Degas balerinákat ábrázoló festményeit valószínűleg még azok is ismerik, akik egyébként kevésbé járatosak a művészetben, hiszen leghíresebb alkotásairól van szó, amelyeknek a híre messzi földekre eljutott. A francia festő az 1860-as években kezdett el balerinákat festeni, amit egészen 1917-ben bekövetkezett haláláig folytatott. A hagyományos ábrázolásokkal ellentétben nem idealizált balerina-alakokat vitt vászonra, hanem a próbafolyamatok, a sokszor titkolt pillanatok megragadására törekedett.
Degas képeiből a New York-i Museum of Modern Art (MoMA) nyit kiállítást március 26-án, a közelgő esemény apropóján pedig az amerikai divatmagazin, a Harper’s Bazaar készített látványos fotósorozatot Misty Copeland amerikai balerinával.
Misty jelenleg a nemzetközi balettszcéna nagyjából legfontosabb szereplője, aki nem mindennapi történetével vívta ki magának az elismerést. Bár ma már az American Ballet Theatre első magántáncosnője, karrierje kezdetén azzal utasították el, hogy a teste alkalmatlan a táncra, 13 évesen pedig túl öreg, hogy belevágjon a balettbe. Misty ennek ellenére átrajzolta a balett merev világát, a TIME magazin pedig a tavalyi évben a világ egyik legbefolyásosabb emberének választotta meg, többek között azért is, mert óriási szerepet játszott abban, hogy a balett kevésbé diszkriminálja a fekete bőrű táncosokat.
Sikerszériájának köszönhetően rengeteg különleges kampányban, projektben szerepelt eddig is, de a Harper’s Bazaar számára készült fotók egy kicsit ezek közül is kiemelkednek. Részben azért is, mert a táncosnő bevallása szerint még neki is kemény próbát jelentett, hogy ne természetes módon mozogjon a kamera előtt, hanem felvett pózokba „kényszerítse” a testét, másrészt remek párbeszédet képez klasszikus és kortárs művészet között.