– Hogyan született meg a Veszprémi Marketing Fesztivál ötlete?
– Éveken keresztül dolgoztam marketingesként, és azt vettem észre, hogy Veszprémben nem nagyon van olyan szakmai jellegű marketinggel foglalkozó rendezvény, ami összefogná a helyi cégeket és lehetőséget teremtene a diákoknak is a továbbfejlődésre. Ez a két indikátor idézte elő a fesztivál megszervezését, aminek a célja, hogy összehozza a Veszprémből elszármazó marketinggel foglalkozó embereket illetve azokat, akik új ismeretekre vágynak, vagy a meglévőket szeretnék fejleszteni a marketing területén, akár hallgatói, akár vállalati részről.
– Milyen előadásokat hallhatnak a fesztiválra ellátogató vendégek?
– A kezdeményezéshez tizenhat előadó is csatlakozott, olyanok, akik a városból származnak, de a munkájuk Budapesthez köti őket. Saját területeiken nemzetközi sikereket értek el és most visszalátogatnak Veszprémbe, hogy a fesztivál vendégeivel megosszák sikereik titkát. Az első alkalommal megszervezett rendezvény egy kicsit a tapogatózásról, a helyi közönség igényeinek felméréséről szól, éppen ezért a marketing minden területéről érkeznek előadók. A résztvevők olyan konkrét esettanulmányokkal ismerkedhetnek meg, mint a Mannaszappan illetve a CSIKOS lekvár története, aminek híre két év alatt Dubai-ig is eljutott. A zenei marketing területéről Bérczes Ádám tart előadást a fesztiválon, aki több produkciót egészen az Eurovízióig vitt el. Előadásában a zenei marketing jelenlegi helyzetéről és problémáiról fog beszélni. Az előadók többsége másfajta értékrendet képvisel, mint a marketinges szakemberek általában. Számukra nem feltétlenül a profit, hanem a vevők érdekei vannak előnyben.
– Kiknek szól ez a fesztivál?
– A diákok mellett a helyi kis- és középvállalkozások és nagyvállalatok képviselői is szép számmal érdeklődtek a rendezvény iránt. Külön öröm számomra, hogy rengeteg fővárosi cég jelezte, hogy részt vesz a fesztiválon. A fő cél azonban az, hogy a helyieknek, helyi értékeket mutassunk be. Szeretnénk, ha éves rendszerességgel meg tudnánk szervezni a fesztivált, hiszen az a tény hogy a rendezvény előtt egy hónappal az összes jegy elkelt azt bizonyítja, hogy az emberek érdeklődnek a marketing iránt.
– Mitől lesz veszprémi a fesztivál? Miben tér el mondjuk egy budapesti rendezvénytől?
– Én azt gondolom, hogy attól, hogy az előadók többsége kötődik valamilyen szinten Veszprémhez. Az előadók találkozhatnak olyan helyi szakemberekkel, akik esetleg egy-egy adott cégnél az utódaikká váltak.
– A programban az előadók között a Te neveddel is találkoztam. Miről fog az előadásod szólni?
– Lesz a fesztiválnak egy közösségi médiával foglalkozó szekciója. Én alapvetően a facebook trükkökről és tippekről fogok beszélni. Mostanában elég népszerű az a téma, hogy a facebook fizetőssé vált, már nem érdemes jelen lenni, mert sokan elvándoroltak a felületről. Ezeket a tévhiteket szeretném megcáfolni vagy megerősíteni.
– A résztvevők, akik végighallgatják ezeket az előadásokat kapnak-e személyre szabott tippeket, segítséget az előadóktól a saját vállalkozásuk marketing tevékenységeivel kapcsolatban?
– Húsz perces előadások lesznek és mindegyik előadótól azt kértem, hogy nagyjából egy-egy problémára fókuszáljon, arra adjon tanácsokat, javaslatokat vagy éppen megoldási módszereket. A konferencia folyamán három szünet lesz, amikor a résztvevők beszélgethetnek egymással és az előadókkal, amikor egyedi problémákat vethetnek fel és közösen akár a megoldást is megtalálhatják.