Na jó, a címben egy kicsit hazudtam. Nem arról van szó, hogy láttam volna már a filmet a jövő heti premier előtt. Egyszerűen csak arról, hogy a megjelenés előtt akkora marketingkampány folyik, hogy az embernek lassan már elmegy a kedve tőle, hogy beüljön. Persze a marketingnek ez a dolga, de azért egy kicsit túl van ez tolva. Online legalábbis tuti. Sőt, a hipermarketben is tele van minden Star Wars logós tejjel, üdítővel, konzervvel, mindennel.
Írok pár példát. A Google-nek valószínű, hogy irdatlan nagy pénzeket fizetett a Disney, azért, hogy a kezdőlapot egy modul letöltésével „csillagoháborújásítani” lehessen, és azért is, hogy a találatokat a klasszikus sárga feliratként jelenítse meg. Írja be a keresőbe, hogy A long time ago in a galaxy far far away. Jó móka ugye?
Másik. Heti szinten jönnek ki előzetesek,- eddig kábé 11- egyre többet megmutatva a filmből, amiből a lelkes rajongók fórumokon lassan le is gyártják a saját elméleteiket a cselekményről. A másik álcázott tartalom, amikor a színészek kotyognak ki véletlenül valamit a Twiterre vagy a Facebookra. Kitalálták, ezek nem véletlenek. De ezeket a töltényeket egy másik klasszikus folytatásnál, a Jurassic Worldnél is ellőtték nyáron. Tuti recept a tömegek manipulálására.
De hát így működik lényegében a marketing. Sugallni, várakoztatni, ígérni, nyomni. Minél nagyobb név – jelen esetben a Disney – hívja az embereket, annál könnyebben eszik meg. Még talán én is. Azt viszont, hogy a nagynevű TIME magazin Merkelt hozta ki év emberének, nehezen veszi be a gyomrom…