Bájos történet kerekedett Kinizsi életéből a Pannon Várszínház színpadán. Míg egyfelől úgy érezzük, hű a történelemkönyvekben foglaltakhoz az esemény fonala, a fantázia élő figurákat, hús-vér embereket formált a történelmi hősökből. Mátyás királyról és a fekete seregről, a nagyvázsonyi vár rettegett uráról hiányosak az ismeretek, mégis legendák százai keringenek róluk: a malomkőről, Magyar Balázs okos lányáról és az álruhában járó, igazságos királyról. A Kovács-Asztalos féle műben életre kelnek a legendák. A többszáz éves történelem találkozik a jelenkorral, a reneszánsz hősök olykor görbe tükröt mutatnak a XXI: századi sajátosságoknak. A kor, amelyben a darab játszódik, a reneszánsz kora, néha mégis előrekacsint a ’60-as évek zenei világába. A selyemalsószoknyás udvarhölgyeknek bizony gyakran combja is kivillan, miközben rocky-t járnak a „jampecekkel”. A bravúros színészi játéknak köszönhetően mégsem idegen egymástól a reneszánsz és a rock and roll világa. A címszerepet alakító Zayzon Csaba ezúttal is lírai hőst formált meg. Aprólékosan kidolgozott játékával vezeti végig a közönséget Kinizsi Pál nagy útján, a molnárlegény egyszerűségétől a hadvezér diadaláig. Ének- és tánctudását már sokszor bizonyította, Kinizsiként sem okozott csalódást. Erős, tiszta hangja betölti a teret. Partnere, Sólymocska, vagyis Magyar Benigna (Hatás Andrea) még nem annyira él a szerepben, de Zayzon a duettekben is erős partnernek bizonyul, elviszi vállán a közös jeleneteket. Koscsisák András, Mátyás királyként egy egészen újfajta szerepben mutathatta meg sokoldalúságát. Annál is inkább, hogy nemcsak az uralkodó, hanem három alkalommal az álruhás Mátyás bőrébe is bújt. Királyként fenséges, udvari bolondként sziporkázó. Kovács Ágnes Magdolna igazi színésznővé, művésznővé érett, de ezt már a Kaktusz virágában is megmutatta. Tökéletesen játszik hangjával és testével egyaránt. Bár benne lüktet az erő, mégsem „sok”, pontosan annyit ad ki magából, amennyit a szerep megkíván. Az előadás egyik legszebb jelenete Borbála szerelmi vallomása Kinizsinek. Ági arcán és tekintetében a szerelmes, ám kikosarazott nő minden érzelme kirajzolódik: a csalódottság, a fájdalom, a düh és maga a szerelem is. Másodpercről másodpercre változik mimikája, ahogy bizonyára a benne cikázó gondolatok is. Végül győz a büszkeség. Az utolsó jelenet utolsó percéig ízig-vérig nő, tartása van, amivel még erősebbé teszi színpadi jelenlétét. Mellesleg jól áll neki a vörös haj. Egyed Brigitta nélkül már nem komédia a komédia. Úgy szól a közmondás: Kicsi a bors, de erős. Brigi kétség kívül a társulat egyik legerősebb színésze. Tituszként, szélsőséges megnyilvánulásai a legdrámaibb pillanatban is kacagtatják a nézőt. Színészi játékát csak énektudása múlja felül. Az előadás két nagy meglepetése Varga András és Molnár Ervin. Ez alkalommal mindketten főszerepet kaptak, és rászolgáltak a rendező, Vándorfi László bizalmára. Mindketten eddig talán ismeretlen oldalukról mutatkoztak meg. Varga András még az abszolút negatív figurát (Vitéz Holubár) is képes szerethetővé, esendővé tenni. Öblös, bársonyos hangja szinte simogató. Tökéletesen tiszta, érett férfihang. Ervin, a király lustája most összeszedettebben játszott, mint valaha. Komolyan vette szerepét, amit vastapssal hálált meg a közönség.
A fiatalok szemmel láthatóan maguk is imádják ezt a darabot, ami kellőképp hálás, hiszen a Kinizsiben minden színész tudása legjavát mutathatta meg.