A díjat 1999 óta olyan matematikát és fizikát oktató pedagógusok vehetik át, akik az alapszintű oktatásban tevékenykednek, és akiknek a munkája nagyban hozzájárul a hazai természettudományos képzés színvonalának fenntartásához és emeléséhez.
Az Ericsson Magyarország a mai napon immár tizenhetedik alkalommal adta át az Ericsson-díjakat olyan tanároknak, akik áldozatos, és sokszor az iskolatermek falai között meg nem álló munkájukkal generációkkal szerettették meg a legtöbbünk által nehéznek gondolt természettudományokat. Mint minden évben, idén is összesen nyolc tanár vehette át a díjat és a vele járó pénzjutalmat négy kategóriában: a matematika vagy a fizika népszerűsítéséért, illetve a tehetséggondozásért.
A tanárokat tanítványaik, iskoláik és egyéb oktatási intézmények terjesztették fel a díjra, a díjazás pedig az Ericsson közoktatási partnerei, a Bolyai János Matematikai Társulat és az Eötvös Loránd Fizikai Társulat bírálata, és a MATFUND Alapítvány kuratóriumának jóváhagyása alapján történik. A díjat a legelkötelezettebb, alapszintű oktatásban résztvevő matematikát és fizikát oktató pedagógusok vehetik át, akik a „kötelező” tanórákon túl is számos különfoglalkozás alkalmával és egyéb iskolán kívüli tevékenységükkel is segítik diákjaik fejlődését és a tehetséggondozást.
Az idei évben rendkívül sok vidéki tanár részesült az elismerésben, közöttük egy veszprémi tanár is. Fodor Zsolt, a veszprémi "SÉF" Vendéglátóipari, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szakképző Iskola matematika tanára a tantárgya népszerűsítéséért kapott díjat.
Innovációra fogékony pedagógusként igyekszik a maximumot kihozni a rendelkezésére álló szemléltető eszközökből és arra törekszik, hogy a tananyagot minél szélesebb körben és minél kreatívabban tudja átadni.
Vallja, hogy a jeles matematika jegy nem csak a kiváltságos, tehetséges gyerekek jussa és küldetésének érzi a ,,Matematika ötös? Nem lehetetlen!” misszió valóra váltását. Ő maga a cyber-renaissance tanár, aki tucatnál is több weblapon tanítja érdekes, rendhagyó módon a tárgyat, így többek között a www.sefmatek.lapunk.hu weboldalon keresztül.
A magas szintű informatikai háttérismereteken túl kreatívan, a mai ifjúság érdeklődésének megfelelően képes tálalni a tudást: ha kell zenél, verset ír, dalt szerez, filmet forgat, amelyben ő maga a szerző, a dramaturg, a rendező, az operatőr, a vágó és szerkesztő.