A Monclert egy francia üzletember alapította 1952-ben, amit 2003-ban egy olasz befektető Remo Ruffini vásárolt meg.
A végleges kibocsátási ár 10,20 euró lett, ami a korábban beharangozott 8,75 – 10,20 € közötti ársáv tetejét jelenti. A részvény árfolyama 14,40 €-on nyitott, majd több, mint 31 milliós forgalom mellett 14,97 €-os árfolyamon zárta az első kereskedési napot. A záróárral számolva a vállalat piaci kapitalizációja meghaladja a 3,7 milliárd eurót. Az idei egy milliárd dollár feletti európai IPO-k közül a Moncler árfolyama viszi a prímet a legnagyobb első napi emelkedés tekintetében.
A vállalat nagyjából 100 saját bolttal rendelkezik, amik mellett áruházakban is forgalmazzák a termékeiket, valamint interneten keresztül is meg lehet vásárolni azokat. A Moncler elsődleges célpiaca Nyugat-Európa, de az Egyesült Államokban és Ázsiában is vannak üzleteik.
Az alábbi 3 perces grafikonon látható a papír első napi teljesítménye:
Lámpi Ferenc
Buda- Cash Brókerház Zrt