Napirend előtt
8:30
A legutóbbi közgyűlésen Katanics Sándor kérdésére a polgármester írásban válaszolt. A válasszal kapcsolatban Katanics Sándor elmondta: végtelenül elszomorítja az ISZSZ körül kialakult helyzet, a gazdasági vezető tavaszi távozása óta a képviselő rendszeresen jelezte aggályait, a probléma megelőzhető lett volna. Most, amikor nincs pénz krétára, az önkormányzat komoly pénzeket költ ügyédi költségekre.
*
Hartmann Ferenc képviselői indítványt nyújtott be. Kezdeményezte, hogy az ISZSZ ügyéről zárt ülésen kapjanak tájékoztatást a képviselők. A polgármester decemberre ígért zárt ülést a témában.
*
Interpellációjában Hartmann Ferenc frakcióvezető (Demokraták Veszprémért) emlékeztetett: a megyei közlekedési fórumon Bodó Imre, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irodavezetője közölte, hogy 2017-re elkészül a várpalotai elkerülő út, viszont remény sincs arra, hogy a határidőre a veszprémi elkerülő is megvalósuljon, mert a hírek szerint még az idén módosul a beruházás határideje. A veszprémi 8-as elkerülő szakasza tehát képletesen durrdefektet kapott, ebből a fejlesztési időszakból is kimarad. Azt kérdezte a polgármestertől, mit tesz a 8-as déli elkerülő szakaszépítésének kormányzati leállítása miatt, valamint a 82-es és 710-es utak hiányzó részeinek mielőbbi megvalósítása érdekében? • Porga Gyula polgármester (Fidesz-KDNP) írásban ígért választ. Előzetesen annyit mondott: a déli elkerülő megvalósítása sosem volt olyan közel, mint most. A polgármester durrdefekt helyett inkább tankolási szünetnek nevezte a jelenlegi helyzetet.
8:43
Czaun János (Fidesz-KDNP) a Bede-völgyi csomópont sorsáról érdeklődött. (A témával kapcsolatban tegnap Katanics Sándor tartott sajtótájékoztatót, melyről itt számoltunk be.) Czaun szerint gépkocsival való kihajtás éppúgy problémás, mint a gyalogos vagy kerékpáros átkelés az út túloldalára, ezzel a kerékpárút és a buszváró megközelítése csúcsforgalomban szinte lehetetlen. Van-e lehetőség a csomópont biztonságosabbá tételére?
A polgármester jelezte: sem az út, sem a lakópark nem önkormányzati területen van, mindegyik állami tulajdon. Az önkormányzat többször jelezte a Közútkezelő felé, hogy a kereszteződésbe jelzőlámpákat és gyalogosátkelőt kellene kialakítani. Erre azonban nem sikerült forrást találni. 2009-ben hosszas egyeztetések kezdődtek az önkormányzat, a belügyminisztérium és az útkezelő között, a folyamat jogi problémák miatt rekedt meg: kiderült, hogy az önkormányzat nem lehet beruházó ebben a projektben.
*
Gerstmár Ferenc (LMP) emlékeztetett: Veszprém kulturális koncepciója távlati célként fogalmazza meg a Veszprém-monográfia megalkotását. Azt szeretné tudni, hol tart a folyamat? • A polgármester azt válaszolta, hogy az elmúlt években az önkormányzat sokat tett a város történetének kutatása érdekében, negyedévente megjelenik a Veszprémi Szemle, az iskolákban helytörténeti tankönyveket használnak. A monográfia összeállításába be kell vonni a helybelieket, vannak intézmények, amik hivatásszerűen foglalkoznak a témával. Erre azonban időt is kell hagyni, a kellő kutatásokat el kell végezni.
8:55
Forgóné Kelemen Judit (Jobbik) az Intézményi Szolgáltató Szervezet és annak volt gazdasági vezetője közti munkaügyi perről érdeklődött. Mennyit fizetett az ISZSZ az őt képviselő ügyvédi irodának a képviseletért, milyen szerződés alapján képviselte őket az ügyvédi iroda? • A polgármester írásban ígért választ.
*
Szintén az ISZSZ-szel kapcsolatban érdeklődött Katanics Sándor (Demokraták Veszprémért), aki azt kérdezte a polgármestertől, tudatában volt-e annak, hogy az előző önkormányzati ciklus egyik volt Fideszes önkormányzati képviselőjét az Intézményi Szolgáltató Szervezet úgy foglalkoztatja, hogy ténylegesen nem kell bejárnia dolgozni és ellenszolgáltatás nélkül megkapja a fizetését? • A polgármester írásban ígért választ.
*
Hegedűs Barbara (Fidesz-KDNP), a Városstratégiai és Városmarketing Bizottság elnöke arról érdeklődött, hogyan zajlott az Integrált Településfejlesztési Stratégia társadalmasítása? • Brányi Mária alpolgármester elmondta: 11 alkalommal foglalkozott a témával a közgyűlés. 10 partnerségi fórum, workshop, ötletbörze megrendezéséről döntöttek 2013. szeptemberében. Ezek célközönsége a térség önkormányzatai, szakmai kamarák, turisztikai szereplők, oktatási intézmények, civil szervezetek és a lakosság. A folyamatról rendszeresen beszámoltak a város honlapján.
9:05
Halmay György (Fidesz-KDNP) a magyar válogatottban szereplő veszprémi játékosok teljesítményét méltatta. „A válogatott csapatban két veszprémi játékos is rendszeresen pályára lépett, sőt a pótselejtező mindkét mérkőzését végig játszották, csapatunk meghatározó erősségei voltak. Lang Ádám és Kádár Tamás itt, Veszprémben ismerkedtek meg a sportág alapjaival, majd jutottak egyre magasabb szintre.”
*
Brányi Mária alpolgármester (Fidesz-KDNP) napirend előtti felszólalásában a Bakony Expo-ról számolt be. Az Expóról korábban itt írtunk.
*
Czaun János az Európai Hulladékcsökkentési Hétről beszélt. „Veszprémben a környezetvédelemre legfogékonyabb korosztályt megcélozva, lehetőséget biztosítottunk a Város összes általános iskolájának, hogy az erre vállalkozó tanulóik ellátogathassanak Királyszentistvánra, és ott megismerkedhessenek Magyarország legmodernebb hulladékkezelő központjával. Az akcióhoz 8 iskola: a Bárczi, a Báthory, a Botev, a Cholnoky, a Deák, a Gyulaffy, a Kossuth és a Szilágyi általános iskolák jellemzően felső tagozatos diákjai csatlakoztak. November 25-én 150 diák több csoportban követheti figyelemmel a hulladék útját a hulladékkezelő telepre való beérkezéstől a bálázásig, komposztálásig vagy a depóniára kerülésig.”
*
Tóth Györgyi (Fidesz-KDNP) a Cholnoky-lakótelep Magyarok Nagyasszonya templomának felújításáról beszélt. A templom megáldásáról itt tudósítottunk.
Napirend
9:11
Mivel 2016. április 30-án lejár az Orvosi Ügyelet Nonprofit Egészségügyi Szolgáltató Kft. szerződése a központi orvosi ügyelet üzemeltetésére, új közbeszerzési eljárást kell kiírni. Az új szerződés három évre szól majd, az önkormányzat 92,7 millió forint hozzájárulásról döntött erre az időszakra – ebből 18.025.000 forintot a jövő évi költségvetés terhére.
Katanics Sándor kérte, hogy a kollégiumi tűzeset kapcsán fordítsanak nagyobb figyelmet - és pénzt - az intézmények karbantartására, fejlesztésére.
9:30
Kiderült, hogy a közterületi ”útbaigazító, információs táblarendszeren” történő információs tábla elhelyezésének, valamint a kevésbé forgalmas helyen elhelyezkedő kereskedelmi illetve vendéglátó egységek megtalálási esélyeit segítő ”hirdető berendezések” közterület-használati díja olyan magas, hogy a kereskedők, üzlettulajdonosok inkább felvállalják az illegálisnak számító, a gyalogos közlekedést akadályozó mobil megállító táblák elhelyezését. Ezeket a díjakat most jelentősen csökkentették.
*
Veszprémben az elmúlt években zajló belvárosi rehabilitációs, illetve felújítási munkák során a parkolóhelyek száma folyamatosan csökkent. 2005-ben 2505 db parkolóhely, míg 2015-ben már csak 1290 db parkolóhely tartozik a fizető parkolási rendszerbe. A legerőteljesebb csökkenés a sárga zónában történt. Az elmúlt évek során a bevételek alakulása a parkolóhelyek számának csökkenésével azonos tendenciájú változást mutat, ellenben a díjbeszedő automaták karbantartásának éves költsége az elmúlt öt évben megháromszorozódott. A parkolási díjak 2004 novemberében lettek megállapítva, így az árak az elmúlt 10 évben nem változtak.
Változnak a zónahatárok februártól: a Budapest úti parkoló (Hotellal szemben), Ady utcai parkoló, Lovassy Gimnázium melletti fizető parkoló, Skála mögötti parkoló, valamint a Cserhát lakótelep 2. mögötti Bagolyvári parkoló válna a piros övezet részévé.
A díjak így változnak 2016. február 1-től:
- Piros zóna: 320 Ft/óra, minimális díj 80 Ft
- Zöld zóna: 200 Ft/óra, minimális díj: 50 Ft
- Sárga zóna: 100 Ft/óra, minimális díj: 30 Ft
A sárga zóna eredetileg 120 forintosra tervezett óránkénti díját a Demokraták Veszprémért képviselőcsoportjának módosító indítványa miatt csökkentették azzal a céllal, hogy az autósokat ezek, a belvárostól távolabb található parkolók használatára ösztönözzék.
Katanics Sándor fontosnak tartja, hogy az autósokat arra ösztönözzék, hogy tegyék le messzebb a gépkocsit. Felhívta a figyelmet arra, hogy a parkolóhelyek száma megfeleződött az elmúlt években. Jelezte, hogy miközben a már 320 forintos díjért ott hagyják az autókat a Bagolyvári utcában, az itt található parkolóház, ahol 100 forintért lehet letenni a kocsit, félházzal működik. Megoldást kellene találni arra - például egy maximális várakozási időtartam bevezetésével -, hogy a piros zónában ne hagyhassák ott egész napra az autójukat az emberek.
Némedi Lajos alpolgármester (Fidesz-KDNP) egyetértett abban, hogy növelni kell a parkolóhelyek számát nemcsak a belvárosban, hanem a lakótelepeken is, ahol szintén nehéz helyet találni.
Ezzel egyébként mi is szembesültünk.
Forgóné Kelemen Judit kérdésére dr. Temesvári Balázs, a VKSZ Zrt.vezérigazgatója elmondta, hogy a parkolóórák következő hónapokban tervezett cseréje 60 millió forintos beruházást jelent.
10:05
Januártól bevezetik a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtést. A témáról hétfőn közmeghallgatást tartottak, tudósításunkban részletesen beszámoltunk a tervezett változásokról.
Katanics Sándor fontosnak tartja az ügy társadalmasítását, ezért tartja visszásnak, hogy a hétfői közmeghallgatás hirdetményét csak pénteken jelent meg. Óriási előrelépés lesz, ha az otthonainkban gyűjthetjük a szelektív hulladékot. A hétfői fórumon elhangzott tapasztalatok általában pozitívak voltak a nyári tesztidőszakkal kapcsolatban.
Gerstmár Ferenc javasolta, hogy a havi egy elszállítást kétheti rendszerességre sűrítsék. Szeretné, ha az alpolgármester megvizsgálná, milyen hatásai lennének, ha az elszállított hulladék mennyiségének megfelelő díjat fizetnének a szolgáltatást igénybe vevők. Megkérdezte: milyen lehetőségek vannak a házi komposztálás ösztönzésére, illetve a zárható konténertárolók ügyében milyen lehetőségei vannak az önkormányzatnak?
Forgóné Kelemen Judit javasolta, hogy városrészenként legyenek olyan pontok, ahol a huladékgyűjtő zsákokat át lehet venni, azok is könnyen hozzáférjenek, akik nem tudnak a Haszkovó úti ügyfélszolgálatra eljutni.
Némedi Lajos alpolgármester szerint a nyári tesztidőszakban kiderült, hogy a havi ürítés elégségesnek bizonyult. A zsákok átvételével kapcsolatban jelezte: szerinte Veszprém nem olyan nagy város, hogy egyszer ne lehetne a zsákok beszerzésére a Haszkovó útra utazni.
Horváth Zoltán, a VHK Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta: a javasolt szolgáltatási időszakot más magyar tapasztalatok alapján döntötték el. A havi egyszeri gyűjtés közel húszmillió forint költségnövekedést jelent, míg a hulladék mennyisége akkor sem lenne több, ha gyakrabban intéznék az ürítést. A nyári tesztidőszakban nem tapasztaltak túlcsordulást, és igény szerint nagy méretű, 240 literes tárolóedényt is tudnak biztosítani. Hozzátette: megmaradnak a szelektív szigetek is, ha néhány háztartsban túlcsordulás lenne, lehetőségük van a szigeteken lerakni a szelektíven gyűjtött hulladékot. A zsákokkal kapcsolatban elmondta: nem számít rá, hogy nagy számban fogynának Veszprémben, a megyeszékhelyen elsősorban edényzetekben képzelik a szelektív gyűjtést. A komposztálással kapcsolatban elmondta: Balatonfüreden van komposztáló, a lakosságtól begyűjtött zöldhulladékot oda szállítják.
Némedi Lajos szerint a termelt hulladék mennyisége alapjánfizetett díj visszaélésekre ösztönözhet, ezért nem támogatja azt.
Czaun János szerint a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés alapjaiban változtatja majd meg a megye hulladékkezelési szokásait. A hulladék mennyisége alapján történő díjfizetést még 2008-ban megvizsgálták, osztrák tapasztalatok alapján megfigyelték, hogy az ilyen rendszerben működő városokban az emberek hajlamosak a szomszéd kukájába csempészni a saját szemetüket a díj csökkentése érdekében.
Gerstmár Ferenc nem tartja megfelelőnek azt a megoldást, hogy a túlcsordulást a szigetekre irányítják. Továbbra is fenntartja azt a véleményét, hogy a szelektív hulladékot kéthetente kell elszállítani.
Hartmann Ferenc azt javasolta, hogy fogadják el a rendeletet a havi elszállítással, és negyed év után a tapasztalatok alapján térjenek vissza a kérdésre.
A zárt konténertárolókkal kapcsolatban Némedi Lajos írásbeli tájékoztatást ígért.
10:30
A közgyűlés szünetében a Demokraták Veszprémért frakciója sajtótájékoztatót tartott a Színházkertbe tervezett mélygarázzsal kapcsolatban. Elmondták: bár a kulturális negyed koncepcióját alapjaiban támogatják, és elismerik, hogy szükség lenne több parkolóhelyre, a helyszínválasztással nem értenek egyet. Részben azért, mert a belváros más részein nagyobb szükség lenne rá, ezt a területet a Szeglethy utcai mélygarázs és a Hangvilla ki tudja szolgálni. Másfelől az egykori Püspökkert a város egyik fő vízgyűjtő területének mélypontján van, ahol a víz komoly problémákat okozott - a múltban a színház épületében, napjainkban pedig a könyvtárban okoz károkat. Úgy gondolják, hogy a lakosságot nem tájékoztatták kellően a tervekkel kapcsolatban, ezért kezdeményezik egy népszavazás kiírását a közgyűlésnél. Újságírói kérdésre elmondták: a népszavazás várhatóan tízmillió forintnál kisebb összegből kivitelezhető.
10:55
Módosították a köznevelési intézményekben alkalmazandó gyermekétkeztetési térítési díjról szóló önkormányzati rendeletet. A szolgáltató a táplálékallergiás étkezéseket a normál étkezésekkel azonos áron biztosítja, ezért a diétás étkezésért fizetendő térítési díjakat csökkentették, így az ételallergiás gyermekek szüleinek az anyagi terhei csökkennek. A jövőben a szakképző iskolákban fizetendő térítési díjnak meg kell egyeznie a középiskoláknál alkalmazott térítési díjjal, a szakképző iskoláknál eddig alkalmazott térítési díjak ugyancsak csökkenek a módosítást követően.
Az óvodákban az étkeztetés a Veszprémi Bóbita Körzeti Óvoda, a Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda, a Veszprémi Kastélykert Körzeti Óvoda és a Veszprémi Ringató Körzeti Óvoda saját főzőkonyháján, valamint a Bakony Gaszt Vendéglátóipari Zrt. és a Cserhát Vendéglátóipari Kft. konyháján keresztül biztosított. A közétkeztetésen belül bevezetésre kerülő szigorítások a gyermekek egészséges táplálkozásának elősegítését szolgálják. A közétkeztetés keretében kötelezően biztosítandó élelmiszerek beszerzése és előállítása azonban jelentős, átlagosan 25-30 % költségnövekedéssel jár. Az étkeztető vállalatokkal folytatott egyeztetés, illetve a saját konyhát üzemeltető intézményvezetők véleményeinek figyelembevételével a gyermekétkeztetésért fizetendő térítési díj mindkét összetevőjét emelik, a nettó nyersanyagnorma napi háromszori étkezés esetén 350 forintról 408 forintra, a szülők által fizetendő térítés 408 forintról 445 forintra emelkedik 2016. január 1-jétől. A térítési díj emelése nem éri el a 10 %-os mértéket.
Némethné Károlyi Jolán (Fidesz-KDNP) az alapanyagok változásából fakadó kiadásnövekedés állami kompenzációjáról érdeklődött.
Forgóné Kelemen Judit az eddigi tapasztalatokról, az ételallergiás gyermekek számáról érdeklődött.
Grélingerné Káposzta Jolán, a Bakonygaszt vezérigazgatója elmondta: a nyersanyagnorma emelkedése nem jelenik meg a díjemelésben. Hogy a tíz százalékos emelés elegendő-e a menzarendelet teljesítésére, az nehezen megjósolható, az élelmiszerárak változásának függvénye. A menzarendeletben vannak túlzó elvárások. Elő van írva, hogy három deci tejet "meg kell itatnunk" a gyerekkel, de a gyerek "nem egy tartály, amibe annyi anyagot lehet tölteni, amit a minisztérium jónak lát". Hangsúlyozta, hogy számos ponton díjcsökkenés is megvalósult, ahogy azt fentebb vázoltuk is. Nagy nehézséget okoz az előírt maximális sómennyiség betartása, eszerint ugyanis az óvodásoknak 2 gramm sót adhatnának naponta, amit viszont már az alapanyagok is lefednek, vagyis teljesen sómentesen kellene főzniük, ami ehetetlen. A gyerekek sem rajonganak a párolt zöldségekért.
11:00
A Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata 2010. és 2011. években hozott döntései alapján határozatlan időre bérlőkijelölési jogot vásárolt a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület tulajdonában lévő Házgyári út 1. szám alatti társasházban található összesen 10 lakás bérlet jogcímén történő hasznosítására. Most újabb négy lakásra terjesztik ki a bérlőkijelölési jogot az épületben.
Forgóné Kelemen Judit reményét fejezte ki, hogy Veszprém bérlakásprogramja nem merül ki a bérlőkijelölési jogok vásárlásában.
Porga Gyula jelezte, hogy ezúttal csak a szociális típusú bérlakásokról van szó.
11:07
A törvény értelmében települési szinten család- és gyermekjóléti szolgálat, járási szinten család- és gyermekjóléti központ működhet 2016. január 1-jétől. Ettől az időponttól kezdve a családsegítés csak a gyermekjóléti szolgáltatással integráltan – egy szervezeti és szakmai egységben működhet. A jogszabály továbbra is lehetőséget biztosít arra, hogy 2016. január 1-je után is társulási formában (Családsegítő és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Intézményfenntartó Társulás) lássák el a települések a családsegítés, gyermekjóléti szolgáltatás és a központ feladatait.
11:13
A „VKSZ” Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. tájékoztatott a temetők üzemeltetésével összefüggő 2014. évi bevételeiről és kiadásairól.
A Temetőgondnokság saját bevétele 53,7 millió Ft, az önkormányzati támogatással együtt 76,7 millió Ft bevételt ért el. A 2014.évi összes kiadás 80,5 millió Ft. Vámosi Úti temető bővítés Társberuházói szerződés alapján valósult meg közel 8 millió Ft értékben. A Vámosi úti temetőben 28 db, a dózsavárosi temetőben 14 db urnakriptát alakítottak ki. Elkészült a Vámosi úti temető területbővítésének II. üteme, ahol egyszemélyes, kétszemélyes és urnakripta sírhely fajták kaptak helyet, melyekbe 2015. évtől megkezdődtek a betemetések. A gyakorlati tapasztalatok alapján ez az új temetőrész kb. 10-12 évre nyújt elegendő betemetési lehetőséget a Vámosi úti temető területén.
*
A Balatoni Korona Zártkörűen Működő Részvénytársaságban Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata 24,39 %-os tulajdoni részesedést biztosító részvény állománnyal rendelkezik, a Zrt. jegyzett tőkéje 41.000.000 Ft. A társaság saját tőkéje az alaptőke (jegyzett tőke) 2/3-a alá csökkent. A saját tőke 24.178.000 Ft. A negatív gazdasági hatásokat a Zrt próbálta ellensúlyozni takarékossági intézkedésekkel, de ez csak részben sikerült. Ennek következtében a veszteség mértéke évről-évre csökkenő, de ilyen kamatszint mellett idén sem lehet pozitívvá fordítani. A helyzetet mérlegelve az igazgatóság azt a javaslatot fogalmazta meg, hogy a Balatoni Korona Zrt. jegyzett tőkéjét mindkét részvénytípus esetében (törzsrészvény és szavazatelsőbbséget biztosító elsőbbségi részvény) 50 %-os mértékkel szállítsa le az eredménytartalék javára, a mostani 41.000.000 forintról 20.500.000 forintra. Ez a mérték megfelelő arra, hogy idén és a jövő évben is megfeleljen a jogszabályban előírtaknak.
11:35
Az önkormányzat célja, hogy biztosítsanak a fiatal, pályakezdő művészek számára bemutatkozási lehetőséget, és ennek érdekében kerüljön sor műtermek és műteremlakások kialakítására. Felhősi István Veszprémben élő Európa Nostra-díjas festőművész és restaurátor a helyi művészeti-kulturális élet meghatározó szereplője a Magyar Alkotóművészek Egyesületének tagja a Veszprémi Művész Céh alapítója. A művész a Csutorás u 1. szám alatti műteremlakás tulajdonosa, aki aktív időszakát követően megnyugtató módon rendezni kívánja a tulajdonában álló kiállítótér és műhely helyzetét, ezért az ingatlant megvásárlásra felajánlotta az önkormányzat részére azzal a szándékkal és kéréssel, hogy azt a város a funkciójában – lehetőség szerint – tartsa meg. A szakértői vélemény szerint az ingatlan értéke 42 millió forint, az ingatlan adásvételi áráról szóló egyeztetések alapján a vételár 38 millió forint lenne.
*
Brányi Mária alpolgármester tájékoztatott a 2015. évben folyamatban lévő Európai Uniós pályázatokról. Ezek:
- „Veszprém integrált településfejlesztés, belváros funkcióbővítő rehabilitációja I/B ütem”. Elnyert támogatás: 567,5 millió Ft.
- Szociális városrehabilitáció Veszprémben. Elnyert támogatás: 1,2 milliárd Ft
- Észak-déli közlekedési főtengely kialakítása – Új gyűjtőút kiépítése Veszprémben. Elnyert támogatás: 359.309.457 Ft
- „AGÓRA Veszprém”. Elnyert támogatás: 685 millió Ft
- Veszprém város intermodális pályaudvar és kapcsolódó közösségi közlekedési fejlesztések. Elnyert támogatás: 500 625 000 Ft
- Hivatásforgalmú kerékpárút-hálózat fejlesztése a térségi elérhetőség javításához, a 8. számú főközlekedési út tehermentesítése érdekében. Támogatás: 20. millió Ft.
- Egységben az erő! – Óvodafejlesztés Veszprémben. Támogatás: 69 688 174 Ft
- Veszprém a kultúráért – a város kulturális szakembereinek továbbképzése. Elnyert támogatás: 18.508.473 Ft
- Természettudományos közoktatási laboratórium kialakítása a veszprémi Ipari Szakközépiskola és Gimnáziumban. Elnyert támogatás: 335.394.574 Ft.
- Vertikális Közösségi Integrációs Program. Elnyert támogatás: 133 411 795 Ft
- A gyermekvédelmi szolgáltatások fejlesztése Veszprémben. Elnyert támogatás: 112 855 548 Ft
- Bízzunk az új nemzedékben. Elnyert támogatás összege: 19 628 875 Ft
- Az esélyegyenlőség erősítését szolgáló együttműködés segítése a Veszprémi járásban. Megítélt támogatás összege: 22 millió Ft
- Fotovoltaikus rendszerek kialakítása veszprémi intézményekben. 45.537.341 Ft
- Veszprém MJV Polgármesteri Hivatal épületenergetikai fejlesztése megújuló energiaforrás hasznosításával kombinálva. Igényelt támogatási összeg: 134.291.560 Ft
- „Pannon-Tudás-Park” A Pannon Növekedési Zóna tudástranszfer tevékenységének fejlesztése a felsőoktatási, az önkormányzati és az ipari szféra együttműködésében. Elnyert támogatás: 176.937.500 Ft
Brányi Mária elmondta: a régió többi megyei jogú városaihoz viszonyítva élen jár Veszprém.
Gerstmár Ferenc a bándi kerékpárúttal kapcsolatban elmondta: a pályázat végül nem valósult meg. Az előkészítésre fordított összeg kidobott pénz volt, vagy a projektet új életre lehet lehelni a jövőben? A zeneiskola felújítása csak részleges volt a belvárosi rehabilitáció keretében, hiszen csak a homlokzat újult meg, az épület belseje nem. Van-e remény arra, hogy ezt az elmaradást a jövőben pótolják?
Forgóné Kelemen Judit a meg nem valósult Családok Átmeneti Otthonának lehetőségeiről kérdezett.
Brányi Mária elmondta: a bándi kerékpárút egy Közlekedési Operatív Programban megfogalmazott pályázatra épült, azonban az megvalósítás engedélyezési eljárása olyan sokáig húzdott, hogy határidőre nem készülhetett volna el a kerékpárút. A pályázat benyújtásakor ezek a nehézségek nem voltak tervezhetők. Mivel jogerős építési engedéllyel rendelkeznek, egy hasonló pályázat elnyerés esetén már csak a kivitelezéssel kell majd foglalkozni. Ami a zeneiskolát illeti, az önkormányzat képtelen a felújítás finanszírozására, ezért is csatornázták be a homlokzati munkálatokat az uniós városrehabilitációs pályázatba. A Családok Átmeneti Otthona egy "érdekes múltra visszatekintő elképzelés" volt, a kijelölt helyszínnel kapcsolatban (Házgyári út 1) azonban hosszú tárgyalások után sem sikerült aláírni a támogatási szerződést.
Ez történt még:
- Az Ukrán Nemzetiségi Önkormányzat a Rózsa u. 48. szám alatti ingatlanba költözik.
- Nem változnak a kéményseprés díjai
- A területi védőnők ellátotti létszáma megfelel a jogszabályi előírásoknak, így azok körzeteinek módosítása jelenleg nem indokolt.