A hivatalos brit slágerlista az egyik legrangosabb zenei toplista Európában - a brit popipar jelentősége mellett például azért is, mert a rádiós játszások (vagyis a zenei szerkesztők kénye-kedve) helyett a tényleges eladásokon - hanglemezek és online zeneboltok forgalmán - alapul. (Könnyen teszik ezt egy olyan országban, ahol nem arra néznek furcsán, aki pénzt ad a zenéért, hanem arra, aki illegálisan tölt le).
A karácsonyi listának különleges jelentősége van, már-már neves zenei díjakkal felérő dicsőséget jelent az élén végezni. Senki nem fog emlékezni arra, hogy melyik dal volt a legnépszerűbb a 32. vagy a 18. héten, a karácsonyi number one viszont hosszú évekig része lesz az ünnepi játszási listának.
Mindezt csak azért vázoltam fel, hogy érthető legyen, milyen nagy fába vágták a fejszéjüket azok a brit orvosok, nővérek, ápolók, akik jótékonysági céllal feldolgoztak két ismert slágert, és akik elérték, hogy karácsony hetében az ő dalukat vásárolják meg a legtöbben az Egyesült Királyságban. Erre egyébként ők maguk sem számítottak, mint a kórus egyik tagja, Katie Rogerson gyermekorvos elmondta, azt is nagy eredménynek érezték volna, ha egyáltalán a TOP40 listára felkerülnek.
A Brige Over You eladásai egész héten fej-fej mellett haladtak Justin Bieber legújabb dalával, a Love Yourself-fel, végül az orvosok 127 ezer eladással a heti toplista élén végeztek. Az ügyet segítette, hogy Bieber is mellé állt, és arra kérte rajongóit, hogy saját dala helyett inkább a jótékonysági számot vásárolják meg - a Twitteren közzétett kérés után néhány óra alatt 31 ezerrel nőtt meg az egészségügyi dolgozók dalának eladott példányszáma.
A dalnak köszönhetően átszámolva nagyjából 20 millió forintot gyűjtöttek az egészsgéügyi dolgozók, akik szakterületükön működő alapítványoknak adják az összeget.