A csalások nyilvánvalóan – a partner tudta nélkül – a közös évek alatt is folytak, máshogy nem jött volna össze ekkora tétel – hívja fel a figyelmet a Népszabadság hétfői lapszámában. Mint írják, az ilyen csalásokban tipikusan fiktív ügyletek történnek, vagyis a céges láncolat maga fújja fel a forgalmat az áru kamu adásvételével, majd a meg sem valósult ügyletek áfáját igénylik vissza.
A NAV közleménye szerint a bűnszervezet a Magyarországon beszerzett termékeket papíron utaztatta Szlovákiába. A szervezethez tartozó szlovák cég továbbadta az árut a szintén a körhöz tartozó magyar vállalkozásoknak. Így a közösségi értékesítés alapján egyrészt visszaigényelték az áfát, másrészt a papíron történt uniós beszerzés után már nem fizettek adót a láncolatban szereplő cégek. Mindeközben az áru valójában Magyarországon maradt, és főként internetes áruházakon keresztül forgalmazták – foglalta össze a történteket az Index.
Dobos Kata, az Euronics marketing-igazgatója szerint nem láttak bele egymás ügyeibe, de furcsa volt számukra, hogy az ő beszerzési áraiknál is alacsonyabb ajánlatok voltak a Bravotech webáruházaiban – nyilatkozta a Népszabadságnak.
Megkeresésünkre Dobos Kata megerősítette, a Bravotech független külön cégként üzemelt, csupán a nemzetközileg ismert Euronics nevet használta, amit franchise formában megvásárolt a Vöröskő Kft.-vel együtt, de tavaly január óta a veszprémi székhelyű cég egyedül viszi a boltot hazánkban. “Semmilyen üzleti kapcsolat nem volt közöttünk, teljesen külön működött a pénzügy, a logisztika és a beszerzés is. Az országos kampányokban egyeztettünk egy időben, de az utolsó időszakban már abban sem. Mindenki tette a maga dolgát” – húzta alá. Megjegyezte még, teljesen elhatárolódnak ettől az ügytől, semmi közük hozzá. A korábban említett webáruházhoz kapcsolódó furcsán alacsony árakkal kapcsolatban azt mondta, beszéltek róla a szakmában, de nem firtatják egymás dolgait.