A legtöbb gumigyártó cég arra törekszik, hogy olyan abroncsokat állítsanak elő, melyek növelik az autósok biztonságát, és ezzel egyidejűleg csökkentik az autók szén-dioxid kibocsátását, csökkenő üzemanyag-felhasználás mellett.
Levegő helyett elasztikus szerkezet
A Hankook Tire elsősorban design-beli újításokon dolgozott az utóbbi években, emellett azonban dolgoznak egy olyan gumiabroncs kidolgozásán, melyben légnyomás helyett erős, elasztikus poliuretánból készülő gumiszerkezet tartaná az abroncsok külső falát. Ez az újítás számos előnnyel járna, mind a járműtulajdonosok, mind a gyártók szempontjából. A szerkezet nagyobb biztonságot jelentene, hiszen soha többé nem fordulhatna elő defekt, felhasználása és gyártása környezetbarát, mivel nagyobb arányban lehetne a gumikat újrahasznosítani, és a gumik csökkenő súlya miatt csökkenne az üzemanyag-fogyasztás is. A gyártók termelékenysége is növekedne, hiszen gyártási folyamata sokkal egyszerűbb, mint levegővel töltött társaiknak. Az innováció egyelőre még csupán a fejlesztés fázisában van.
Csap-szerkezet a nyomás szabályozására
A Nokian Tyres dolgozta ki azt az egyedülálló csapszerkezetet, melyet a téli gumiknál terveznek alkalmazni a jövőben. Az útviszonyokhoz alkalmazkodva a jármű vezetője egy gomb megnyomásával tudja majd szabályozni az abroncsban lévő nyomás mértékét, így biztosítva a gumik jobb tapadását. A csapokat nem szükséges használni száraz útviszonyok és stabil téli útviszonyok mellett, ám jeges utakon, extrém útviszonyok között nagyfokú biztonságot jelenthet a jármű utasainak.
Hasonló elven működő gumiabroncsok kifejlesztésén dolgozik a Goodyear is, melynek a TripleTube nevet adták. Ennek lényege, hogy a gumiabroncs az útviszonyoknak megfelelően fújja fel vagy ereszti le saját magát, ezzel biztosítva az optimális teljesítmény elérését. A gumik nyomása három pozíció között tud változni, amelyet egy beépített pumpa szabályoz, és technikailag egy fő légkamrából és 3 különálló légkamrából áll a felépítése, melyek között mozgatva a levegőt érhető el a három különböző pozíció. Ez az innováció csak koncepciós fejlesztés, a cég nem tervezi a sorozatgyártását.
Az abroncsok, mint a komplett rendszer részei
A forgalmi biztonság mind nagyobb növelése érdekében vezették be a TPMS rendszert, mely 2014 ősze óta minden újonnan forgalomba helyezett autóban kötelező. Ezzel a fejlesztések az irányba is elindultak, hogy az autó kerekeit már nem csupán az autó egy alkatrészének tekintik, hanem az autó komplett rendszerének részeként, és mivel a gumik érintkeznek az út felületével, ezért beépített szenzorok segítségével adatot szolgáltathat mind az útviszonyokról, mind a gumik állapotáról a vezetőnek, ezzel segítve őt abban, hogy a vezetés még nagyobb biztonsággal történjen (ADAS – Advanced Driver Assistance System). Ahhoz, hogy a rendszer jól működjön, még számos innovációra van szükség, például új megoldások szükségesek az információk vezeték nélküli továbbításához, intelligens gumiabroncsokat szükséges kifejleszteni, hogy az összes elektronikus komponens integrálható legyen a gumikba).