Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

A rali legidősebb versenyzője a legöregebb autóval / Sipos Jenő 62 évesen másodjára vág neki a Budapest-Bamako ralinak

2008. november 30. 19:17
Sipos Jenő három társával együtt 2009. januárjában ismét elindul, hogy keresztül szelje Észak-Afrikát. Tizenöt nap alatt 9000 km, keresztül az Atlasz-hegységen, a Kősivatagon és a Szaharán. Téved azonban, aki azt gondolja, hogy ez a verseny egyike a rengeteg pénzt felemésztő úri hóbortoknak. A kaland mellett jótékonysági célja is van az embert próbáló feladatnak.


Sipos idén három új társsal vág neki a megmérettetésnek, a törekvése azonban változatlan. Nevezetesen, hogy a 2008-as futamhoz hasonlóan a jövő év elején is célba érjenek. S ebben teljes mértékben magára lesz utalva a veszprémi csapat, ugyanis nem kíséri őket sem szerviz kamion, sem autó. Egy tizenhat éves teljesen hétköznapi, széria terepjáróval állnak rajthoz. A gép azonban így is „új” számukra, ugyanis a tavalyit a célba érést követően eladták, s annak az árából tudtak hazajönni.  Sipos Jenő lesz a pilóta, Radó Gábor a navigátor. A kényelmesnek nem mondható hátsó ülésen pedig Varga Ildikó és Erdei Gábor osztozhat. Előbbi fő feladata a főzés lesz, utóbbi pedig amolyan mindenesként segít, hogy a kvartett teljesítse a kitűzött célt.


Az örökifjú sofőr ekképp összegzi a küldetést: - Egy jó kaland jótékonysági célzattal. Miután lemondták a Párizs-Dakart a szervezők, úgy gondoltuk, hogy kipróbáljuk magunkat a Budapest-Bamako versenyen. A platón most is viszünk öt mázsa segélyszállítmány különböző iskoláknak, árvaháznak, illetve kórházaknak. Bár a területi rendelőintézet jelző jobban megfelel a valóságnak, ugyanis ezekben az országokban óriási a szegénység, s nagyon alacsony az ellátás színvonala. Nem a központi helyekre visszük a szállítmányt, hanem közvetlenül a rászorultaknak adjuk. A tekintetük kárpótol bennünket minden fáradságért.

Már idén januárban is többen kinevették, s megkapta „a legidősebb versenyző a legöregebb autóval” jelzőt. Szinte mindenki kételkedett abban, hogy célba érhet, mégis sikerrel vívta meg az akadályokat. A terrorfenyegetettségtől viszont nem tart, annak ellenére sem, hogy idén Mauritániában ugyanabban a faluban voltak elszállásolva, ahol négy francia társukat megöltek.


- Átkelni komppal Marokkóba, átszelni az Atlaszt, a Szaharát. Olyan emelkedőkön, szerpentineken, amelyeknek itthon párja nincs. Óriási élmény. Szinte ugyanazokon a pályákon megyünk, mint a Párizs-Dakar résztvevői. Azonban vannak olyan különleges feladatok is, amelyek miatt egészen más a viadal jellege, mint egy klasszikus gyorsasági versenyeknek. Ilyen például, amikor fel kell keresni a helyi törzsfőnököt, majd el kell vele fogyasztani egy teát, amiért egy csillag a versenyző jutalma, amit este be lehet váltani pontokra. Ez a viadal sava, borsa - foglalja össze mondandóját, majd megvallja, hogy bizony a második gyerekkorát éli.

Nagy átéléssel osztja meg élményeit a csapatvezető. Derűsen meséli, hogy az idei versenyen már Velencénél voltak önindító problémái, melyet végül Mauritánia fővárosában javított meg egy helybéli kisgyerek. Siposnak háromórás munkájába került alulról kiszerelni a meghibásodott alkatrészt, amit a helyi „szakember” a homokon megjavított, majd húsz perc alatt visszaszerelte felülről, köszönhetően annak, hogy vékonyka keze mindenhova befért.

Zatkalik Dávid

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.