A 2015. év eredményeiről és a 2016-os tervekről számolt be csütörtök reggel a Villa Mediciben a Magyar Turizmus Zrt. regionális marketing igazgatója, Lencsés Tamara.
Kiderült, hogy a közép-dunántúli régió főleg a szomszédos megyékből fogad vendégeket; mivel könnyen megközelíthető, ezért sokan csak ideutaznak az attrakciókhoz, és este hazamennek.
Az idén januártól szeptemberig 339 407 fő összesen 809 201 vendégéjszakát töltött a régió kereskedelmi szálláshelyein, ami átlagosan 2,4 napot jelent.
A régió vendégeinek többsége belföldről érkezik, bár az előző év hasonló időszakához képest nőtt a külföldi vendégek aránya – elsősorban Németországból, Hollandiából, Ausztriából, Lengyelországból és Szlovákiából utaznak hozzánk.
A régióban a Velencei tó vezet a vendégéjszakák tekintetében, Tata és Székesfehérvár szerepel még a dobogón. A marketing igazgató elmondta: néha elég egyetlen erős szálloda, hogy az adott település kiemelkedő eredményeket tudjon hozni. A régiót kulturális turizmus jellemzi, amit tovább erősíthet a kastély-program, melynek részeként több régióbeli épület is megújulhat, köztük a tatai, a bajnai kastélyok és a sümegi püspöki palota. A Bakony, a Vértes és a Gerecse kiválóan alkalmas a túrázásra, és az egyre inkább kiépülő kerékpárút-hálózat is erősíti a pozíciónkat ezen a piacon.
A Magyar Turizmus Zrt. 2015-ben online marketingtevékenységét erősítette, az itthon.hu a fő kommunikációs csatornájuk, emellett blogot is vezetnek. Várhatóan még ebben az évben megjelennek újabb kiadványaik, így egy bor-gasztro térkép és egy angol nyelvű golf témájú flyer.
Jövőre a gasztroélmények éve lesz, amire számos rendezvénnyel készülnek, de tovább erősítenék a régió olyan kincseinek ismertségét is, mint a kastélyok, kastélykertek. A nemzetközi kapcsolatok terén elsősorban Szlovákia és Ausztria maradnak a fő partnerek, de terveznek aktivitást Németországban, Lengyelországban Csehországban is.