesen használható új pályarészt az autósok az átadási ünnepséget követően, várhatóan 14 órától vehetik birtokba.

 

 

Füssy Angéla
további cikkek

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.