Jennifer Aubrey, a kísérlet vezetője középiskolás-egyetemista kurú fiatalokat választott alanynak. A vállalkozó szelleműek nemes feladataként az egy évig tartó megfigyelés idejére FHM kaliberű férfimagazinok tüzetes áttanulmányozását tűzte ki (azok nem kis örömére). Ezidő alatt számos pszichológiai, én-képpel kapcsolatos tesztet végeztetett az alanyokkal.
A kísérletsorozat végeztével, az eredmények összesítése után Aubrey meglepő jelenséget tapasztalt: a kiadványok rossz hatással voltak az önkéntesek önmagukról alkotott képére. Rossz hatással, mindezt úgy, hogy a magazinok hasábjain ritkábban szerepel férfi, mint a trójai faló a Dakar rally-n.
Lehet, hogy túl sok férfimagazint olvasott...
Az okok felderítésére a kutató a Kalifornia Egyetem professzorát, Laramie Taylort is bevonta a projektbe. Együttesen kiderítették, hogy a férfiak én-kép zavarának okát főleg a tökéletes nőket ábrázoló képek okozták. Az alanyok többsége ugyanis arról számolt be, hogy adott esetben nem tartaná magát méltónak a képeken szereplő nők kegyeire. Ennél viszont meglepőbb a tény, hogy a férfidivathoz kapcsolható képanyagok szinte semmilyen hatást nem váltottak ki az azonos nemű olvasókból.
Aubrey és Taylor állításaikat egy újabb kisérlettel igazolták, melyben fiatal férfiakat két csoportra bontották. Az egyik csoport számára fotómodellekről készült kiadványokat készítettek, a többiek ugyanazon nőket átlagosnak mondható párjukkal készített fotóit mutatták meg. Az eredmények nem nem hagytak maguk után kétséget: azok a magazinok, amik megmutatják, hogy a legszebb nők sem a tökéletes külsőre esküsznek, kevésbé zavarják össze ez olvasók saját magukról alkotott képét. Ennek azonban fordítottja is igaz: a hibátlan nőábrázolás rossz hatással van a férfiakra!